Dit artikel is een vervolg op ons laatste blog, waar we een begin hebben gemaakt aan de 7 stappen die naar een betere e-commerce strategie in 2014 kunnen leiden. We gaan snel verder!
3.
Feedback = belangrijk
Ieder bedrijf weet dat service een belangrijk onderdeel is van zaken doen, maar vooral voor MKB’ers is feedback van klanten van enorm belang. Door te blijven acteren op deze feedback werk je toe naar een omgeving die perfect is afgestemd op uw klanten.
4.
Social media inzetten
Een social media inzet als onderdeel van uw e-commerce strategie kan een extra duw in de richting van meer omzet geven. Social media netwerken zijn een unieke tool om snel uw doelgroep te bereiken, zonder dat dit veel geld kost. Zorg er wel voor dat u een duidelijk plan van aanpak opstelt, zodat u niet het risico loopt uw merk te beschadigen.
5.
Investeren in mobiel
Het wordt steeds duidelijker dat e-commerce bedrijven mobiele gebruikers niet langer kunnen negeren. Het aantal gebruikers dat mobiel gebruikt om aankopen te stijgt enorm snel, de verwachting is zelfs dat mobiel gebruik boven desktops/laptops uit zal gaan komen. Investeren in het optimaliseren van uw online activiteiten voor mobiel is dus een wijze keuze.
6.
Beloon uw klanten
Of het nu gaat om een spaaractie, om een loyaliteitsprogramma, om exclusieve kortingen – klanten van webshops met dergelijke beloningen zullen allemaal aangeven dat ze dit waarderen, en dat het zelfs een reden is om bij een bepaalde webshop terug te komen. Het belonen van uw klanten zou in 2014 dan ook hoog op het lijstje moeten staan.
7.
Blijf ontwikkelen
Aangezien het online landschap iedere dag blijft ontwikkelen en dus veranderen, is het belangrijk dat ook uw online aanwezigheid blijft ontwikkelen. Beschrijf daarom uw wensen (of die van uw klanten) en zet deze neer op basis van prioriteit, zodat u deze ontwikkelingen in het nieuwe jaar kunt gaan doorvoeren!