Als u met ProMail een nieuwsbrief verstuurt, ziet u precies wie uw nieuwsbrief opent, wie er doorklikt op welke links, wie de nieuwsbrief doorstuurt of deelt via Facebook of Twitter, wie zich afmeldt en of er eventuele spam-meldingen zijn gedaan. Ook wordt getoond wat de populairste links in uw nieuwsbrief zijn. Verder heeft u inzicht in het lees- en klikgedrag in de tijd en in mails die niet aankomen, inclusief een uitleg over mogelijke oorzaken. U kunt zelfs live op een landkaart volgen waar en door wie uw nieuwsbrief wordt geopend – door veel van onze klanten als een van de leukste functies genoemd.
Als u bezoekersaantallen op uw website meet met Google Analytics, kunt u hiermee ook bezoekers meten die binnenkomen via uw nieuwsbrief. Laat ons weten welke website(s) u monitort met Google Analytics en wij zorgen ervoor alle links in uw nieuwsbrieven automatisch worden voorzien van een speciale tag. Vanaf dat moment ziet u uw nieuwsbriefresultaten ook terug in Google Analytics.
ProMail laat u ook zien in welke e-mailprogramma’s uw nieuwsbrief wordt gelezen. Zo kunt u ook zien hoeveel ontvangers uw nieuwsbrief mobiel lezen. Als dat een hoog percentage is, is dat zeker iets om rekening mee te houden in de manier waarop u uw nieuwsbrief opstelt.
Een krachtige functie van ProMail is dat u de resultaten van meerdere nieuwsbrieven met elkaar kunt vergelijken. Zo krijgt u in de loop der tijd, naarmate u meer email nieuwsbrieven hebt verzonden, steeds meer inzicht in wat wel werkt en wat niet. Dat stelt u in staat om uw email nieuwsbrief steeds nauwkeuriger op de interesses van de ontvangers af te stemmen.
Met één muisklik genereert u een overzicht in PDF-vorm van de belangrijkste kerncijfers van een emailing. En dat is bijzonder makkelijk als u bijvoorbeeld intern aan management of collega’s wilt rapporteren over de resultaten van een email nieuwsbrief.