Elke nieuwe klant die met WebGenerator ProMail begint, krijgt bij ons een telefonische training in het gebruik. Dit training duurt een klein uurtje, soms iets langer afhankelijk van de mate waarin de klant de diepte in wil gaan.
Vooraf krijgen we wel eens de vraag: “Is het gebruik dan zo moeilijk dat jullie er een aparte training voor moeten geven?”. Het antwoord luidt: “Nee, het gebruik is juist ontzettend eenvoudig”. En nadat we 5 of 10 minuten met de training bezig zijn hebben klanten dat ook al door en beginnen ze onze zinnen af te maken of zijn ze al een paar klikken verder dan datgene wat we aan het uitleggen zijn.
Bij klanten die voorheen andere oplossingen gebruikten om hun e-mail nieuwsbrief te maken, horen we bovendien vaak een zucht van opluchting, omdat ze al heel snel in de gaten hebben dat een nieuwsbrief maken met ProMail echt een stuk makkelijker is dan in de oplossing waarvan ze afscheid hebben genomen.
De reden dat we de training toch geven (en er ook op aandringen als mensen denken dat ze het niet nodig hebben), is dat we graag wat aandacht besteden aan de zaken die wat verder gaan dan de knopjes die moeten worden ingedrukt om een nieuwsbrief te maken. De echte e-mail marketing kant van het verhaal zeg maar. Zo geven we tips op het gebied van:
- Hoe kun je een nieuwsbrief maken die zoveel mogelijk geopend en geklikt wordt?
- Hoe kun je de marketing rapportages van ProMail interpreteren?
- Wat zijn verstandige en efficiënte manieren om je e-mailadressen te beheren?
- Hoe je segmenteren en personaliseren bij het maken van je nieuwsbrief?
Ook verwijzen we ze naar de vele artikelen in onze blog met e-mail marketing tips.