Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

3 redenen om e-mail marketing te blijven inzetten

26/12/2013

Het afgelopen jaar heeft voor e-mail marketing in het teken gestaan van de discussie of het kanaal nog zinvol is of niet. Sommige experts hebben de mening dat e-mail niet langer aan de top staat wat betreft marketing, maar een grote groep mensen staat daar recht tegenover, zij geloven nog altijd in de tool.

Dat e-mail marketing zeker niet ten dode staat opgeschreven, bewijzen de feestdagen wel, waar we op dit moment middenin zitten. Een groot deel van de omzet van webshops komt vanuit e-mail marketing, en daarbij zijn er nog veel meer redenen om e-mail marketing ook in 2014 te blijven inzetten.

Lees gehele artikel hier

Parallax webdesign echt beter voor gebruiker?

25/12/2013

Parallax webdesign is een trend die het afgelopen jaar stevig is doorgedrongen tot het internet. De term betekent het verschuiven van verschillende elementen over elkaar heen - u heeft dergelijke sites waarschijnlijk weleens gezien, waar tekst bijvoorbeeld over foto's heenschuift terwijl u scrollt.

Nu is de grote vraag of parallax webdesign niet alleen erg mooi is, maar ook zinvol. Zijn gebruikers blij met deze nieuwe ontwikkeling? Een eerste onderzoek laat zien dat de reacties gemengd zijn: gebruikers geven aan dat het erg gelikt is, maar dat de technologie ook verwarrend kan zijn.

Waar zoekmachine optimalisatie en webdesign samenkomen

24/12/2013

Terwijl technologie zich blijft ontwikkelen en het gebruik van het internet blijft toenemen, worden ook de uitdagingen in 2014 voor bedrijven weer groter. Door de nieuwe mogelijkheden (en de hogere eisen van internet gebruikers) komen er ook nieuwe uitdaging.

Een voorbeeld daarvan is het samen laten komen van zoekmachine optimalisatie (SEO) en webdesign. Door de nieuwe tools binnen webdesign kan de gebruiker een betere ervaring worden voorgeschoteld, maar hierbij moeten de zoekmachines niet uit het oog verloren worden,

Verder op Searchengineland

De beste social media tips van 2013

23/12/2013

De regels van social media zijn altijd aan verandering onderhevig. Wat dit jaar perfect heeft gewerkt, kan komend jaar oud nieuws zijn en juist tegen u werken. Doordat er veel creatieve campagnes plaatsvinden op social media websites, verwachten gebruikers ook steeds meer.

Ook in 2013 is er weer veel gebeurd op sites als Facebook, Twitter en Pinterest. De social media kanalen brengen veel mogelijkheden, maar er schuilt ook het gevaar van schade aan uw merk wanneer het verkeerd wordt ingezet. Daarom hebben we de beste social media tips van afgelopen jaar op een rijtje gezet.

Lees alle tips!

5 goede e-mail marketing voornemens

20/12/2013

Wanneer het aankomt op goede voornemens, hebben de meeste mensen niet echt een positief verleden dat ze kunnen overleggen. Zo zou uit onderzoeken blijken dat 8% van de goede voornemens al in de eerste week van het nieuwe jaar sneuvelen, laten we dat in 2014 eens beter aanpakken!

E-mail marketing is nog steeds een erg belangrijk kanaal voor veel bedrijven. Daarom worden er ook op dat gebied veel goede voornemens opgesteld, maar deze kunnen dan ook zeker behaald worden. Door de nieuwe mogelijkheden kunnen de resultaten in 2014 zonder al teveel moeite verhoogd worden.

Gehele artikel lezen

E-mail marketing of social media marketing inzetten?

19/12/2013

Wanneer we kijken naar het gemiddelde midden- of klein bedrijf, zien we dat veel marketeers hun inspanningen verdelen over een of twee kanalen. Vaak omdat deze het meeste opbrengen, of omdat er maar budget is voor een enkel kanaal.

Daarbij wordt veelal gekeken naar e-mail marketing en social media marketing, waartussen een keuze wordt gemaakt. Maar waarom niet allebei doen? Zeker voor het MKB is dat verstandig, en qua budget en tijd hoeven er geen problemen te worden verwacht.

Infographic: de wensenlijst voor 2014

18/12/2013

Nu de laatste dagen van het jaar aan het verstrijken zijn, kijken veel bedrijven naar nieuwe mogelijkheden op het gebied van marketing - zodat ze van 2014 een nog beter jaar kunnen gaan maken. Van de wensen voor het nieuwe jaar is een infographic opgesteld, waar verrassende dingen uit komen.

Zo is te zien dat veel bedrijven zich voornemen om e-mail marketing anders aan te pakken. Dit zou geautomatiseerd moeten worden op basis van content en doelgroep, zodat er meer relevantie kan worden geboden. Ook verschillende mobiele toepassingen staan hoog op het lijstje.

Bekijk de infographic hier

Pricipes van goed webdesign

17/12/2013

Er zijn een aantal principes die iedereen kan aanhouden wanneer er plannen worden gemaakt voor nieuw webdesign. Een aantal regels die vrijwel altijd opgaan, en die helpen om een goed ontwerp neer te zetten voor een nieuwe site, of een update van een bestaande site.

De eerste stap is de hierarchie, wat betekent dat er bij webdesign een duidelijke relatie moet zijn tussen alle elementen van een website. Alles hangt met elkaar samen, omdat bezoekers door een bepaald pad moeten worden geleid op zoek naar informatie, een contactmoment of een aankoop.

Verder lezen!

Gerichte content voor succes op social media

16/12/2013

Social media marketing heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht gemaakt, en is nu tijdens de feestdagen op een hoogtepunt. Dat betekent dat veel bedrijven bezig zijn met de creatie van content om hun merk of product onder de aandacht te brengen.

Wat daarbij opvalt, is dat het maken van content niet meer voldoende is - dat wat echt werkt is gerichte content. Bedrijven die actief zijn met social media marketing moeten weten wat voor publiek ze hebben, en wat zij graag willen zien.

Conversie van e-mail tijdens de feestdagen

13/12/2013

Nu we steeds meer e-mails openen en lezen op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets, is er ook binnen e-mail marketing een verschuiving gaande. En met de feestdagen in volle gang, wordt e-mail marketing op dit moment enorm veel ingezet.

Het is dan ook belangrijk om goed te kijken naar de conversie van een e-mail, en daarbij te onthouden dat mobiele gebruikers een groot aandeel hebben. Allereerst moet de call-to-action geoptimaliseerd zijn voor mobiel, maar ook op de site zelf moet een conversie kunnen plaatsvinden via mobiel.

Verder op Ecommercetimes

5 e-mail marketing voorspellingen voor 2014

12/12/2013

Tijdens de explosie van allerlei soorten digitale media heeft e-mail marketing zich nog altijd staande gehouden. E-mail is de basis van alle communicatie die we via internet doen, en daar lijkt voorlopig ook nog geen verandering in te gaan komen.

Ieder jaar groeit de e-mail markt nog, en met de opkomst van mobiel zijn ook het aantal e-mails dat geopend wordt aan het stijgen. Nu we het einde van het jaar naderen, is het goed om te gaan kijken naar de verwachtingen voor 2014 - wat heeft e-mail marketing ons te bieden?

De waarde van een goed webdesign

10/12/2013

Alles wat uw bedrijf doet, is erop gericht om zich te onderscheiden van de concurrentie in de markt. Uw website zou wat dat betreft niet anders moeten zijn - een goed webdesign zorgt voor een aantrekkelijk uiterlijk, dat bezoekers moet aantrekken en klanten moet opleveren.

Tegenwoordig is een website de eerste aanraking van een persoon met een bedrijf. Ook is de eerste plaats waar een potentiele klant terecht komt, op zoek naar informatie over een product of dienst. De waarde van een goed webdesign mag dan ook niet onderschat worden.

Meer op B2C
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross