Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

De ontwikkeling van responsive design

05/11/2013

De afgelopen tijd heeft responsive webdesign een flinke impact gehad op het internet. Het verandert de manier waarop websites met bezoekers omgaan. Voorheen werd er een statische site gebouwd waaraan de bezoeker zich maar moest aanpassen, nu staat de bezoeker centraal.

Responsive webdesign heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Het begon als een vorm van mobiel design, maar dat is het allang niet meer. Het is een manier geworden om iedere bezoeker de beste ervaring te bieden. Via onderstaande link 7 ontwikkelingen van deze manier van webdesign.

Tips om e-mail marketing te optimaliseren

04/11/2013

Email marketing is een goede marketingtool, maar ook eentje die nogal onvoorspelbaar is. Kunnen we andere marketing inspanningen goed voorspellen nadat we dit een aantal keer hebben ingezet, email is wat dat betreft een ander verhaal; het aantal kliks en het percentage opens schommelt nogal eens.

Om dat zo stabiel mogelijk te krijgen, en daarop dus ook te kunnen verbeteren door middel van tests en experimenten, is het goed om een aantal basisregels op te volgen om uw e-mail campagnes zo goed mogelijk te optimaliseren zodat deze constanter gaan presteren.

Artikel lezen

Bezoekers naar een call-to-action leiden

01/11/2013

Een website is een belangrijk middel voor veel bedrijven in ons land. De site kan bezoekers opvangen, met als uiteindelijk doel om ze als klant te mogen verwelkomen. Het proces daar tussenin is erg belangrijk; hoe krijg je een bezoeker zover om uit zichzelf klant te worden?

Webdesign speelt daarbij een belangrijke rol. Het ontwerp van een website moet erop gericht zijn om de bezoeker als het ware door de website heen te leiden. Dit eindigt uiteindelijk bij een 'call-to-action', waar de bezoeker contact opneemt, een aankoop doet etc.

Meer lezen

Social media is voor individuen, hoe pak je het groot aan?

31/10/2013

Social media platformen zijn in eerste instantie ontworpen voor het gebruik door individuen. Het betekent dat iedereen een persoonlijk profiel heeft, en daarmee ook communiceert. Gaat u zich met uw bedrijf op social media sites begeven? Dan is het goed om te leren van kleine bedrijven.

Veel kleine bedrijven zijn namelijk het toonbeeld van goede social media marketing. Anders dan grote organisaties zijn zij in staat om een persoonlijk gezicht aan zakelijke social media accounts te geven. Daarmee zijn ze doorgaans veel succesvoller in de interactie met de doelgroep.

Verder op The Guardian

Infographic: 10 webdesign trends voor 2014

30/10/2013

In de afgelopen jaren is er enorm veel gebeurd in de wereld van webdesign. Nieuwe technieken hebben hun intrede gedaan, en ook de browsers zijn steeds meer technologieen gaan ondersteunen - daardoor is er meer mogelijk geworden en zien we website verder ontwikkelen. De startup Macaw heeft een infographic in elkaar gezet om de grootste trends van dit moment op een rijtje te zetten. Niet geheel verrassend staat responsive webdesign op de hoogste plaats; ontwerpen die websites aanpassen aan het apparaat van de gebruiker zullen we alleen nog maar meer gaan zien.

Bekijk de infographic

5 e-mail marketing tips voor de feestdagen

29/10/2013

De feestdagen staan weer voor de deur, en het einde van het jaar betekent een drukke tijd voor marketeers. De doelgroep gaat massaal op zoek naar cadeau's voor Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw. E-mail marketing kan hierin een belangrijke rol spelen, omdat de doelgroep direct bereikt kan worden.

Uiteraard kan dit ook een probleem betekenen: veel bedrijven zetten e-mail marketing in om consumenten te bereiken met boodschappen omtrent de feestdagen. Daarom is het goed om een aantal tips op te volgen. Dat begint bijvoorbeeld met het starten van de campagnes in november, om te zorgen dat de aandacht al op u gevestigd is.

Infographic: 10 redenen om Pinterest als marketingtool te gebruiken

28/10/2013

Pinterest is binnen het social media werkveld nog een redelijk nieuwe speler. Het prikbord, waar mensen afbeeldingen, video's en andere content kunnen 'pinnen', blijft stevig doorgroeien en is ondertussen een belangrijk onderdeel van social media marketing geworden.

Socialbarrel heeft deze ontwikkelingen in een infographic samengebracht, om de noodzaak van het inzetten van Pinterest te onderstrepen. In de graphic staan 10 redenen om Pinterest in te zetten als marketingtool voor ieder bedrijf dat binnen social media actief is.

Blijf vooroplopen door uw webdesign te vernieuwen

25/10/2013

Het staat vast dat een website een enorm belangrijk middel is voor ieder bedrijf dat zich verder dan lokaal wil laten zien, of online zichtbaar wil zijn. Het helpt om klanten naar uw bedrijf te krijgen, de aandacht op uw merk te vestigen, en uiteindelijk omzet bij te dragen.

Vanuit het perspectief van een gebruiker (of klant, in uw geval) kan het via Google terechtkomen op een website die de juiste informatie lijkt te hebben, maar die niet werkbaar is, een probleem zijn. Webdesign dat gedateerd is, een site die niet goed werkt, het zorgt ervoor dat de bezoeker snel weer weg is.

Verder lezen!

7 tips voor het starten in social media

24/10/2013

Voor ieder (midden- en klein) bedrijf dat wil gaan beginnen om social media in te zetten als marketingtool, is het verstandig om goed voor te bereiden. Vandaar dat we graag een aantal tips willen delen. Het begint allemaal met het opstellen van een social media marketingplan.

In dat plan worden de doelen beschreven: wat wil u bereiken met social media? En gaat u doelen opstellen met betrekking tot aantal volgers? Hoe gaat u precies uw doelgroep bereiken? Het zijn vragen die in een dergelijk plan beantwoord moeten worden, zodat u een vliegende start kunt maken.

Lees hier het gehele artikel

Infographic: 7 mythes van e-mail marketing

23/10/2013

In de verschillende artikelen die we bespreken rondom e-mail marketing, komt naar voren dat dit kanaal anorm belangrijk blijft. E-mail is een deel van ons (werk)leven, en daardoor is de doelgroep van ieder bedrijf via dit middel goed bereikbaar.

Er wordt ook veel geschreven over e-mail marketing: zo zou de meerderheid van e-mail gebruikers iedere dag omkomen in de e-mails van verschillende bedrijven, waardoor niets meer gelezen wordt. Deze infographic neemt die mythe, en 6 anderen, onder de loep.

De balans van een goed webdesign

22/10/2013

Een website voor uw bedrijf is niet simpelweg alleen een website, het moet bekeken worden als de voorkant van een winkel. Dat betekent dat mensen die er voorbij komen, of even naar binnen kijken, ertoe worden aangetrokken en de tijd nemen om de winkel te bekennen.

Er is een zekere mate van balans nodig in een goed webdesign, en dat is een dunne lijn. Teveel grafische elementen zal opvallend werken maar slecht informeren, terwijl andersom ook niet goed is. Via onderstaande link meer daarover, en hoe deze balans gevonden kan worden.

Meer op Reuters.com

Infographic: invloed van webdesign op mensen

21/10/2013

Onderzoeksbureau Change Sciences Group meet hoe mensen met websites omgaan, en wat design daarbij voor invloed heeft. Van de tot nu toe verzamelde data hebben ze een interessante infographic opgesteld, die mooie voorbeelden visualiseert.

Daarin zien we bijvoorbeeld dat maar liefst een derde van de internetgebruikers op een gemiddelde website niet kan vinden wat hij op zij zoekt. Het doel waarmee de site wordt bezocht wordt dus niet behaald, meestal omdat de site niet goed werkt of omdat de content te ver verstopt is.

Bekijk de infographic hier
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross