Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Groei van 8,5% voor e-commerce in Nederland

Deze week is de jaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor weer gepubliceerd. Het onderzoek naar de staat van e-commerce in Nederland wordt uitgevoerd door branche organisatie Thuiswinkel.org, en laat zien dat de groei in e-commerce in ons land doorzet.

In 2013 heeft de online omzet een groei doorgemaakt van 8,5% ten opzichte van 2012. Dat is net iets minder dan de 9% groei die in 2012 werd genoteerd, maar dat is geen reden voor zorgen zo geeft Thuiswinkel.org aan; de verwachting is dat de groei in dit jaar over de 10% heen zal gaan. De webwinkels in ons land blijven dus zorgen voor een gezonde groei, die voorlopig niet zal stoppen. Met de verschillende ontwikkelingen in het online landschap kunnen we gerust stellen dat de groei eerder groter zal worden.

Zo heeft mobiel een flink aandeel gehad in de groei, en zijn we nog maar aan het begin van het tijdperk waarin online shoppers steeds meer via mobiele apparaten gaan doen. ‘Consumenten zijn door het toenemend gebruik van smartphones en tablets steeds vaker en meer online. Ruim 2 miljoen Nederlanders kopen al via smartphone en tablet en dat aantal stijgt sterk. Het aandeel van mobile commerce(m-commerce) in de totale online omzet zal steeds verder toenemen’, zo is te lezen in het persbericht.

Dat deze apparaten een vaste plek in het beslissingsproces krijgen is wel duidelijk. ‘Consumenten kunnen steeds makkelijker switchentussen kanalen.'s Morgens oriënteren op de smartphone, 's middags op kantoor verder zoeken en 's avonds op de tablet de bestelling plaatsen die af te halen is in de winkel.Het online kanaal zal hierdoor steeds makkelijker en vaker worden ingezet.’

Een mooi vooruitzicht voor e-commerce bedrijven in Nederland. De groei laat zien dat er veel vertrouwen is vanuit consumenten, en dat dit vertrouwen alleen maar toeneemt.

Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down