Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Drie peilers voor social media in en rond je webshop

social media en webshopsSocial media is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een enorm waardevol kanaal voor veel ondernemingen. Ook binnen e-commerce wordt er veel gebruik gemaakt van de sociale netwerken, om meer bereik te creëren binnen de doelgroep. Ga je een webwinkel beginnen of heb je al een volwaardig bedrijf staan, het is goed om een aantal peilers in acht te nemen zodat je social media optimaal kunt inzetten.
 

Meerwaarde bieden

Social media is bij uitstek geschikt om uit te groeien tot ‘expert’ binnen jouw markt. Dat kun je bijvoorbeeld bereiken door niet enkel over jezelf of jouw e-commerce onderneming te praten, maar items te delen vanuit de markt, actuele zaken in je werkgebied te bespreken – zelfs nieuws van klanten te delen met je volgers. Zo kun je een meerwaarde bieden ten opzichte van anderen, waardoor sociale netwerken nog interessanter worden.
 

Dialoog

In eerste instantie draait het bij social media niet om het verkopen van producten. Veel belangrijker is de dialoog; er moet interactie zijn met je volgers en fans! Pas wanneer de communicatie van beide kanten komt, wordt social media echt waardevol. Geef antwoord op vragen, maar reageer zelf ook op items van volgers, zorg dat het van beide kanten komt. Hierdoor bouw je een band op, die uiteindelijk een positief resultaat zal leveren op de omzet.
 

Promotie

Natuurlijk kun je de social media kanalen ook prima inzetten om promotie te maken voor bepaalde producten, maar zorg ervoor dat het in balans is. Webwinkels die enkel bezig zijn met het delen van aanbiedingen zullen niet ver komen, maar je kunt jouw volgers uiteraard wel op de hoogte houden van nieuwe producten of tijdelijke acties – ze volgen je tenslotte niet voor niets. Bewaak de balans tussen promotie en meerwaarde goed, en social media kan binnen e-commerce een zeer waardevol kanaal zijn.
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down