Aandacht behouden met ‘lifecycle’ e-mail marketing

Aandacht behouden met ‘lifecycle’ e-mail marketing
25.08.2014 | business2community.com

Een groot voordeel van e-mail marketing, is dat je de doelgroep kunt blijven bereiken met interessante berichten en producten. Een trend in e-mail marketing is dan ook een strategie waarmee je de klant door de hele ‘lifecycle’ blijft aanspreken met relevante content – zodat het beste resultaat behaald kan worden.

De eerste stap hierin is het eerste contact met deze klant. Dat moet vooral op de website gebeuren; door bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie in te zetten om bezoekers binnen te krijgen op relevante zoektermen, en deze bezoekers dan binnen te halen met slimme nieuwsbrief inschrijvingen, kan daarna e-mail marketing het werk gaan doen.

In WebGenerator's Digest verzamelen we interessant leesvoer van toonaangevende websites over webdesign, e-commerce, e-mail marketing, SEO en meer. We publiceren de Digest-berichten ook op Twitter, Facebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.