Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

Uw nieuwsbrief maken was nooit zó makkelijk

ProMail-gebruikers zijn erg te spreken over het gemak en de snelheid waarmee zij een e-mail nieuwsbrief maken. Niet zo vreemd, want ProMail neemt veel werk uit handen. Overal is aan gedacht. Een nieuwsbrief maken is dan ook zo gebeurd. Geen gedoe, geen gehannes: gewoon snel en efficiënt een mooie en professionele nieuwsbrief maken en versturen.

Altijd en overal toegang tot uw e-mail nieuwsbrief systeem

WebGenerator ProMail is een online programma. Dat betekent dat u via elke computer met internet kunt inloggen en uw nieuwsbrief maken. ProMail werkt zowel met Windows PC’s als op de Mac, en met alle moderne internetbrowsers. Rapportages over uw e-mailings kunt u zelfs op uw mobiele telefoon bekijken.

Efficiënt uw nieuwsbrief maken met slimme e-mail nieuwsbrief sjablonen

WebGenerator implementeert voor u een nieuwsbrief sjabloon waarbinnen u zelf tekst en afbeeldingen kunt plaatsen. Zo’n sjabloon kan uiteraard helemaal in uw huisstijl of de stijl van uw website worden gemaakt. U kunt ook met meerdere sjablonen werken, bijvoorbeeld voor nieuwsbrieven, uitnodigingen of productaankondigingen.

Makkelijk maar ook mooi

Het mooie van zo’n e-mail nieuwsbrief sjabloon is dat u maar weinig aan de opmaak hoeft te doen: teksten, titels en hyperlinks worden automatisch op de goede manier opgemaakt. Ook afbeeldingen worden door ProMail vanzelf in het goede formaat op de juiste plek in uw email nieuwsbrief gezet. Toch heeft u alle flexibiliteit om de layout van uw nieuwsbrief creatief in te richten. U maakt dus een professionele, correct weergegeven HTML nieuwsbrief zonder dat u daar veel tijd aan kwijt bent.

Handig: nieuwsbrieven kopiëren en hergebruiken

Met ProMail kunt u ook een nieuwsbrief maken op basis van een kopie van een al eerder aangemaakt nieuwsbrief. Dat geldt zowel voor nieuwsbrieven die u nog als concept hebt klaar staan, als voor nieuwsbrieven die u al heeft verzonden. Het is dus erg makkelijk om een nieuwsbrief te maken op basis van eerdere concepten of reeds verzonden nieuwsbrieven.

Uw e-mail nieuwsbrief bij iedereen netjes in de inbox

Verschillende e-mail programma’s geven e-mail nieuwsbrieven op verschillende manieren weer… tenzij er vantevoren goed over is nagedacht. WebGenerator neemt daarom verschillende maatregelen:

  • Wij testen uw nieuwsbriefsjabloon op correcte weergave in de belangrijkste e-mail programma’s.
  • Elke nieuwsbrief heeft een webversie-link zodat de nieuwsbrief ook online kan worden geopend.
  • Er wordt een tekstversie meegestuurd voor ontvangers die e-mail liever zonder opmaak lezen.

Een nieuwsbrief maken zonder dat het u ergernis of veel tijd kost

Elke nieuwe klant die met WebGenerator ProMail begint, krijgt bij ons een telefonische training in het gebruik. Dit training duurt een klein uurtje, soms iets langer afhankelijk van de mate waarin de klant de diepte in wil gaan.

Vooraf krijgen we wel eens de vraag: “Is het gebruik dan zo moeilijk dat jullie er een aparte training voor moeten geven?”. Het antwoord luidt: “Nee, het gebruik is juist ontzettend eenvoudig”. En nadat we 5 of 10 minuten met de training bezig zijn hebben klanten dat ook al door en beginnen ze onze zinnen af te maken of zijn ze al een paar klikken verder dan datgene wat we aan het uitleggen zijn.

Bij klanten die voorheen andere oplossingen gebruikten om hun e-mail nieuwsbrief te maken, horen we bovendien vaak een zucht van opluchting, omdat ze al heel snel in de gaten hebben dat een nieuwsbrief maken met ProMail echt een stuk makkelijker is dan in de oplossing waarvan ze afscheid hebben genomen.

De reden dat we de training toch geven (en er ook op aandringen als mensen denken dat ze het niet nodig hebben), is dat we graag wat aandacht besteden aan de zaken die wat verder gaan dan de knopjes die moeten worden ingedrukt om een nieuwsbrief te maken. De echte e-mail marketing kant van het verhaal zeg maar. Zo geven we tips op het gebied van:

  • Hoe kun je een nieuwsbrief maken die zoveel mogelijk geopend en geklikt wordt?
  • Hoe kun je de marketing rapportages van ProMail interpreteren?
  • Wat zijn verstandige en efficiënte manieren om je e-mailadressen te beheren?
  • Hoe je segmenteren en personaliseren bij het maken van je nieuwsbrief?

Ook verwijzen we ze naar de vele artikelen in onze blog met e-mail marketing tips.

Wist u dat…

… e-mail marketing feitelijk efficiënter is dan social media. De vraag is natuurlijk of je er een “of/of” kwestie van moet maken, zowel e-mail marketing als social media marketing hebben ieder hun eigen voordelen. Maar als er echt keuzes moeten worden gemaakt in termen van tijdsbesteding en/of budget, dan komt e-mail in veel onderzoeken als winnaar uit de bus. Deze infographic brengt dat heel illustratief in kaart.

Linkedin WhatsApp Pinterest
Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down