Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

3 vragen om jezelf te stellen over social media marketing

28/08/2014

Het afvragen of een bepaalde marketingcampagne goed draait is niet vreemd - bedrijven doen dit iedere dag, om te bepalen of de investeringen in een bepaald kanaal wel de juiste zijn. Ook social media is zo'n kanaal, en het monitoren van die resultaten zou dan ook hier op zijn plaats zijn.

Er zijn daarbij vragen die je jezelf kunt stellen om te bepalen of je huidige social media marketing plan/strategie wel goed werkt. Allereerst kun je je afvragen wat de doelstellingen zijn. Het is lastig om te bepalen of social media marketing functioneert, wanneer er geen concrete doelstellingen zijn geformuleerd.

Lees artikel

9 webdesign ideeën die het internet hebben gevormd

27/08/2014

Het internet dat we nu kennen heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Het is soms moeilijk voor te stellen dat het nog zo jong is, als je ziet hoe het zich heeft ontwikkeld. Er zijn dan ook veel webdesign ideeën vooraf gegaan aan het web zoals we dat nu gebruiken.

Verschillende 'uitvindingen' die op dat moment niet erg baanbrekend leken, hebben het internet gevormd tot wat het nu is. Zo ontstond in 1983 aan de hand van Apple de eerste PC met een grafische interface; mapjes en bestanden in plaats van regels code. Ook werd de gif uitgevonden; een afbeelding met ineens erg veel verschillende kleuren.

Lees snel verder!

Webdesign trends van deze zomer

26/08/2014

Webdesign is altijd in ontwikkeling. Het gaat zo snel met de trends dat we niet eens meer kijken naar de trends van een bepaald jaar, maar sommige ontwikkelingen volgen elkaar op per seizoen. Ook deze zomer zien we weer een aantal nieuwe webdesign trends ontstaan.

Een voorbeeld daarvan zijn fullpage layouts. Dat wil zeggen dat een website niet meer in het midden van het scherm wordt geplaatst (met aan beide kanten ruimte), maar dat het over het volledige scherm loopt. Ook het combineren van verschillende lettertypes is aan het opkomen, hoewel dat eerder uit den boze was.

Lees artikel

Aandacht behouden met 'lifecycle' e-mail marketing

25/08/2014

Een groot voordeel van e-mail marketing, is dat je de doelgroep kunt blijven bereiken met interessante berichten en producten. Een trend in e-mail marketing is dan ook een strategie waarmee je de klant door de hele 'lifecycle' blijft aanspreken met relevante content - zodat het beste resultaat behaald kan worden.

De eerste stap hierin is het eerste contact met deze klant. Dat moet vooral op de website gebeuren; door bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie in te zetten om bezoekers binnen te krijgen op relevante zoektermen, en deze bezoekers dan binnen te halen met slimme nieuwsbrief inschrijvingen, kan daarna e-mail marketing het werk gaan doen.

Lees hier verder

Een social media strategie voor het MKB

22/08/2014

De afgelopen jaren hebben bedrijven in Nederland gezien hoe snel social media gegroeid is. Door die toename is het bijna niet meer te negeren - en dat zou ook niet moeten gebeuren. Social media is niet alleen voor de grootste bedrijven weggelegd, maar ook het midden- en kleinbedrijf kan er een belangrijke rol spelen.

Door direct in contact te staan met de doelgroep kun je jouw bedrijf sterker maken. Maar social media kan 'groots' lijken, het is dus goed om na te denken over een social media strategie; maak een plan voor social media uitingen, en richt je daarbij op een specifieke doelgroep - zo kun je jouw boodschappen goed vorm geven.

Lees verder!

De groeiende macht van social media marketing

21/08/2014

Digitale marketing is een wetenschap. Bedrijven denken na over iedere stap die ze online zetten, en ook hoe ze klanten hierbij kunnen inzetten. Social media marketing is daarvan een goed voorbeeld; veel tweets, posts op Facebook, filmpjes op Vine - zijn een resultaat van de social media strategie van een bedrijf.

Uiteraard is social media niet ontstaan als marketingmiddel, dat is zo gegroeid. En die groei is niet meer te stoppen. Netwerken als Twitter, Facebook en YouTube worden alleen nog maar groter, mede door bedrijven die deze sites inzetten als marketingkanalen. Ieder bedrijf dat online actief is zou deze platformen dan ook moeten inzetten.

Lees artikel

Simpele manieren om e-mail marketing voor je te laten werken

19/08/2014

Het maakt niet uit wat voor soort bedrijf je hebt; wanneer je online actief bent als bedrijf kan e-mail marketing een waardevol marketingkanaal zijn. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de ROI (return on investment) van e-mail erg hoog is. Maar hoe begin je ermee?

Er zijn een aantal simpele manieren om e-mail marketing voor je te laten werken; dat betekent dat je met weinig inspanning en uitgaven toch een erg goed resultaat kunt neerzetten. Dat begint al bij het neerzetten van de campagne; maak gebruik van 'standaard' templates en pas deze aan naar jouw stijl.

Verder lezen

De invloed van webdesign op conversie

18/08/2014

Voor eigenlijk ieder bedrijf dat met de website een commercieel doel heeft, is er een statistiek dat van groot belang is; het conversie percentage. Het staat voor het aandeel van bezoekers dat een bepaalde actie onderneemt - dat kan een aankoop zijn, of een aanvraag tot informatie of offerte.

Het verhogen van dit percentage is voor deze bedrijven dus zeer belangrijk, maar hoe doe je dat? Er zijn een aantal onderdelen van de website die hier invloed hebben - een daarvan is het webdesign. Het uiterlijk van de website heeft een directe invloed op de manier waarop bezoekers eventueel tot klant worden omgetoverd.

Lees op entrepreneur.com

5 e-mail marketing fouten die je niet moet maken

15/08/2014

Binnen e-mail marketing zijn er veel goede beslissingen die je kunt nemen. Maar er zijn ook acties die jouw ontvangers tegen je in het harnas jagen, iets wat je uiteraard moet zien te voorkomen. Om de meeste waarde uit e-mail marketing te halen zal die ontvanger centraal moeten worden geplaatst.

Waar het fout kan gaan is bijvoorbeeld door herhaling. Wanneer bepaalde content (of voor webshops: bepaalde producten!) steeds terugkomen in de nieuwsbrieven of mailings, zal een groot deel van de ontvangers de interesse verliezen. Probeer dus altijd te verrassen en blijf het publiek vermaken.

Lees hier verder

3 redenen waarom webdesign centraal moet staan

14/08/2014

Een website is voor veel bedrijven in Nederland dé plek waar het online moet gebeuren; er moeten verkopen worden gerealiseerd, leads worden verzameld, of informatie worden gedeeld. Dat betekent ook dat het webdesign daarbij een belangrijke rol speelt - hoe beter de site is, hoe beter deze functioneert immers.

Toch zie je dat veel bedrijven het webdesign neerlegt bij een kleine groep zoals de marketingafdeling, terwijl dit juist een centrale rol in de gehele organisatie zou moeten spelen. Door constant te werken aan het webdesign kan de informatie worden gepresenteerd zoals het publiek dat het liefste ziet.

Lees artikel

10 voordelen van social media marketing

13/08/2014

Social media heeft als marketingtool de naam dat het minder waardevol is wanneer we kijken naar omzet. Dat klopt misschien ook wel - maar dat komt ook omdat social media door veel bedrijven op een minder goede manier wordt ingezet. Het kanaal zelf heeft namelijk zeer veel potentie.

Het grote voordeel van social media marketing is bijvoorbeeld dat een merk menselijk wordt. Was het eerst alleen bedrijf met een bepaalde uitstraling, zorgt social media ervoor dat het bedrijf een stem krijgt. Dat heeft als gevolg dat mensen zichzelf kunnen spiegelen aan een bedrijf, en daar sneller een aankoop zullen doen dan bij een concurrent.

Meer op forbes.com

Social media en SEO, wat is de juiste weg?

12/08/2014

Sinds social media op is gekomen is het een ware hype onder marketeers van bedrijven die online actief zijn. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is echter nog altijd de grootste bron van kwalitatief goede bezoekers. Hoe moet je de tijd verdelen tussen deze kanalen of kan dat prima samen?

Voor veel merken komt het erop neer dat social media een kanaal is om het merk verder uit te bouwen en een publiek te verzamelen dat loyaal is. Voor SEO geldt dat er veel directe sales uitkomt. Het is dus vooral een vraag over hoeveel tijd je moet besteden aan social media om je doelen te bereiken, zonder dat dit directe doelstellingen voor omzet oplevert.

Lees artikel
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross