Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

E-mail marketing om relaties op te bouwen

15/05/2014

Een goede relatie zorgt ervoor dat een klant een betere klant is; deze persoon zal loyaal zijn, en bij problemen aankloppen in plaats van weglopen. Die relatie zul je moeten opbouwen, en e-mail marketing is een van de kanalen die daarbij helpt.

Het begint dan allemaal met de uitstraling van de e-mail marketing boodschappen. Hoe ziet zo'n bericht eruit? Wanneer je e-mail marketing gaat inzetten zul je zien dat er qua vormgeving van alles mogelijk is - maar uiteindelijk gaat het erom dat de klant een goede ervaring heeft.

Meer op business2community.com

Webdesign en de bouwblokken van een website

14/05/2014

Door de snelle ontwikkelingen in technologie is het voor bedrijven makkelijker worden om een professionele website te hebben zonder dat dit enorme investeringen vergt. Maar hoe kom je tot zo'n website? Het bouwen ervan bestaat uit een aantal blokken, die uiteindelijk samen komen.

Het begint allemaal met webdesign. Het uiterlijk van een website is voor de bezoeker ervan een van de punten waarop de beslissing wordt gebaseerd om meer te lezen, of om op zoek te gaan naar een concurrent. Daarna komen zaken als een domeinnaam, de webteksten, de gebruikersvriendelijkheid. Lees verder om te zien hoe dit samen smelt.

Social media marketing: wat wil de klant?

13/05/2014

Social media wordt door bedrijven wereldwijd omarmd als het nieuwe marketingkanaal. Ze zijn er bij gebaat om de doelgroep direct, en zonder al teveel kosten, aan te kunnen spreken - platformen als Facebook en Twitter zijn daar de uitgelezen plek voor.

Maar wanneer we social media als marketingtool inzetten, doen we dan eigenlijk wel wat de klant wil? En zijn we wel waar de doelgroep is? Dat was de basis van een onderzoekje waarvan de resultaten in een infographic zijn gegoten. Resultaten die op een grappige manier inzicht geven in dit vraagstuk.

Bekijk de infographic

4 e-mail marketing statistieken om bij te houden

12/05/2014

E-mail marketing is een betaalbare manier om de doelgroep te informeren over acties, aanbiedingen en andere zaken die interessant zijn om te delen. E-mail zal als marketingkanaal goed presteren wanneer dit op de juiste manier wordt ingezet, maar daarbij is het wel goed om bepaalde zaken te monitoren.

Door bepaalde statistieken goed in de gaten te houden kun je zien wat wel en wat juist niet werkt. In het eerste geval kun je daaro voort borduren, in het tweede geval kun je het roer omgooien. Het begint met de 'openrate', hoeveel ontvangers openen de e-mail daadwerkelijk?

Tips voor een social media strategie

09/05/2014

Social media is uitgegroeid van een communicatiemiddel tot een marketingkanaal. Dat betekent dat het ook als een serieus kanaal behandeld moet worden; wanneer je social media inzet als marketingmiddel, dan moet er ook een strategie aanwezig zijn.

Die strategie zal als basis dienen voor de manier waarop je op social media gaat communiceren. In een dergelijke strategie staat bijvoorbeeld welke doelgroep er aangesproken moet worden, wat voor soort berichten je plaatst, en nog veel meer.

Hoe belangrijk is responsive webdesign?

08/05/2014

Nu meer en meer mensen hun smartphone of tablet gebruiken voor dingen die we eerst op de desktop deden, wordt een ding duidelijk: mobiel neemt het internet over. En niet alleen om op internet te surfen; ook e-mail, social media en webwinkels worden overspoelt door mobiele gebruikers.

Om deze mensen goed van dienst te kunnen zijn, moet een website de mogelijkheid hebben tot een mobiele versie. Maar er is ook nog een andere optie; responsive webdesign. Daarmee heb je 1 website die voor alle apparaten te gebruiken is. Hoe belangrijk is dat op dit moment?

De 3 factoren van succesvolle e-mail marketing

06/05/2014

Uit een recent onderzoek van analist McKinsey blijkt dat e-mail marketing alles behalve ten dode opgeschreven is, al willen sommige experts je dat doen geloven. Op dit moment is de ROI van e-mail marketing nog altijd 40 keer hoger dan bijvoorbeeld Facebook, zo blijkt uit het onderzoek.

Om een dergelijk resultaat te behalen moet e-mail marketing wel op een juiste manier worden ingezet. Er zijn drie factoren die als de kern van dit kanaal worden gezien; relevante content, timing en de frequentie. het begint dus allemaal met de juiste content voor de juiste doelgroep.

Lees verder

Infographic: Social media voor het MKB

05/05/2014

Social media is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een volwaardig marketingkanaal. Ook voor het midden- en kleinbedrijf is dit een interessant kanaal, aangezien de investeringen laag zijn - al hoewel er wel veel tijd in dient te worden geinvesteerd.

Om te zien hoe social media voor het MKB er op dit moment voor staat, is er een onderzoek gedaan dat in de vorm van een infographic wordt gepresenteerd. Hieruit blijkt dat veel MKB'ers nog niet helemaal klaar lijkt voor het inzetten van social media, en dat ook op andere vlakken nog veel waarde te behalen valt!

Bekijk infographic

Voorbeelden van goede e-mail onderwerpregels

02/05/2014

Een groot deel van de e-mail programma's die internetgebruikers hebben om e-mails te lezen, zet nieuwsbrieven die commercieel zijn zonder pardon in de spammap. Dat betekent dat de gebruiker de e-mail nooit te zien krijgt, dat is uiteraard niet de bedoeling.

Om dit te voorkomen, en ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk ontvangers de e-mail in goede orde binnenkrijgen, moet je experimenteren met de onderwerpregel. Het onderwerp is namelijk een van de belangrijkste factoren bij het bepalen of het spam is of niet.

Social media marketing moet ook klanten opbrengen

01/05/2014

Wellicht is de grootste misvatting binnen social media marketing wel dat het enkel gaat om het opbouwen van het merk - om mensen te laten zien waar het merk voor staat. Bedrijven die social media inzetten als marketingtool moeten zich beseffen dat het ook klanten moet opbrengen.

Marketing is een activiteit die bij moet dragen aan de omzet van een bedrijf, en dat is binnen social media niet anders. Platformen als Facebook en Twitter geven de mogelijkheid om de doelgroep direct aan te spreken, daar moet dan ook een deel van de omzet uit te halen zijn.

Meer op forbes.com

7 cruciale KPI's voor e-mail marketing

30/04/2014

Bedrijven die online actief zijn gebruiken e-mail marketing om te communiceren met de doelgroep. Maar niet iedere boodschap is even effectief; gelukkig zijn er verschillende concrete doelstellingen (KPI's) die kunnen helpen om vast te stellen wat werkt en wat niet.

Door dit soort indicatoren te gebruiken, kun je e-mail marketing optimaliseren totdat het een zeer waardevol kanaal is. Ieder bericht dat wordt verstuurd brengt nieuwe data aan het licht, en brengt je weer een stap dichterbij de perfecte e-mail.

Verder op Practicalecommerce

In 5 stappen naar een goed bruikbare website

29/04/2014

Sinds het internet haar intrede heeft gemaakt in ons leven is het de bron van informatie geworden. Dat betekent dat websites een belangrijke rol vervullen - deze moeten goed bruikbaar zijn om mensen op de juiste manier van de informatie te voorzien.

Webdesign is daarbij een onmisbaar onderdeel. Door het ontwerpen van een logische website die goed functioneert, zullen gebruikers daar de meeste waarde uit halen. Ook voor bedrijven is dat een noodzaak; webdesign moet van hun site een marketingmiddel maken.

1 6 7 8 9 10 36
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross