Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Vijf manieren om je email marketing te transformeren

24/07/2014

Wanneer we kijken naar hoe email marketing in de afgelopen jaren is veranderd, kan het goed zijn dat de strategie die je nu voert achterhaalt is. Dat is geen schande, maar in het snel ontwikkelende landschap van online marketingkanalen is het goed om ook e-mail zo nu en dan tegen het licht te houden.

Uit recente onderzoeken blijkt dat 66% van de mensen die weleens een online aankoop doet, dit vanuit een e-mail hebben gedaan. Dat kan een nieuwsbrief zijn, of een actiemailing bijvoorbeeld. Om als bedrijf de transacties vanuit e-mail te verhogen, kan een eerste stap zijn om de mailing te gebruiken om iets weg te geven.

Lees verder

Twitter en Facebook geven meer opties aan webshops

23/07/2014

Ging het bij Twitter altijd om retweets en bij Facebook om likes, dat is stilaan aan het veranderen. De sociale netwerken gaan zich steeds meer bemoeien met e-commerce, en dat is natuurlijk niet zonder reden. We doen al zeer veel via social media, maar kopen, dat nog niet.

Als het aan de social media platformen zelf ligt dan zal dat snel gaan veranderen. Twitter is al een tijdje aan het experimenteren met e-commerce functies waarbij webshops kunnen adverteren met direct te bestellen producten. Facebook is afgelopen week gestart met advertenties voorzien van een bestelbutton.

Lees artikel

5 dingen die fout gaan bij social media marketing

22/07/2014

Social media is een snel veranderend landschap. Dat betekent dat het ook als marketingkanaal een uitdaging blijft om goed in te zetten. Het is ook lastig om te zeggen wat goed en fout is, omdat dit nogal aan ontwikkeling onderhevig is, maar er zijn uiteraard wel een aantal 'spelregels'.

Zeker voor bedrijven die social media marketing inzetten als promotiemiddel is het goed om de strategie (als die er al is, zo niet, zorg dat die er komt!) tegen het licht te houden en te leren van 'fouten' die anderen al gemaakt hebben. Een ding dat geregeld fout gaat is het missen van consistentie; gebruikers vinden geen herkenning in de uitingen die je doet.

Lees hier verder

Manieren waarop webdesign het resultaat beïnvloed

21/07/2014

Webdesign wordt traditioneel gezien als een artistieke manier om een merk te presenteren op internet. Maar tegenwoordig is webdesign zoveel meer dan dat; het uiterlijk van een website en alle elementen die met de website samenhangen hebben een directe invloed op het resultaat.

Wanneer we het over resultaat hebben kijken we niet enkel naar de omzet die uit een website gehaald wordt, maar ook naar resultaten van de website zelf - die aangeven of de site goed werkt. Dat betekent bijvoorbeeld de tijd die een bezoeker gemiddeld op de site doorbrengt; iets dat een direct gevolg van webdesign is.

Lees artikel

6 snel opkomende webdesign trends

18/07/2014

Het internet blijft zich snel ontwikkelen, dat is al vanaf het begin zo. En webdesign volgt dat patroon; er zijn telkens nieuwe mogelijkheden die gebruikt kunnen worden en die populair zijn bij grote online spelers. De gebruiker wordt steeds meer centraal gesteld, wat zorgt voor nog meer veranderingen.

De eerste trend is minimale content. "Vroeger" werd er op een website zoveel mogelijk informatie gegeven, dat was immers waar de klant voor was gekomen. Door de opkomst van mobiel en de snel browsende gebruiker, zien we nu dat de content steeds minimaler verpakt wordt; de kern wordt vertelt, zonder dat dit in een uitgebreide tekst resulteert.

Lees artikel

Email marketing inzetten om een merk te bouwen

17/07/2014

Email marketing inzetten wordt gedaan om meerdere (logische) redenen. Nieuwsbrieven en andere mailings worden verstuurd met de omzet in het achterhoofd, om kliks naar de website te genereren en om een merk op te bouwen. Die laatste wordt soms over het hoofd gezien, maar is uitermate belangrijk.

Wat je wil bereiken is dat ontvangers denken 'Interessant, X heeft een nieuwe mail gestuurd' in plaats van 'Verwijderen zonder te openen'. Dat betekent dat je een authoriteit moet worden binnen jouw doelgroep, en daadwerkelijk dingen moet delen die waarde hebben voor de ontvanger. Dan bouw je een merk op, het resultaat volgt dan al snel.

Lees hier meer

Invloedrijke social media gebruikers inzetten voor je merk

16/07/2014

Nu social media (marketing) steeds meer volwassen begint te worden, zien merken de waarde in van een groot bereik op deze netwerken. Social media is een subtiele vorm van adverteren, niet te vergelijken met een billboard bijvoorbeeld. Dat betekent dat je de juiste mensen moet aanspreken.

Een goede manier om veel van deze mensen te bereiken is door gebruik te maken van 'influencers'; mensen die invloedrijk zijn binnen jouw markt, en dus een grote groep volgers achter zich hebben staan. De eerste stap naar het inzetten van deze manen is identificatie; wie zijn ze en waar zijn ze mee bezig?

Lees op Forbes

Geef je email marketing een boost

15/07/2014

E-mail geldt voor een bepaalde groep mensen als social media's kleine zusje. Met andere woorden; e-mail is niet meer zo waardevol als het jaren geleden was. Niets is minder waar, aangezien de resultaten die met email marketing geboekt worden nog altijd fantastisch zijn. Zeker op het gebied van return on investment (ROI) zijn er maar weinig kanalen die als marketingmiddel beter ingezet kunnen worden. Om email marketing (weer) te gebruiken kan er een boost worden gegeven door te beginnen bij de basis; de inrichting van een e-mail. Dat begint met een sterke introductie en een visueel aantrekkelijk template.

Lees artikel

Social media marketing richten op vrouwen

14/07/2014

Voor veel merken zijn vrouwen een doelgroep die ze in het bijzonder willen bereiken. Dat dit tegenwoordig niet meer lukt met een simpel plaatje van iets dat een vrouw aanspreekt, mag wel duidelijk zijn. Zeker via social media marketing is er meer nodig, maar liggen er ook veel meer mogelijkheden dan voorheen.

Het begint allemaal met data. Vrouwen gedragen zich anders dan mannen, in het echt maar ook op internet. Zo is de manier van interactie anders, maar ook het aankoopgedrag. Op basis van de data die je kunt verzamelen kunnen bepaalde zaken goed worden ingericht, zoals de manier van communicatie, de kanalen die gebruikt worden etc.

Lees hier verder!

Betekent mobiel het einde van fotografie?

11/07/2014

We zien meer en meer websites die zich in eerste instantie richten op de mobiele gebruiker. Dat is niet voor niets - de mobiele gebruiker is sterk in opkomst en zal qua aantallen niet langer onderdoen voor de 'normale' desktop gebruiker. Dat betekent ook dat er veranderingen plaatsvinden op het gebied van webdesign.

Een voorbeeld daarvan is de afnemende rol van fotografie binnen webdesign. Doordat websites primair gericht zijn op de functionaliteit, en daarbij het de gebruiker dus zo makkelijk mogelijk willen maken, vallen 'zware' functies zoals foto's weg. Wat zal dat betekenen in de toekomst?

Lees artikel

De directe invloed van webdesign op de omzet

10/07/2014

Jouw website is een ongelofelijk belangrijk onderdeel van de (online) presentatie van je bedrijf. Een bezoek aan een website wordt niet enkel gedaan om informatie te winnen, maar op basis van het uiterlijk, de sfeer en de manier waarop de informatie wordt gepresenteerd - wordt er door de bezoeker een beslissing genomen.

Een beslissing om wel of niet met het bedrijf in zee te gaan, bijvoorbeeld. Deze beslissing wordt genomen op basis van al deze factoren, terwijl de bezoeker hier meestal niet bij stilstaat. Daarmee heeft webdesign dus een grote invloed op de omzet, op het resultaat van het bedrijf. Hoe kun je dat verbeteren?

Lees artikel op huffingtonpost.com

Psychologie en de toekomst van social media

09/07/2014

Social media heeft al sinds het ontstaan het etiket 'marketinghype' gekregen. Dat is ook niet voor niets - het aantal bezoekers dat vanaf social media websites naar de sites van bedrijven gaat is enorm, in veel gevallen groter dan welk ander kanaal. Maar hoe nu verder?

Begon het met een opsomming van berichten, door de enorme toename is berichten zijn social media platformen aan het experimenteren met de weergave van berichten op basis van (verwachte) populariteit. Ook psychologische experimenten zien we terug, iets dat een grote rol zou moeten spelen binnen de social media van de toekomst.

Lees artikel
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross