Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

5 manieren om meer omzet uit je webshop te halen (1)

Er is de afgelopen jaren enorm veel veranderd op het gebied van e-commerce. Winkels van steen leken het af te moeten leggen tegen hun online concurrentie, maar nu worden deze fysieke punten weer steeds belangrijker. Zo zijn er nog talloze ontwikkelingen geweest. We hebben 5 manieren op een rijtje gezet hoe je van deze ontwikkelingen kunt profiteren en meer omzet uit je webshop kunt halen.

1. Geen grens tussen online & offline

Uit een recent onderzoek van MIT blijkt dat het koopgedrag aan het veranderen is. Consumenten bekijken een aankoop vanuit meerdere punten, voordat er een beslissing genomen wordt. Zo blijkt meer dan de helft van de mensen die een product in een winkel op het oog hebben, ook de prijzen online te bekijken om te zien wat het verschil is. Een derde daarvan kijkt zelfs in de winkel op hun mobiele telefoon. Nu zijn dit Amerikaanse shoppers, maar de cijfers kunnen we uiteraard naar Nederland doorvertalen. Maar ook anderson gebeurt het: mensen die online op zoek gaan naar een product, maar dan uiteindelijk de aankoop in een fysieke winkel doen, omdat ze hem willen aanraken, uitproberen.

Bedrijven die op beide vlakken actief zijn hebben op dit moment een groot voordeel, zo lijkt het. Door de grens tussen offline en online weg te halen, raak je een stuk minder van deze ‘zwevende’ kopers kwijt.

2. Richt je op de juiste doelgroep

Het doel van iedere webwinkel moet zijn om de juiste doelgroep te bereiken: help deze klanten aan het juiste product. Consumenten besteden steeds minder tijd aan het shoppen, maar willen nog wel steeds hetzelfde aantal aankopen doen. Dat betekent dat bijvoorbeeld advertenties altijd gericht moeten zijn; als vrouw wil je geen viagra advertentie zien, maar eentje voor een mooi paar jeans. Door je te richten op de juiste doelgroep kun je sneller naar meer omzet groeien.

Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down