Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

10 tips voor sterkere e-mail marketing

07/07/2014

Het is eigenlijk bij iedere discipline hetzelfde; wanneer je wilt winnen moet je eerst de regels goed kennen, en leren van ervaringen van anderen. Dat geldt zeker voor e-mail marketing, waar cases van andere bedrijven en data uit onderzoeken je verder kan helpen.

Bijvoorbeeld op het gebied van de onderwerp regel. Een goed onderwerp van een e-mail zorgt voor een hoger percentage aan opens, iets dat aan de basis van je resultaten staat. Zo komt uit diverse onderzoeken naar voren dat personalisatie een grote invloed heeft op het aantal opens.

Lees verder

Terug naar de basis met e-mail marketing

04/07/2014

Met de zomer voor de deur wordt het bij een aantal bedrijven wat rustiger op het gebied van marketing, en dat is dus dé periode om eens goed na te denken over bepaalde onderdelen - zoals e-mail marketing. Om hier het beste resultaat uit te halen is het goed om terug te gaan naar de basis.

De eerste stap daarbij is om altijd concrete doelstellingen in gedachten te houden bij iedere activiteit die er wordt gedaan binnen e-mail marketing. Dat betekent ook dat er niet alleen wordt gekeken naar de resultaten van een verstuurde e-mail, maar bijvoorbeeld ook naar de groei van de lijst met ontvangers.

Lees artikel hier

Invloed van responsive webdesign op SEO

03/07/2014

De nieuwste ontwikkelingen binnen webdesign liggen zich vooral binnen de groei van mobiele apparaten. Smartphones en laptops worden steeds meer gebruikt om internetsites te bezoeken, en lijken deze zomer de desktop- en laptop gebruiker te gaan inhalen qua aantallen.

Dat betekent dat websites zich zullen moeten aanpassen. Een manier daarvoor is responsive webdesign, waarbij de site zich automatisch aanpast naar de gebruiker. Dit heeft ook een groot voordeel voor zoekmachine optimalisatie (SEO), aangezien Google deze sites een extra waarde geeft.

Lees artikel

Het verschil tussen content- en social marketing

02/07/2014

Met de snelle ontwikkelingen op het internet, en in het bijzonder de marketing kant, is het soms lastig om alles bij te houden. Dat geldt bijvoorbeeld ook op het gebied van social media - waar veel mogelijk is, alles enorm snel gaat, en dagelijks nieuwe mogelijkheden verschijnen.

Iets dat opvalt is de dunne lijn tussen content marketing en social media marketing; wat is het verschil? Eigenlijk sluit het perfect op elkaar aan. Content marketing is de brede benaming voor het inzetten van content als marketingtool, iets dat ook op social media platformen wordt gedaan.

Lees verder op B2C

Een autoriteit worden met social media

01/07/2014

Door de opkomst van social media is het landschap van online bedrijven niet duidelijker geworden. Dat kan een nadeel zijn, maar ook een enorm voordeel. Door dit beeld is het voor kleine merken namelijk mogelijk om zich op te bouwen tot een autoriteit in een markt, zonder dat hiervoor grote budgetten nodig zijn.

YouTube is een voorbeeld van een platform dat de kracht heeft om dit te doen. We zien geregeld merken die zich daar manifesteren en binnen enkele weken een aanhang van duizenden of zelfs honderdduizenden hebben. Dit publiek zet zich als een blok achter het merk - met een loyale groep fans tot gevolg.

Lees artikel

In 6 maanden naar een grote e-mail lijst

30/06/2014

E-mail marketing werkt pas echt goed wanneer je een grote lijst met ontvangers hebt. Nu zijn er allerlei creatieve dingen te bedenken om deze lijst te laten groeien, maar die zijn vooral op de korte termijn gericht, en ook niet op de kwaliteit van de lijst. Om echt een goede e-mail lijst te krijgen zul je een beter plan moeten opstellen.

Via onderstaande link is een stappenplan opgezet dat zich op 6 maanden richt, binnen die tijd kun je een kwalitatief goede en ruim opgezette lijst van ontvangers gaan verzamelen. De eerste stap is bijvoorbeeld om aan alle formulieren op de website een (optionele) e-mail inschrijving toe te voegen.

Bekijk het plan

5 negatieve invloeden op e-mail marketing

27/06/2014

E-mail marketing is nog altijd een erg effectief kanaal wanneer het goed wordt toegepast. Veel campagnes gaan helaas ten onder aan een lage klikratio, wat weer resulteert in een lagere conversie en dus minder omzet. Vaak wordt dit veroorzaakt door een aantal negatieve invloeden die je zelf onder controle hebt.

Een eerste onderdeel dat in veel campagnes te zien is, is het overvloedig gebruiken van links. In iedere alinea zijn meerdere links te vinden, iets dat binnen veel e-mail programma's resulteert in een aanmerking als spam of reclame. Zorg dus altijd voor een duidelijke call to action en wees verder spaarzaam met links.

Lees hier verder

De weg naar een perfect mobiel webdesign

26/06/2014

Deze zomer staat in het teken van de absolute doorbraak van mobiel internet. Het aantal gebruikers van mobiel internet zal namelijk de desktopgebruiker gaan overstijgen, iets waar veel experts al jaren over discussiëren. Dat betekent ook dat websites een verandering moeten doorvoeren richting mobiel.

Maar met alle verschillende mogelijkheden is het soms lastig te bepalen wat de goede stap is. Voor welke technologie je ook kiest, er zijn een aantal elementen die in een webdesign voor mobiele apparaten moeten terugkomen. De eerste stap is kijken naar de 'call to action' knoppen, die een stuk groter moeten worden neergezet.

Lees gehele artikel hier

7 webdesign elementen die mensen wegjagen

25/06/2014

Webdesign is enorm belangrijk voor bedrijven die online actief zijn. De uitstraling van de site, maar ook de werking en logica ervan, zijn voor een groot deel de oorzaak van het wel of niet presteren van een website. Daarom is het ook goed om af en toe naar de dingen te kijken die bezoekers storend vinden.

Via onderstaande link zijn 7 elementen opgesomd die voor de grootste ergernis zorgen. Gelukkig zijn de meeste erg 'Amerikaans', zoals het moeten invullen van een e-mailadres voordat de site het doet, al zien we dat ook bij sommige Nederlandse sites. Loop de lijst door en leg hem eens naast jouw site!

Lees artikel

Social media en de plek in de marketingmix

24/06/2014

Voor alle marketinginspanningen zoeken we naar bevestiging; de resultaten die onderbouwen waarom we investeringen doen in een bepaald kanaal. Datzelfde geldt voor social media, en de inspanningen die we daarvoor doen. Hoe kunnen we meten wat voor plek social media in de marketingmix krijgt?

Het gaat daarbij verder dan sales. Social media is geen traditioneel marketingmiddel; het is vooral ook een manier om een merk op te bouwen door middel van interactie met de doelgroep, en dat is nu eenmaal moeilijker meetbaar. Maar dat het bijdraagt aan het resultaat is wel zeker.

Lees artikel

10 opvallende e-mail marketing statistieken

23/06/2014

We zijn halverwege 2014 en dat betekent dat de eerste jaarlijstjes alweer tevoorschijn komen, of eigenlijk de halfjaarlijstjes. Een voorbeeld daarvan zijn deze 10 e-mail marketing statistieken, die aantonen dat e-mail een enorm sterk marketing middel blijft - en door de groei van mobiel eigenlijk alleen maar sterker wordt.

Gelukkig is bijna iedereen er wel van doordrongen dat 'de dood van e-mail marketing' sterk overdreven is, en dat dit kanaal nog altijd van grote waarde is. Zo checkt 72% van smartphone eigenaren minimaal 1x per week een e-mail mobiel. En groeit het aantal e-mail account nog steeds flink door.

Lees verder!

Hoe mobiele lezers met nieuwsbrieven omgaan

20/06/2014

Er is een verschuiving gaande binnen e-mail marketing. Door de groei van lezers die tablets en smartphones gebruiken wordt e-mail marketing steeds meer mobiel; de templates die gebruikt worden zijn gericht op de mobiele gebruiker en ook de hoeveelheid content wordt er op afgestemd.

Recent is er een onderzoek gedaan door Campaigner om te zien hoe de mobiele lezer met nieuwsbrieven omgaat, en daar zijn wel interessante resultaten uitgekomen. Zo vinden ontvangers het erg belangrijk wat voor titel er wordt gebruikt, en is de kans groter dat ze een e-mail openen wanneer er een actie of deal wordt vermeldt.

Lees artikel
1 3 4 5 6 7 36
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross