Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

E-mail marketing testen voor perfectie

03/06/2014

Wanneer we kijken naar e-mail als marketingkanaal, bestaat er niet zoiets als 'one size fits all'. Iedere website heeft een uniek publiek, en ieder branche vraagt weer om een andere manier van communicatie. Dat zorgt ervoor dat je e-mail marketing ook moet blijven testen en optimaliseren. Zeker voor bedrijven die online gebruiken als commercieel kanaal, zoals webshops, is het verstandig om te blijven leren van de doelgroep. Door bepaalde onderdelen naast elkaar te testen kun je de e-mails tot in perfectie uitvoeren, zodat de resultaten optimaal zullen zijn.

Lees het hele artikel hier

China is gemaakt voor e-commerce

02/06/2014

Voor webshops in Nederland die een stevige groei doormaken is ons land al snel wat te klein. Om echt door te kunnen groeien zul je uiteindelijk over de grens moeten gaan kijken. En waar Europa het meest voor hand ligt, zijn ook verre bestellingen een mogelijkheid - China bijvoorbeeld. China is een van de landen met de snelste groei in e-commerce, en die groei lijkt ook niet te stoppen. Met bijna anderhalf miljard inwoners en een uitstekend infrastructuur is het land uitermate geschikt voor webshops, en waarom niet voor webwinkels uit ons land?

Lees verder

3 e-mail marketing cases om van te leren

30/05/2014

E-mail marketing is een vak. Het versturen van een e-mail is niet moeilijk, maar het versturen van een e-mail die resultaat oplevert is een stuk lastiger. Wanneer je als bedrijf e-mail marketing inzet is het verstandig om te leren van anderen - goed voorbeeld doet immers volgen! Via onderstaande link zijn 3 e-mail marketing cases op een rijtje gezet die goede resultaten hebben behaald door het gebruik van bepaalde elementen. Zo wordt er gekeken naar het gebruik van buttons in plaats van links, om te zien wat een beter resultaat oplevert.

Lees het hele artikel

6 social media marketing lessen voor bedrijven

29/05/2014

Uit een recent onderzoek van Forbes blijkt dat social media een van de drie meest gebruikte marketingmiddelen is die bedrijven online inzetten. Dat komt voort uit de lage kosten en het grote bereik dat het kan opleveren. Maar wel alleen als je het goed doet. Er zijn veel bedrijven die nog tegen obstakels aanlopen bij social media marketing, en die alleen maar zoveel mogelijk willen zenden. De eerste les is dan ook om meer menselijk te worden - ga de interactie aan zoals dat op social media gebruikelijk is, dan komen de resultaten vanzelf.

Lees het hele artikel hier

Minder kan meer zijn voor e-mail marketing

28/05/2014

Heb je ooit iemand ontmoet die veel te veel aanwezig was, die zich wilde opdringen met zijn of haar boodschap? Dan is de kans groot dat je die persoon daarna niet veel meer hebt opgezocht. Daarmee kun je een parallel trekken naar e-mail marketing. Wanneer je als bedrijf teveel boodschappen verstuurd, of in ieder boodschap schreeuwerig overkomt omdat je zo graag de boodschap wilt communiceren - is de kans groot dat de ontvanger zich uiteindelijk uitschrijft. Daarom geldt ook vaak binnen e-mail marketing: minder is meer.

Lees het hele artikel hier

25 webdesign termen die bedrijven moeten kennen

27/05/2014

Voor bedrijven die online actief zijn is de website een enorm belangrijk middel om te informeren, om leads te verzamelen of om verkopen te doen. De website wordt dan ook constant verbeterd, om beter aan te kunnen sluiten bij de wensen van de klant. Maar wanneer zo'n traject gestart wordt, is er vaak een kloof tussen deze bedrijven en webdesigners. Om deze te verkleinen staat er via onderstaande link 25 webdesign termen die het duidelijker moeten maken wat er allemaal kan, en wat een webdesigner met een bepaalde uitspraak bedoeld.

Verder op business2community.com

Infographic: 10 onmisbare e-mail marketing cijfers

26/05/2014

E-mail marketing staat nog altijd bovenaan de lijst van marketingkanalen wanneer we kijken naar return on investment, de ROI. Maar het wordt voor bedrijven wel steeds moeilijker om op te blijven vallen. Het is daarom goed om de e-mail marketing markt goed in kaart te hebben.

Zo kunnen we uit de infographic halen dat een gemiddelde 'subscriber' zo'n 400 commercieel getinte berichten per maand ontvangt. Dat betekent dat je wel heel speciaal moet zijn om de aandacht op je te vestigen. Blijf dus ten allen tijde relevant en zorg dat je iets te delen hebt.

Bekijk de infographic

De verschuivingen binnen social media marketing

22/05/2014

Social media marketing is nog niet zo oud. Dat betekent ook dat het nog grillig is, en dat we veel ontwikkelingen zien. Uit een recent onderzoek van Social Media Examiner onder een grote groep marketeer blijkt dat er wederom de nodige verschuivingen plaatsvinden.

Zo staat bij een groot deel van de ondervraagden 'meer gaan bloggen' hoog op het lijstje. De combinatie van blogs en social media werkt goed, maar sinds de opkomst van social media was bloggen wat naar de achtergrond verdwenen. Dat lijkt nu dus helemaal terug!

Social media en blogs inzetten voor marketing

21/05/2014

Blogs, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest - voorbeelden van kanalen waar consumenten dagelijks uren doorbrengen om zich te vermaken, inspiratie op te doen, maar ook om zich te laten verleiden tot het kopen van nieuwe producten.

Uit trendrapporten blijkt dat de invloed van social media en blogs op de aankoopbeslissingen steeds groter wordt. Dat betekent voor bedrijven de online actief zijn dat deze kanalen erg interessant zijn als marketing kanalen. Maar hoe zet je dit in zodat het goed werkt?

Door naar marketingland.com

Responsive webdesign en de gouden regels

20/05/2014

Wat begon als een trend lijkt nu een nieuwe standaard binnen webdesign te gaan worden. Responsive webdesign zorgt ervoor dat een site zich aanpast aan het apparaat van de gebruiker, zodat iedere website leesbaar is op een mobiel, tablet of PC.

Maar het is niet zo makkelijk als het soms lijkt. Responsive webdesign vergt bepaalde zaken om het goed te laten werken. Zo is het belangrijk om de website te ontwerpen met de content die er ook op gaat komen, zodat het zeker is dat het design uiteindelijk goed bruikbaar is.

8 tips voor betere bezorging van marketing e-mails

19/05/2014

E-mail marketing is een kosteneffectieve manier om boodschappen te comminuceren naar de doelgroep. Maar dan moeten de berichten wel op een juiste manier worden afgeleverd. Daar te weinig aandacht aan besteden betekent dat zelfs de trouwste klanten de e-mails niet zien.

De e-mail software die door gebruikers wordt ingezet om mails te lezen, zoals Outlook en Gmail, worden steeds kritischer wanneer het aankomt op de bezorging van commercieel getinte berichten. Het begint dus allemaal met in orde maken van e-mail lijsten die samen zijn gesteld op basis van toestemming.

Artikel lezen

Benelux grootste groeimarkt mobiele e-commerce

16/05/2014

De Benelux, en zo dus ook Nederland, is de meest interessante groeimarkt voor mobiele aankopen bij online winkels. Dat blijkt uit een onderzoek van affiliatebureau Zanox. De Benelux noteerde jaar op jaar een groei van 14% en was daarmee de grootste groeimarkt van Europa.

De toename in aankopen op webshops via mobiele apparaten zoals tablets en smartphones groeit iedere dag. Door de steeds grotere acceptatie van mobiel als veilig middel om te shoppen, gaan steeds meer consumenten via deze weg bestellen. En die groei zal alleen maar doorzetten.

Lees snel verder
1 5 6 7 8 9 36
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross