Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Webdesign: waarom mobiel bovenaan de lijst staat

18/10/2013

In een wereld waar er nu meer mobiele apparaten dan mensen zijn, is het voor bedrijven noodzakelijk om ook content te produceren die met een smartphone of tablet leesbaar is. De eerste stap daarin is een website te hebben die voor mobiele apparaten toegankelijk is.

Daarom wordt vaak gesproken over 'mobiel eerst'. Het is een uitdrukking binnen webdesign waarmee wordt aangegeven dat mobiele gebruikers prioriteit hebben, en de almaar groeiende groei gebruikers zijn daar de reden voor. Webdesign kan worden gebruikt om een site voor mobiel te maken, terwijl deze ook op PC's en laptops perfect werkt.

7 tips voor content marketing in e-mail

17/10/2013

Hoe kan ik mijn e-mail beter zichtbaar krijgen in de overvolle inbox van de ontvanger? Dat is een vraag die veel mensen zich stellen die bezig zijn met e-mail marketing. Het antwoord daarop? Wees relevant! Maar dat zeg natuurlijk nog niet zoveel.

Een beter antwoord is 'wees relevant met betere content'. Content marketing is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden, en dat geldt ook binnen e-mail marketing. Het begint daarbij al bij het onderwerp van uw e-mail, en gaat door tot de tekst, designs en opmaak van uw berichten.

Lees hier verder

Veelgemaakte fouten in social media marketing

16/10/2013

Social media is een belangrijk kanaal voor veel bedrijven. Platformen als Facebook, LinkedIn en Twitter hebben enorm veel dagelijkse gebruikers - waardoor tegen lage kosten een groot deel van de doelgroep bereikt kan worden via deze sites. Maar er zijn ook valkuilen.

Social media draait om content. Daardoor deelt u als bedrijf tekst, afbeeldingen en andere content die wordt gelinkt aan uw merk. Dat brengt de nodige risico's met zich mee, zeker wanneer content op een verkeere manier ingezet wordt. Wat zijn de veelgemaakte fouten binnen social media marketing?

Verder lezen op Socialbarrel

4 tips om e-mail marketing te verbeteren

15/10/2013

E-mail marketing is een fantatische tool om uw klanten terug te laten komen. Door geregeld een nieuwsbrief te communiceren of acties via e-mail kenbaar te maken - kunt u het aantal herhaalaankopen stimuleren. Maar het is tegelijkertijd ook een tool die veel aandacht nodig heeft om te blijven verbeteren.

Daarbij is het eerste aandachtspunt het afleveren van de e-mail. Daarbij gaat het zowel om de opmaak van het bericht zonder dat deze geopend is, zoals de onderwerpregel en de afzender - maar ook of de e-mail wel echt aankomt, iets dat afhankelijk is van uw e-mail marketing software.

Social media fans tot klanten omtoveren

14/10/2013

Het is goed om te zien wanneer u als bedrijf de nodige fans heeft op social media zoals Facebook en Twitter. Ze reageren positief op uw merk en op uw boodschappen - maar om deze fans om te toveren tot loyale klanten, dat kan nog weleens een uitdaging zijn.

Met een zekere mate van focus en strategie, kan ieder bedrijf ervoor zorgen dat deze fans veranderen in klanten die herhaaldelijk aankopen doen. Het gaat daarbij om het hebben van een duidelijk aanpak, waarmee u deze fans gaat benaderen. Via onderstaande link meer tips.

Lees gehele artikel

5 tips voor een beter webdesign

11/10/2013

Ieder bedrijf wil een fantastische website die er goed uitziet en ook nog eens voor conversie zorgt. Maar dat blijkt nog lastig: ondanks het ruime aanbod is het zoeken naar een juiste type webdesign dat bij uw bedrijf of merk past.

Om een goede start te maken zijn er bepaalde basisregels die u kunt aanhouden om webdesign voor u te laten werken. Deze regels hebben te maken met het gebruik van lettertypen, kleuren, tekst en meer. Via de link kunt u 5 tips vinden die gebaseerd zijn op deze basis!

Verder op Huffpost

Analytics gebruiken voor uw e-mail marketing

10/10/2013

Veel bedrijven die online omzet willen genereren zetten daarbij e-mail in. Dat kan een nieuwsbrief op een vast tijdstip zijn, of een actiemailing wanneer dat zo uitkomt. E-mail marketing is een kanaal dat altijd voor omzet blijft zorgen, maar er kan vaak nog veel meer worden uitgehaald.

Een aantal gemakkelijke stappen zorgen ervoor dat u meer inzicht krijgt in de resultaten, en daarmee kunt sturen naar meer omzet. Een voorbeeld van zo'n stap is het gebruiken van Google Analytics in combinatie met uw mailings: zo ziet u snel trends, worden kliks doorgemeten tot in de conversies, en nog veel meer.

Infographic: de juiste inzet van responsive webdesign

09/10/2013

Harde cijfers om mee te beginnen: uit onderzoek is gebleken dat 74% van de mobiele internetgebruikers een website verlaat wanneer deze niet is geoptimaliseerd voor smartphones of tablets. Dat laat wel zien hoe belangrijk mobiel aan het worden is.

Responsive webdesign kan daarbij een oplossing zijn: de website wordt automatisch geschaald naar het formaat van het scherm, zodat de site voor iedereen zichtbaar is. Marketingprofs maakte een infographic om het juiste gebruik van dit type webdesign in beeld te brengen.

Bekijk de infographic hier

5 tips voor meer kliks uit e-mail marketing

08/10/2013

E-mail marketing kan een zeer goede tool zijn om meer bezoekers naar uw website of webshop te krijgen, en zo meer verkopen binnen te halen of leads te verzamelen. Maar de ontvangers moeten wel eerst vanuit de e-mail doorklikken, dat kan een uitdaging zijn.

De eerste stap is ervoor te zorgen dat een e-mail wordt geopend. Dit lijkt voor de hand liggend, maar veel bedrijven hebben moeite met het aantrekkelijk maken van e-mails zodat deze worden aangeklikt door de ontvanger. Het begint allemaal met een goed onderwerp!

Lees hier het gehele artikel

E-mail marketeers, u kunt mobiele gebruikers niet negeren

07/10/2013

Mobiel is overal. We hebben het al vaker over mobiel gehad, en daar is een goede reden voor: de opkomst van mobiel gebruik van het internet is niet te stoppen, en gaat op termijn groter worden dan het gebruik via laptops en PC's, zo is de verwachting.

Alle kanalen zien een sterke toename in mobiel gebruik, en e-mail is daar een sprekend voorbeeld van. Steeds meer e-mails worden op mobiele apparaten gelezen, waardoor we nu op een punt zijn aangekomen dat mobiel niet meer genegeerd kan worden. Hoe pakt u deze ontwikkeling aan?

Verder op B2C

4 dingen die je moet voorkomen bij social media marketing

04/10/2013

Social media heeft de afgelopen jaren enorm veel aan populariteit gewonnen. Bedrijven die actief zijn met social media marketing zien dan ook al snel bezoekers komen vanuit dit kanaal, wat ervoor kan zorgen dat deze bedrijven 'makkelijk' worden.

Wanneer u social media echt goed wilt inzetten, is het belangrijk om een duidelijke strategie op te stellen. Daarbij komen nogal wat valkuilen voorbij: dingen die u moet voorkomen bij het inzetten van social media marketing. B2C zette de 4 belangrijkste valkuilen op een rijtje.

Lees hier verder

Studenten bereiken via e-mail marketing

03/10/2013

Studenten houden niet van e-mail: het is saai, en vooral ook erg langzaam. Door de opkomst van allerlei communicatie mogelijkheden, bijvoorbeeld via mobiel, gebruikt deze groep jongeren e-mail niet langer als primaire tool.

Maar wat doet u wanneer de studenten uw doelgroep zijn, en u e-mail marketing als een belangrijk kanaal heeft binnen uw marketingstrategie? Gelukkig zal e-mail nooit helemaal wegvallen bij dit publiek - zeker tijdens de studie blijft dit een middel dat ze moeten gebruiken. Daar kunt u ze bereiken. Lees verder voor een aantal voorbeelden!

Digital Loyalty Card Program
magnifiercross