Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Infographic: inzicht in consumentengedrag

Het bedrijf Vouchercloud heeft het online gedrag van de gemiddelde consument op internet in kaart gebracht, en dat op een infographic weergegeven. Het levert interessante punten op, die voor iedere e-commerce organisatie waardevol kunnen zijn.

De infographic heet 'Consumentenpsychologie & de ecommerce-checkout' en legt daarmee dus gelijk de link tussen het gedrag van consumenten en webwinkels. Veel bedrijven stoeien nog met de structuur van hun online shops, om deze beter te laten aansluiten bij de wensen van de bezoeker. Ook worden de soms ‘voor de hand liggende’ punten over het hoofd gezien die kritiek zijn voor de conversie op de webshop. Laten we een aantal voorbeelden uit de infographic naar voren halen.

Snelheid

Allereerst is er een duidelijk gedrag te zien van consumenten wanneer we kijken naar de snelheid van webshops. Wanneer een site niet binnen drie seconden zichtbaar is, zal een op de zes bezoekers deze verlaten. Tachtig procent van die groep zal zelfs helemaal niet meer terugkeren, de shop krijgt voor altijd het label onbereikbaar.

Media

Ook blijkt uit de gegevens hoe belangrijk media is op een webshop wanneer het aankomt op een aankoopbeslissing. Zo wordt er bij webshops bijna zestig procent meer gekocht wanneer er meerdere afbeeldingen in goede kwaliteit bij alle producten beschikbaar zijn. Ook geeft een derde van de online shoppers aan dat ze een aankoop hebben gedaan bij een bepaalde webshop na het bekijken van een productvideo. Deze primaire elementen zijn dus erg belangrijk om op orde te hebben – besteed daar voldoende tijd aan!

Wat ook opvalt is dat een enorme meerderheid van de ondervraagden, maar liefst 92%, aangeeft dat de uitstraling van een webshop het meest belangrijk is bij de beslissing om er een aankoop te doen. Het webdesign speelt dus een grote rol wanneer er een keuze wordt gemaakt voor een webwinkel.

Nog meer weten? Bekijk hieronder de infographic!

Infographic inzicht in consumentengedrag

Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down