Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

10 dingen die niet weet over social media marketing

28/04/2014

Door de opkomst van social media als 'gratis' platform voor bedrijven om boodschappen te communiceren, zijn er nogal wat misvattingen ontstaan over dit kanaal. Zo bestaat de gedachte dat social media een goedkoop marketingkanaal is, maar is dat wel echt zo?

Daarnaast zijn er veel aannames binnen bedrijven over de hoeveelheid berichten; wanneer we ons concentreren op kwaliteit in plaats van kwantiteit bereiken we het beste resultaat. Uit onderzoek kan zomaar eens iets anders blijken. Lees het artikel via de link hieronder!

Gehele artikel lezen

Infographic: mobiel vriendelijk vs responsive email design

25/04/2014

Door de opkomst van het gebruik van mobiele apparaten staan marketeers van bedrijven over de hele wereld voor een dilemma: is het voldoende om een nieuwsbrief mobiel vriendelijk te maken of moet deze volledig responsive zijn?

Het is niet moeilijk om te zien dat over een paar jaar alle e-mail marketing boodschappen van responsive design voorzien zijn, maar nu is dat nog anders. Er is een infographic opgesteld om te laten zien welke cijfers we mee moeten rekenen, en wat een slimme beslissing is.

Bekijk de infographic

Gebruik maken van transactionele e-mails

24/04/2014

Wist je dat transactionele e-mails een tweemaal zo hoog openingsrate hebben dan 'normale' nieuwsbrieven? Zo versturen online shops een bevestiging en factuur, sturen hotels een bevestiging van de reservering, ga zo maar door. Deze mails kunnen erg waardevol zijn.

Met deze e-mails is een contact met de klant bijna gegarandeerd, en dat betekent dat je hier gebruik van moet maken. In deze transactionele e-mails kan bijvoorbeeld een coupon voor een volgende bestelling toegevoegd worden, of de vraag om een review achter te laten. Zo zijn er nog talloze acties te bedenken.

3 voorbeelden van webdesign voor landingspagina

23/04/2014

Landingspagina's zijn een interessante manier om leads te verzamelen of om verkopen te genereren. Dit zijn pagina's die wel bij de website horen maar die afwijken qua webdesign; ze zijn gericht op een specifiek product of doelgroep, en hebben als doel om zoveel mogelijk bezoekers te converteren.

Het is niet makkelijk om een goede landingspagina te ontwerpen. Het webdesign moet aansluiten bij de doelgroep en vooral niet teveel overkomen als een verkoop pagina. Via de link hieronder kun je 3 voorbeelden zien van het webdesign van landingpagina's, en de bijbehorende feedback erop.

Wat niet langer werkt in social media marketing

22/04/2014

Social media is een interessant kanaal voor iedereen die online iets wil bereiken. Maar het is niet het makkelijkste kanaal; door de vele ontwikkelingen veranderen de behoeften en de mogelijkheden. Zo zijn er een aantal dingen die niet langer goed werken op het gebied van social media marketing.

Een eerste activiteit is het schrijven van lange blogs en het linken daar naartoe. Uiteraard is het wel goed om deze te schrijven, maar niet gericht op het social media publiek; die is meer op zoek naar korte, bondige artikelen. Doe in plaats van 1 uitgebreid artikel eens 5 korte, en vergelijk de resultaten.

De aandacht van de doelgroep trekken met webdesign

21/04/2014

We leven in een tijdperk waarin iedereen steeds minder tijd heeft, dat geldt ook voor de internetgebruiker. Een zoektocht naar bepaalde informatie of producten wordt gedaan met een minimale inzet; het gaat in eerste instantie om het uiterlijk en de relevantie van de site.

Met webdesign kun je deze bezoekers vasthouden, door de aandacht te trekken met een mooi uiterlijk dat deze bezoekers op hun gemak doet voelen. Er zijn een aantal basistips die kunnen worden opgevolgd om de bezoeker vast te houden op je site.

Lees verder!

E-mail marketing mythen ontkracht

18/04/2014

Blijven jouw e-mail marketing resultaten achter bij de verwachtingen? Dan kan het zijn dat je teveel vasthoudt aan de 'succes' cases, en beweringen die er bestaan over dit kanaal. Soms kan het werken om dat helemaal los te laten en een eigen plan te trekken.

Zo zijn er veel verhalen over het beste tijdstip voor het versturen van een e-mail. Daar kun je eigenlijk niets universeels over zeggen; het tijdstip ligt heel erg aan de doelgroep en het product. Probeer daarin dus te experimenteren en te leren van de resultaten.

4 tips om teksten op je webshop te testen

17/04/2014

'Content is king' is een veelgehoord motto op het internet, maar geldt dat voor webshops ook? Veel webwinkels lijken zich vooral te concentreren op het assortiment, op de gebruikersvriendelijkheid, op het uiterlijk - dat is natuurlijk goed, maar ook hier speelt content een grote rol.

De teksten op de webwinkel hebben namelijk een directe invloed op de conversie en dus op de omzet. Bezoekers komen niet om goede verhalen te lezen, maar willen wel op een professionele manier ingelicht worden over de producten. Bekijk de tips om hier mee aan de slag te gaan!

Waarom kleine bedrijven teruggrijpen naar simpel webdesign

16/04/2014

In de afgelopen jaren is er enorm veel gebeurd op het gebied van webdesign. Websites werden steeds ingewikkelder, kregen meer functies en alles moest in die kleine ruimte gepast worden. De doorbraak van responsive webdesign heeft die trend een halt toegeroepen. Responsive webdesign werkt het beste wanneer het webdesign relatief simpel is. Daarnaast is gebleken dat veel grote websites, denk aan Yahoo en Google, de beste resultaten boeken door middel van een minimale website. Het zorgt ervoor dat ook midden- en kleine bedrijven teruggrijpen naar deze wijze van webdesign.

Lees verder

E-mail marketing goed laten werken met Gmail

15/04/2014

Gmail, het e-mail programma van Google, is ver gekomen sinds de introductie een aantal jaren geleden. Het is tegenwoordig een van de meest populaire e-mail programma's voor zowel particulieren als bedrijven. Dat betekent ook dat het binnen e-mail marketing een belangrijke rol speelt.

Vorig jaar werden er echter een aantal wijzigingen doorgevoerd binnen Gmail. De meest ingrijpende was de aanpassing naar verschillende tabs, waardoor nieuwsbrieven niet langer in de inbox terecht komen, maar onder het tabje 'promotions' te vinden zijn. Hoe kun je Gmail en e-mail marketing toch tot een succes maken?

Acquisitie is essentieel voor emai marketing

14/04/2014

E-mail marketing staat nog steeds in de top van marketing inspanningen wanneer we kijken naar de return on investment (ROI). Maar dat betekent niet dat andere kanalen vergeten moeten worden, integendeel: om e-mail marketing goed te laten werken moeten ook andere activiteiten worden ingezet.

Zo moet acquisitie een belangrijk onderdeel van e-mail marketing zijn. Om een goed bestand van nieuwsbrief inschrijvingen te krijgen moet een deel van het marketingbudget worden besteed aan het verbeteren en uitbreiden van deze lijst, zodat de ROI ook positief kan blijven.

Lees hier verder

Webshop design trends die de dienst uit gaan maken

11/04/2014

Ondanks dat 2014 al een tijdje bezig is, is er nog steeds een flinke tijd te gaan tot het einde van het jaar. Op het gebied van webdesign voor webwinkels zijn er veel trends die dit jaar door zijn gebroken, of die de nieuwe standaard lijken te worden.

Zeker voor webshops zijn er specifieke webdesign trends die bijdragen aan meer vertrouwen, een hogere conversie, en daarmee ook meer omzet. Om te beginnen zien we flat design ook bij webwinkels doordringen, een verandering die online winkelen over de hele wereld er anders uit zal laten zien.

Digital Loyalty Card Program
magnifiercross