Het zou een gemiste kans zijn als uw e-mail nieuwsbrief niet ‘deelbaar’ zou zijn. Daarom verwerken wij in vrijwel alle gevallen een ‘forward-to-a-friend’ functie in nieuwsbriefsjablonen, maar ook buttons waarmee de nieuwsbrief via Twitter en Facebook kan worden gedeeld. Die buttons kunt u echter ook eenvoudig zelf in de inhoud van uw nieuwsbrief opnemen.
Doorsturen van e-mail is de meest voor de hand liggende manier om informatie vanuit de inbox te delen. ProMail voorziet dan ook in een forward-to-a-friend functie.
Lezers van uw nieuwsbrief met een Facebook-account, kunnen (de webversie van) uw nieuwsbrief direct liken op Facebook. U kunt echter ook een Like-button invoegen waarmee een ander webpagina kan worden geliked.
Net zo makkelijk als een Facebook-button kunt u een Tweet-button invoegen in uw nieuwsbrief. Daarmee kunnen lezers uw nieuwsbrief met één klik delen via Twitter. U kunt hierbij ook een link naar uw eigen Twitter-account meegeven.
Zodra iemand uw nieuwsbrief een like geeft, deelt of doorstuurt, ziet u dat terug in de e-mail marketing rapportages van ProMail. U ziet niet alleen hoe vaak uw nieuwsbrief wordt gedeeld, maar ook welke ontvangers dat doen. Zo ontdekt u snel wie uw grootste fans zijn.
Natuurlijk kunt u ook zelf uw nieuwsbrief delen via Facebook en Twitter. Zodra u uw mailing hebt verzonden, vind u bij de rapportage van die nieuwsbrief een handige button waarmee u uw nieuwsbrief in een oogwenk via Facebook en Twitter kunt verspreiden.