Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

6 redenen om e-mail marketing voor mkb in te zetten

18/02/2014

Wanneer het jouw taak is om meer sales te genereren vanuit online marketing kanalen, dan is de kans groot dat je e-mail inzet. Maar als dat niet het geval is, dan geven we je hierbij 6 redenen om dat zo snel mogelijk wel te gaan doen.

Nieuwsbrieven en mailings zijn een perfecte manier om de doelgroep te blijven aanspreken, zonder dat dit een groot deel van het budget opslokt. E-mail marketing heeft vaak een duidelijk aanzet tot actie, en vormt daarmee een goede stimulans naar een online aankoop.

Lees hele artikel

Wat je kunt leren van Twitter's nieuwe design

17/02/2014

Eerder deze maand rolde Twitter haar nieuwe website uit. Een behoorlijke stap, aangezien veel gebruikers gewend waren geraakt aan het webdesign dat er een aantal jaren stond. Maar dat hoeft niet negatief te zijn, sterker nog: iedereen kan wat leren van het nieuwe design van de social media gigant.

Om te beginnen is de grootste verandering de focus op beeld. Foto's en afbeeldingen hebben meer ruimte gekregen, en zijn nu echt het middelpunt van de site geworden. Het laat zien dat de trend waarin beeld voorop staat aan het doorzetten is.

Meer op brafton.com

5 tips voor mobiele e-mail marketing

14/02/2014

Bij het opzetten van e-mail marketing campagnes, moet er meer dan ooit rekening worden gehouden met de mobiele gebruiker. Ontvangers lezen tegenwoordig veel e-mails op smartphones en tablets, en dus moeten nieuwsbrieven daarop goed zichtbaar zijn.

Het lezen van e-mail is zelfs de meest populaire activiteit op mobiele apparaten, het wordt zelfs meer gedaan dan bellen. Dat onderstreept het belang van goede mobiele focus bij e-mail marketing, maar hoe pak je dat goed aan? We hebben 5 tips op een rijtje gezet!

Artikel lezen

Responsive websites in een multi-device wereld

13/02/2014

Het kan zijn dat je nog niet eerder van responsive websites hebt gehoord. Dat is niet erg - de technologie is nog relatief nieuw. Maar door de opmars van websites met een responsive design is het wel goed om er nu in te duiken. Zeker met de wereld die aan het veranderen is.

Een aantal jaren geleden was het nog simpel: een internetgebruiker zat achter zijn of haar PC om websites te bezoeken. Dit is nu wel anders. De zogenaamde 'multi-device wereld' is een wereld waarin we verschillende apparaten door elkaar heen gebruiken om sites te bezoeken, sites die op alle apparaten goed leesbaar moeten zijn.

E-mail marketing: wat werkte er in 2013?

12/02/2014

Om ook dit jaar e-mail marketing weer in te zetten als succesvol kanaal, is het goed om te weten wat er in het afgelopen jaar voor goede resultaten heeft gezorgd. Op basis daarvan kun je beslissingen nemen, en waar nodig bijschaven.

Gerpersonaliseerde e-mails hadden in 2013 een 26% hogere 'open-rate' dan berichten die zonder enige vorm van personalisatie verstuurd werden. Het laat zien dat ontvangers het aantrekkelijk vinden wanneer een e-mail 'echt' aan hun gericht is, in plaats van het gevoel te krijgen dat je maar 1 van de velen bent.

Meer op marketingprofs.com

5 manieren om #hashtags in te zetten als marketingtool

11/02/2014

Met de opkomst van social media is ook de hashtag een bekend fenomeen geworden. De tag werd gebruikt om onderwerpen aan te geven op Twitter, maar is tegenwoordig ook te gebruiken op bijvoorbeeld Facebook en Instagram. En ze worden niet zonder reden gebruikt...

Zo is er uit onderzoek gebleken dat berichten met hashtags tot 12% meer interactie krijgen dan berichten zonder. Op deze berichten wordt dus meer gereageerd, daar komt het op neer. Het betekent dat hashtags een handige marketingtool zijn, die geen enkele extra moeite kosten.

Top 6 webdesign trends van 2014

10/02/2014

Wanneer het aankomt op websites is het belangrijk om ontwikkelingen in de gaten te houden, op de hoogte te zijn van trends, en de nieuwste mogelijkheden te benutten. Dat geldt zowel voor webdesign als voor online marketing. Als bedrijf voorop lopen betekent nu eenmaal dat trends zien erbij hoort.

Nu 2014 in volle gang is, is het goed om eens te gaan kijken naar de trends die er op dit moment ontstaan en die nog gaan volgen. Zo komen interactieve pagina's steeds vaker voor; infographics die tot leven komen om een interactieve ervaring bij de bezoeker af te leveren.

Artikel lezen

Waarom mobiel prioriteit moet hebben

07/02/2014

Het mobiel gebruik van veel websites is sinds 2010 met ruim 2000% gestegen. Mensen gebruiken hun smartphones en tablets massaal om sites te bezoeken en aankopen te doen op webshops. Het lijkt een kwestie van tijd te zijn totdat mobiel gebruik groter is dan het gebruik via laptops en pc's.

Dat betekent dat mobiel nu echt prioriteit moet gaan krijgen. Ben je van plan om de huidige website een update te geven of ga je nadenken over een compleet nieuw webdesign? Dan moet mobiel voorop staan - die gebruikers moeten alle functionaliteiten kunnen gebruiken en alles goed kunnen bekijken en lezen.

Op welk apparaat wordt jouw nieuwsbrief geopend?

06/02/2014

Je verstuurt geregeld een nieuwsbrief? Mooi! Maar weet je ook waar die nieuwsbrief op gelezen wordt. In het laatste kwartaal van 2013 werd maar liefst 65% (bijna twee derde!) van alle nieuwsbrieven geopend op een mobiel apparaat; een smartphone of tablet dus.

Dat betekent dat de desktop en laptop gebruikers nu in de minderheid zijn. Het betekent ook dat jouw nieuwsbrief gericht moet zijn op mobiele gebruikers - de e-mail moet goed leesbaar zijn, het design moet kloppen, en de links moeten ook goed te bereiken zijn met een mobiel apparaat.

Verder op marketingprofs.com

Een actie-gerichte nieuwsbrief maken

05/02/2014

Content is king en social media de troon, zo wordt er tegenwoordig gezegd. Maar een e-mail nieuwsbrief maken is en blijft zonder twijfel de sterkste marketingtool die er is. De reden daarvoor is bijvoorbeeld dat 95% van de internetgebruikers hun e-mail dagelijks bekijkt. Daarnaast zijn er diverse onderzoeken geweest naar de investeringen binnen e-mail marketing, die allemaal laten zien dat de ROI (return on investment) hoog is bij e-mail marketing. Het loont dus de moeite om een nieuwsbrief te maken en daar tijd en aandacht voor vrij te maken wat betreft het verzamelen van content, de selectie van een goede e-mail marketing tool, het bestuderen van nieuwsbrief rapportages en het telkens verder optimaliseren van de nieuwsbrief. Maar hoe kun je nu een nieuwsbrief maken die wordt geopend en waar ontvangers ook nog eens op doorklikken?

Social media en het belang van snelheid

04/02/2014

Social media platformen kunnen zonder twijfel een belangrijk onderdeel van je marketinginspanningen zijn. Je kunt snel en gemakkelijk op zoek naar je doelgroep, die je ook direct kunt aanspreken. Maar wanneer de tijd en/of mankracht ontbreekt om social media te beheren, kan het ook misgaan.

Het is namelijk van belang dat er snel gereageerd kan worden op dingen die er plaatsvinden. Dat kan iemand zijn die rechtstreeks contact zoekt, maar ook discussies over jouw merk bijvoorbeeld. Je moet daar snel op reageren omdat mensen daar op rekenen, en in het geval van negatieve aandacht moet je snel kunnen schakelen.

Naar mobilemarketingwatch.com

Infographic: 10 social media marketing trends

03/02/2014

Als er in 2013 iets duidelijk is geworden, dan is het wel dat social media niet meer weg te denken is als marketingtool. Het is niet langer een hype of een trend, maar het is een geaccepteerd kanaal waar voor ieder bedrijf dat online actief is waarde valt te behalen.

Facebook, Twitter, LinkedIn - netwerken die al een tijdlang stabiel aanwezig zijn, zijn de sites waar bedrijven zich op richten. Maar hoe zit het binnen social media met opkomende trends en inititatieven? Ze werden verzameld in een infographic, bekijk hem via onderstaande link!

Digital Loyalty Card Program
magnifiercross