Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Een goed webdesign betekent goede business

07/03/2014

De internetgebruiker wordt steeds kritischer. Doordat de gemiddelde gebruiker al jarenlang met het internet werkt (en de jongere generatie er zelfs mee opgroeit) kunnen we steeds beter aangeven wat wel een goede website is, en wat niet.

Dat betekent dat bedrijven zich moeten realiseren dat een goed webdesign een noodzakelijk onderdeel is van hun onderneming. Wat daarbij vooral van belang is, is dat er een ontwerp ligt waarbij de boodschap luid en duidelijk is, en dat de gebruiker zijn of haar weg kan vinden naar de gewenste informatie op de site.

Meer lezen

Storytelling als toekomst van webdesign

06/03/2014

De wereld van web design is nooit saai. Eigenlijk iedere dag zijn er wel nieuwe ontwikkelingen of komen er nieuwe mogelijkheden beschikbaar. Soms is dat simpelweg een hype, maar vaak ontwikkelt zo'n trend ook tot een serieus alternatief voor huidige mogelijkheden.

Zo'n trend zou storytelling kunnen zijn. In eerste instantie was storytelling een manier om content mooi in beeld te brengen: veel variatie in lettertypes, grote foto's, etc. Maar het lijkt erop dat deze manier van weergeven ook tot een nieuwe web design standaard gaat leiden. Bekijk de video via onderstaande link voor meer!

De staat van social media marketing in 2014

05/03/2014

Er is laatst een onderzoek uitgevoerd naar de manier waarop social media wordt ingezet door grote bedrijven. Daaruit bleek dat een derde van de berichten van gebruikers op verschillende netwerken wordt genegeerd door bedrijven, terwijl ze direct worden aangesproken op bijvoorbeeld Facebook op Twitter.

Een nieuw onderzoek geeft daar nog meer inzicht in. Maar liefst tweederde van de ondervraagde bedrijven geeft aan social media enkel in te zetten als verkoopkanaal, en dus geen interactie of service te bieden. Daarmee wordt een erg belangrijk onderdeel van sociale netwerken onbenut gelaten, dat is jammer!

De meest gebruikte e-mail marketing tactieken

04/03/2014

Wanneer je veel bezig bent met e-mail marketing, is het goed om verschillende tactieken in te zetten om de resultaten zo goed mogelijk te krijgen. Acend2, een onderzoeksbureau, heeft gekeken naar de tactieken die het meest door bedrijven worden ingezet.

Daaruit blijkt dat er 3 tactieken zijn die veel worden ingezet, meer dan anderen. Dat zijn content relevantie, het personaliseren van e-mail en segementatie van lijsten. Hoe kun je deze tactieken inzetten om meer uit e-mail marketing te halen?

Meer op marketingprofs.com

Infographic: het verleden, heden en de toekomst van webdesign

28/02/2014

Wanneer we kijken naar de ontwikkeling van webdesign, komen we van ver. Als je terugkijkt naar websites zoals die er bijvoorbeeld in de vroege 2000's uitzagen, dan kunnen we wel vaststellen dat de ontwikkeling razendsnel is gegaan.

In een paar jaar tijd is er zoveel nieuwe technologie beschikbaar gekomen, dat websites zich hebben kunnen ontwikkelen van statische producten met enkele mogelijkheden - tot interactieve platformen met enorm veel opties. En natuurlijk is er qua uiterlijk veel veranderd. Er is een mooie infographic gemaakt om die ontwikkeling in beeld te brengen!

Bekijk de infographic hier

E-mail marketing om nieuwe klanten binnen te halen

27/02/2014

Al jaren is e-mail marketing een vast onderdeel van de marketingmix voor veel bedrijven die online aanwezig zijn. Het is een relatief goedkope manier om vaste klanten te informeren en nieuwe aankopen te laten doen. Maar hoe zit het met het binnenhalen van nieuwe klanten?

Mensen die zich abonneren op een nieuwsbrief zonder dat ze klant zijn, hebben duidelijk interesse in het product - maar om wat voor reden dan ook niets gekocht. Hoe pak je deze mensen op door middel van e-mail marketing en hoe overtuig je ze om toch klant te worden?

6 tips voor een aantrekkelijkere nieuwsbrief

26/02/2014

E-mail marketing is een waardevol kanaal voor ieder bedrijf dat op zoek is naar een directe communicatie met de doelgroep. Maar, e-mail marketing kan op verschillende manieren worden ingezet - en de een werkt beter dan de ander.

Om dit kanaal echt van waarde te laten zijn moet de nieuwsbrief aantrekkelijk zijn om te openen, te lezen, en in door te kliken. Hoe krijg je dat voor elkaar? Het begint al bij de onderwerpregel, waarna we verder gaan kijken naar personalisatie, social integratie en balans.

Bekijk alle tips

Wat je kunt verwachten van een responsive website

25/02/2014

Een nieuwe website bouwen? Dan is de kans groot dat je uitkomt bij een site met responsive webdesign. Daarmee werkt de site op alle apparaten, zoals PC's maar mobiele telefoons en tablets. Het is een erg mooie manier om de bezoeker te bereiken, maar het zorgt ook voor uitdagingen.

Het proces van het bouwen van een website is veranderd; ging het eerst simpelweg om het laten zien van een concept om daarna de site op te leveren, nu komen daar stappen bij. Zo is het testen van de nieuwe site een stuk langduriger, door de veelzijdigheid van apparaten en browsers.

Meer op business2community.com

Hoe typografie invloed heeft op conversie

24/02/2014

De marketing kant van webdesign draait om conversie. Er komt een x aantal bezoekers op de website terecht, en daarvan moet een zo groot mogelijk percentage converteren; dat kan het invullen van een contactformulier zijn, of bijvoorbeeld het doen van een aankoop.

Webdesign speelt een grote rol bij conversie. Allereerst is het uiterlijk van een website het eerste dat de bezoeker ziet. Er wordt een bepaalde sfeer neergezet door het gebruik van beeld en kleur, dat de bezoeker het gevoel moet geven op de goede plek te zijn. Daarnaast speelt typografie een grote rol, lees snel verder!

Verder lezen!

E-mail marketing en de persoonlijke onderwerpregel

21/02/2014

Opvallen in de mailbox van de doelgroep is moeilijker dan ooit. Steeds meer mensen bekijken hun e-mail op een mobiel apparaat terwijl ze onderweg zijn; ze filteren op onderwerp om te zien wat de moeite waard is om te lezen. En daar zit ook precies de kans!

De verandering in de manier van werken wanneer het aankomt op e-mail, zorgt ervoor dat bedrijven ook nieuwsbrieven op een nieuwe manier moeten gaan sturen. Het personaliseren van de onderwerpregel lijkt daarbij een gouden vonst om maar op te kunnen vallen in de overvolle mailboxen.

In 5 stappen naar zakelijk social media succes

20/02/2014

Toegegeven, op zakelijk vlak blijft social media nog een beetje achter. Het is vooral een zaak van prive-gebruikers die de social media sites inzetten ter ontspanning of persoonlijke branding. Maar daar gaat in 2014 verandering in komen!

Van het mkb tot de top 100 bedrijven in Nederland - organisaties zien steeds meer de waarde van social media als marketingtool, en dat is maar goed ook. Er is veel waarde te behalen en de kosten zijn relatief laag, waardoor het een erg interessant medium is.

Webdesign trends voorspelling door stockfoto's

19/02/2014

Stockfoto sites weten erg veel over bedrijven van over de hele wereld. Er zijn veel websites die gebruik maken van stockfoto's, om wat voor reden dan ook: wanneer je veel icons download, ben je wellicht bezig met een nieuwe site - maar ook op het gebied van webdesign is er vanuit stockfoto sites veel te zeggen over trends.

Doordat deze sites veel gegevens hebben over wat voor webdesign elementen op dit moment populair zijn, kunnen ze trends voorspellen. En dat is precies wat er gedaan is in de infographic die je via de onderstaande link kunt bekijken.

Digital Loyalty Card Program
magnifiercross