E-mailadressen en profielgegevens zijn veranderlijk. Met ProMail kunt u de lezers van uw nieuwsbrief zelf de mogelijkheid geven hun gegevens aan te passen via een speciaal formulier. Wijzingen worden direct doorgevoerd in de database van ProMail.
Even snel een los contact aan een verzendlijst in ProMail toevoegen is maar een paar seconden werk. Maar de kans is natuurlijk groot dat u over adresbestanden beschikt die u compleet wilt importeren. Ook daarbij zorgt ProMail dat u in een mum van tijd klaar bent. Bij het importeren van adressenbestanden biedt ProMail de volgende handige functies:
ProMail maakt het op verschillende manieren mogelijk nieuwsbriefaanmeldingen via uw website te verzamelen. Maar ook via Facebook en zelfs met behulp van een speciale iPad-app. We zetten de mogelijkheden hieronder voor u op een rijtje:
Aanmeldformulier binnen pagina’s van uw website
In ProMail kunt u eenvoudig een formuliertje aanmaken en dat in een pagina van uw website plaatsen. Of in de ‘footer’ of ‘sidebar’ van uw website, zodat het formuliertje overal zichtbaar is (zo hebben wij het bijvoorbeeld gedaan in de footer van onze website). Dit vraagt een beetje kennis van HTML, maar als u er niet uitkomt helpen we u graag.
Aanmeldbutton met pop-up formulier
In ProMail kunt u eenvoudig een aanmeld-button aanmaken. Deze kunt u vervolgens zelf in uw website plaatsen. Hieronder ziet u een voorbeeld. Klik er maar eens op om te zien wat er gebeurt…
Stand-alone aanmeldformulier buiten uw website
Is het lastig om aanpassingen zoals hierboven omschreven door te voeren in uw website? Of wilt of kunt u om andere redenen geen formulier in uw website opnemen? Dan kunt u in ProMail ook eenvoudig een ‘stand-alone’ webformulier aanmaken om nieuwsbriefaanmeldingen te verzamelen.
Nieuwsbriefaanmeldingen verzamelen met uw iPad
Heeft u een winkel of staat u op een beurs? Met onze speciale app maak t u van uw iPad een adressenverzamelaar voor op uw toonbank of stand, waarop klanten en bezoekers eenvoudig hun adres kunnen invoeren. U hoeft op dat moment geen verbinding met internet te hebben: zodra u weer online gaat met uw iPad worden verzamelde adressen automatisch gesynchroniseerd met ProMail.
Nieuwsbriefaanmeldingen verzamelen via Facebook
Heeft u veel volgers op Facebook? Waarom dan niet van de gelegenheid gebruik maken om uw ‘likers’ te vragen zich ook aan te melden voor uw e-mail nieuwsbrief. Dat kan direct via Facebook dankzij de speciale app die ProMail hiervoor biedt. Dit is overigens niet het enige ‘social’ trekje van ProMail…
Koppelingen met formulieren, winkelmandjes en meer
Heeft u veelgebruikte formulieren op uw website waarbij het mooi zou zijn als mensen zich in één moeite door ook voor uw nieuwsbrief kunnen aanmelden? Runt u een webshop en wilt u een aanmeldoptie opnemen in het bestelscherm? Of wilt u een koppeling tussen bestaande databases of online applicaties? In vrijwel alle gevallen kunnen we daarvoor een oplossing realiseren.
Aanmeldingen die u op een van bovenstaande manieren verzamelt, worden automatisch verwerkt in de door u aangewezen verzendlijst(en) in ProMail. U kunt inschrijvers een automatische welkomstmail sturen. Daarbij kunt u vragen om een bevestiging van de aanmelding (de zogeheten ‘dubbele opt-in’) maar het hoeft niet. Ook kunt u instellen om per e-mail notificaties te ontvangen van aanmeldingen, direct bij iedere nieuwe aanmelding of in dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse samenvattingen.
Ook afmeldingen worden natuurlijk netjes verwerkt: elke nieuwsbrief die u verstuurt, bevat een (wettelijke verplichte) afmeldlink. Als een ontvanger daarop klikt, wordt zijn of haar e-mail adres direct uitgesloten van volgende verzendingen. Ook let ProMail erop dat u ditzelfde adres niet per ongeluk opnieuw importeert. U kunt dus nooit onbedoeld een e-mail nieuwsbrief sturen naar iemand die daar geen prijs meer op stelt. Zo beschermt ProMail u tegen spam-klachten. U kunt overigens wel aangeven of een afmelding geldt voor alle e-mail uitingen die u verzendt of alleen voor bepaalde mailings.
Naast een e-mail adres en naam kunt u natuurlijk ook andere informatie opnemen in uw verzendlijsten. Daarmee kunt u uw mailings personaliseren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een persoonlijk aanhef, maar u kunt ook verder gaan door in de tekst specifieke ontvanger-gebonden informatie op te nemen.
E-mail marketing werkt beter als u doelgroepen gericht mailt, bijvoorbeeld op basis van specifieke profielgegevens. Op basis de vrije velden in ProMail kunt u in een verzendlijst segmenten aanmaken op basis van uw eigen criteria. Door slimme filters te maken kunt u doelgroepen gericht benaderen zonder dat u daarvoor talloze aparte lijsten hoeft te beheren.
E-mailadressen en profielgegevens zijn veranderlijk. Met ProMail kunt u de lezers van uw nieuwsbrief zelf de mogelijkheid geven hun gegevens aan te passen via een speciaal formulier. Wijzingen worden direct doorgevoerd in de database van ProMail.
Meer functies in WebGenerator ProMail: