Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Webdesign trends voor 2014

13/08/2013

Nu we aan zijn gekomen op de helft van 2013, kunnen we gaan kijken naar de webdesign ontwikkelingen zoals die de rest van het jaar zullen gaan komen. Ook komen er dan trends op die in 2014 belangrijk gaan worden. Net als in de mode, heeft webdesign veel te maken met trends en hypes.

Sommige webdesign stijlen zullen hetzelfde blijven, er worden 'oudere' trends opnieuw uitgevonden (zoals met flat webdesign het geval is), of er komen totaal nieuwe ontwikkelingen. Via onderstaande link een aantal webdesign trends zoals die worden verwacht voor 2014.

Mobiel webdesign, wat is de beste tactiek?

12/08/2013

Met de explosie in populariteit van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets komt een groot deel van het internetverkeer tegenwoordig via mobiel. Dat betekent dat ook uw website mobiel vriendelijk moet zijn, zo klinkt het.

Het gaat er in eerste instantie om, dat de navigatie en de inhoud van de website goed leesbaar is om dit soort mobiele apparaten. Daarvoor hoeft een website niet direct vernieuwd te worden, maar er moet wel rekening worden gehouden bij het webdesign.

Meer op Techi.com

Waarom investeren in e-mail marketing?

09/08/2013

Terwijl de wereld steeds meer digitaal aan het worden is, moeten bedrijven ook gaan veranderen - zowel qua cultuur als ook op het gebied van marketinguitingen en branding. Een kanaal dat hier al jarenlang een belangrijke rol in speelt, is e-mail marketing.

Een strategie met e-mail marketing als kern kan ervoor zorgen dat u uw klanten altijd kunt bereiken met een relevante boodschap. Daarnaast is e-mail marketing een kanaal dat op de lange termijn gericht is: u kunt uw klanten blijven bereiken. Door de juiste samenwerking met andere kanalen zoals uw website en social media, is de geringe investering veel waard.

Verder op SEJ

Social media marketing obstakels ontwijken

08/08/2013

Social media marketing is in de afgelopen tijd uitgegroeid tot een populair onderwerp binnen bedrijven over de hele wereld. Platformen als Twitter en Facebook bevatten een groot deel van de doelgroep waar deze organisaties naar op zoek zijn.

Een logische stap zou dus zijn om social media in te gaan zetten als marketingtool. Toch is dit niet zonder gevaar: er liggen obstakels die ervoor kunnen zorgen dat u op social media niet uit de verf komt. Hoe kunt u dit voorkomen en dit kanaal succesvol inzetten?

Gehele artikel hier

E-mail marketing tijdens de feestdagen

07/08/2013

Voor bedrijven die online actief zijn, zijn de feestdagen ieder jaar weer erg belangrijk voor de omzet. In de periode oktober tot en met december worden er veel online aankopen gedaan - het is dan ook erg belangrijk om tijdens deze maanden de e-mail marketing op orde te hebben.

Deze maanden zorgen voor omzet, aangezien consumenten aankopen doen voor bijvoorbeeld sinterklaas en kerst. Het is van belang om rondom de feestdagen de e-mail marketing zo in te richten dat het aansluit op (marketing)boodschappen vanuit andere kanalen, zodat de consument optimaal bereikt kan worden.

Webdesign draait niet op trends, maar om mooie ontwerpen

06/08/2013

Binnen webdesign zijn er meerdere trends per jaar te zien: ontwikkelingen die ineens populair worden onder webdesigners, en waarvan een groot deel ook snel weer verdwijnt. Soms zijn die trends zo belangrijk dat ze een nieuwe standaard neerzetten, maar vaker is het een tijdelijke beweging.

Webdesign zou dan ook niet om trends moeten draaien, maar om het maken van mooie ontwerpen. De nieuwste trend is flat webdesign. De nieuwe producten van Apple (iOS) en Microsoft hebben zelfs een dergelijk design, is het dan waard om hier achteraan te gaan of gaat het erom dat er een mooi product wordt afgeleverd? Een interessante discussie, hieronder meer.

Meer op The Next Web

E-mail marketing segmenteren voor beter resultaat

05/08/2013

Het 'matchen' van uw e-mail marketing boodschappen met de juiste ontvanger kan ervoor zorgen dat u veel betere resultaten behaald. Zowel op het gebied van respons als ook interactie gebeurt er meer wanneer de boodschap relevant is.

Het opdelen van uw ontvangers in bepaalde segmenten stelt u in staat om gemakkelijk boodschappen aan een juiste groep te richten, zodat u zeker weet dat uw e-mail relevant is. Via onderstaande link ziet u resultaten uit een onderzoek die dit onderbouwen.

Meer lezen

E-mail marketing: Minder uitschrijvingen op uw nieuwsbrief

02/08/2013

Wanneer we kijken naar e-mail marketing en de ontvangers van uw nieuwsbrief, zal over een verloop van de tijd een aantal mensen zich uitschrijven. Om wat voor reden dan ook willen zij niet langer e-mails ontvangen. De eerste stap is om te accepteren dat dit niet persoonlijk is: mensen hebben hierin een vrije keuze, en enkel de mensen die de e-mails goedkeuren zullen ook daadwerkelijk commercieel interessant zijn.

Maar uiteraard is het daarnaast van belang om zoveel mogelijk mensen vast te houden voor uw e-mail marketing. Via onderstaande link kunt u 5 manieren vinden om zo min mogelijk uitschrijvingen op uw nieuwsbrief te krijgen.

Verder naar Marketingprofs

Leren van de webdesign fouten van anderen

01/08/2013

Niemand is perfect, zeker niet wanneer het aankomt op het gebied van internet en webdesign. Door de enorm snelle ontwikkelingen van zowel technische aspecten als ook de behoeften van de bezoekers, worden er bijvoorbeeld in webdesign klassieke fouten gemaakt waar je van kunt leren.

Fouten die in webdesign gemaakt worden bevatten waardevolle lessen, zo kunnen we dit positief benaderen. Als tegenhanger van artikelen over de behaalde successen van webdesign, heeft Smashing Magazine een artikel opgesteld met klassieke fouten in webdesign en hoe je daarvan kunt leren.

Social media marketing voor lokale bedrijven

31/07/2013

Bedrijven die vooral lokaal actief zijn, en zich dus ook via internet en social media bij voorkeur niet landelijk willen richten, staan voor een uitdaging wat betreft social media marketing. De verschillende sociale netwerken als Facebook, Twitter en LinkedIn richten zich op iedereen in Nederland.

Dit zorgt ervoor dat deze lokale bedrijven andere tactieken moeten inzetten om social media succesvol te kunnen gebruiken als marketingtool. Uiteraard kunnen deze netwerken nog steeds een interessante basis vormen van een bedrijf, lees verder hoe!

Verder lezen

Infographic: responsive webdesign

30/07/2013

Zowel mensen die zelf bezig zijn met webdesign maar ook bedrijven die kijken naar een nieuw ontwerp van hun website, zijn het erover eens: responsive webdesign kan eigenlijk niet genegeerd worden. Responsive webdesign zorgt ervoor dat 1 ontwerp op alle apparaten goed zichtbaar is, zowel laptops en PC's als ook mobiele apparaten.

Venturebeat heeft een infographic opgezet met de ontwikkeling van responsive webdesign. Daarbij hebben ze zichzelf de vraag gesteld: is het een hype of is er daadwerkelijk hoop voor revolutionair webdesign voor verschillende apparaten?

Bekijk de infographic hier

De meest effectieve woorden in e-mail marketing

29/07/2013

Wanneer het aankomt op het effectief inzetten van e-mail marketing, is het onderwerp van groot belang. De ene regel krijgen de ontvangers te zien, en op basis van die regel zullen ze besluiten om wel of niet te klikken en de e-mail te bekijken.

Het is dan ook zo dat het goed is om te zien welke woorden goed werken: oftewel, welke woorden zorgen ervoor dat we een e-mail bericht openen? Als u dat weet, kunt u deze populaire woorden gaan inzetten binnen e-mail marketing. Marketingprofs heeft ze op een rijtje gezet.

Verder naar Marketingprofs
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross