Onze website genereert een prettig aantal offerte-aanvragen. Veel van die aanvragen komen binnen via twee speciale formulieren. Heerlijk vindt onze sales manager Martin dat, maar eigenlijk heeft-ie nóg liever dat mensen bellen in plaats van een formulier invullen. Want, zo is zijn ervaring: van iemand die zélf belt maak je sneller een klant.
Met dat in gedachten hebben we nog eens goed naar onze offerte-aanvraagformulieren gekeken. Naast beide formulieren stond een bemoedigende call-to-action om bij vragen vooral gewoon te bellen. Maar we vroegen ons af: kunnen we mensen nog meer prikkelen om de telefoon te pakken? Is die call-to-action wel goed genoeg?
Na een kwartiertje naar de betreffende webpagina's te hebben gestaard, viel ineens het kwartje. We moedigden wel aan om te bellen, maar we vergaten het voordeel uit te leggen. Dom-dom-dom! Maar gelukkig snel hersteld.
Hieronder ziet u de call-to-action (of zo u wilt: call-to-call) vóór en ná de aanpassing. En verhip, sindsdien wordt er aantoonbaar vaker gebeld en hebben we een nóg blijere sales manager. En het leuke is dat het niet ten koste gaat van het aantal offerte-aanvragen dat nog steeds per formulier wordt ingezonden.
Dus de conversie-tip voor vandaag: onderbouw uw call-to-action!
We moedigen wel aan om te bellen, maar we leggen niet uit waarom dat een goed idee is....
We leggen uit dat een telefoongesprek snel tot de gewenste informatie (inzicht in de kosten!) kan leiden. De toon is 'casual', om het vrijblijvende karakter van zo'n telefoontje te benadrukken.
En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden? WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.