Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Hoe maak je een perfecte e-mail onderwerpregel?

31/01/2014

Er worden iedere dag een enorme hoeveelheid e-mails verstuurd, waarvan een deel gericht is op de promotie. Wanneer je e-mail marketing in zet, zal je ook de ervaring hebben dat het steeds lastiger wordt om ontvangers de e-mail te laten openen.

Het begint allemaal met een goede onderwerpregel. Op basis daarvan zal een ontvanger besluiten om een e-mail wel of niet te openen. Het is dus goed om daarmee te experimenteren, maar eerst zal je de basis goed moeten hebben staan: Hoe maak je een perfecte e-mail onderwerpregel?

Verder op TNW

5 oplossingen voor betere e-mail marketing

30/01/2014

Wil je dit jaar e-mail marketing eens echt goed gaan inzetten? Dat lijkt een slimme keuze, aangezien meerdere recente onderzoeken aantonen dat e-mail nog altijd een kanaal is waar veel omzet uit te halen is. Zeker de resultaten ten opzichte van social media springen in het oog.

Om een vliegende start (of herstart) met e-mail marketing te kunnen maken hebben we via onderstaande link 5 oplossingen op een rijtje gezet om de eerste nieuwsbrief direct resultaat op te laten leveren. Begin met een goed converterend onderwerp, en werk vanaf daar verder!

Meer op Marketingland

Infographic: wat is responsive webdesign?

29/01/2014

Vandaag de dag moet een website goed leesbaar zijn op verschillende formaten, afhankelijk van het scherm van de gebruiker. Daarvoor is een slimme oplossing bedacht: responsive webdesign. Deze techniek zorgt ervoor dat een website zich automatisch aanpast.

Een technologie die erg interessant is voor eigenlijk iedere site. Met responsive webdesign maakt het niet uit of een gebruiker op een telefoon, een tablet of een laptop de website bezoekt. Maar hoe werkt het nu precies? Dat wordt mooi uitgelegd door middel van een infographic.

Naar de infographic

Wearables en de toekomst van webdesign

28/01/2014

Het internet is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Door de opkomst van verschillende apparaten, zoals mobiele telefoons met internetverbinding maar ook tablets, gebruiken we internet anders dan jaren geleden. En die 'fragmentatie' zal alleen nog meer verder gaan plaatsvinden.

Dit jaar moet het jaar worden van wearable computers. Allereerst de Google Glass, maar ook smartwatches van bijvoorbeeld Apple en Samsung. Een eigenschap van deze apparaten is dat ze niet goed om kunnen gaan met de nieuwe webdesign technieken, en dat heeft dus invloed op de toekomst van web ontwerp.

E-mail marketing veel effectiever dan Facebook en Twitter

27/01/2014

Een recent onderzoek van McKinsey & Company laat zien dat e-mail marketing nog lang niet weg te denken is uit het online landschap. De resultaten van het onderzoek laten zien dat klanten vanuit e-mail sneller een aankoop doen, zelfs drie keer meer dan bezoekers vanuit Facebook en Twitter.

Daarnaast is het ook opvallend dat bezoekers die door e-mail marketing worden gegenereerd meer geld uitgeven dan social media bezoekers. Dat laat wel zien dat het e-mail kanaal nog altijd erg belangrijk is, en dat dit de komene tijd nog niet zal gaan veranderen.

Lees artikel op Digitaltrends

3 belangrijke webdesign trends voor 2014

24/01/2014

Webdesign trends komen ieder jaar op. Sommige verdwijnen weer maar anderen vormen een nieuwe standaard. Het is dan ook goed om op de hoogte te blijven van wat er speelt, en wat de verwachtingen zijn voor de trends in de komende maanden.

Een voorbeeld daarvan is eenvoud. Nadat we de beschikking hebben gekregen over steeds meer technische mogelijkheden, zijn veel websites er niet makkelijker op geworden. Bezoekers hebben weer behoefte aan eenvoud, zodat de gebruikersvriendelijkheid weer op de eerste plaats komt.

E-mail marketing en social media geven resultaat

23/01/2014

Door de opkomst van social media in de afgelopen jaren is te zien dat veel bedrijven uit het mkb zich laten zien op netwerken als Twitter, Facebook of LinkedIn. Het is een kans om de doelgroep te bereiken zonder veel te investeren, maar er wordt nog geen maximale waarde uitgehaald.

De combinatie met e-mail marketing ligt niet direct voor de hand, maar zorgt er wel voor dat er online een stuk meer resultaat wordt behaald. De integratie van beide kanalen is niet moeilijk, en dus zouden veel meer bedrijven naar deze mogelijkheid moeten kijken.

Social media marketing moet socialer worden

22/01/2014

Terwijl we, vooral ook online, leven in een sociale wereld zijn er nog teveel bedrijven met een 'massa' mindset. Deze bedrijven kijken naar de doelgroep als een geheel, in plaats van op persoonlijk niveau te communiceren.

Dat laatste is juist binnen social media marketing zo belangrijk. Wanneer we bijvoorbeeld naar Twitter of Facebook accounts kijken zien we dat een groot deel van de (middel)grote bedrijven vooral zenden, en bijna niet direct praten met klanten. Iets waarin juist de waarde van deze sites ligt.

Verder lezen!

Is e-mail marketing uw kanaal voor dit jaar?

21/01/2014

Met de enorme opstapeling van online services, advertentiekanalen en social media websites - is het voor sommige bedrijven lastig om te bepalen welke kanaal voor hen het beste zal werken. Dat betekent ook dat vertrouwde kanalen weer meer aandacht krijgen, zoals e-mail marketing.

E-mail is niet meer weg te denken uit ons leven en dat maakt het nu net zo interessant als marketingkanaal. Doordat e-mail geaccepteerd is als kanaal waarmee we communiceren, is het voor ieder bedrijf goed om hier aandacht aan te besteden - en dat lijkt dit jaar nog meer te gaan gebeuren.

Flat webdesign is de trend van het moment

20/01/2014

Flat webdesign is een vorm van ontwerp waarbij alles 'plat' lijkt. Dat betekent dat er geen 3d elementen aanwezig zijn, geen glimmende knoppen of schaduwen, maar alles gericht op duidelijkheid voor de bezoeker. Het is een trend binnen webdesign die enorm populair is.

Hoe dat komt? Naast het feit dat het een website er erg goed uit laat zien, werkt een site met een flat webdesign goed voor de bezoeker. Door de overzichtelijkheid en rust die de site uitstraalt kunnen bezoekers gemakkelijk hun weg vinden en voelen ze zich comfortabel.

Infographic: advies over social media marketing

16/01/2014

In de afgelopen twaalf maanden is er enorm veel veranderd op het gebied van social media. Het landschap ziet er anders uit, mede door de opkomst van nieuwe platformen maar ook door de groei van bestaande sites. Social media is groter dan ooit.

De groei van Facebook heeft laten zien dat social media nu wereldwijd gebruikt wordt, bij een enorm deel van de internetgebruikers over de hele wereld. Bedrijven die actief zijn in social media marketing kunnen daarom wel wat hulp gebruiken, deze adviezen zijn verzameld in een infographic.

Bekijk infographic!

Nieuwe site lanceren? Voorkom deze webdesign fouten!

14/01/2014

Wanneer u op korte termijn een nieuwe website gaat lanceren, is het belangrijk om dit goed te plannen. Door het wijzigen van uw huidige site kunnen er nogal wat dingen misgaan, fouten die u kunt voorkomen door een goede voorbereiding en door te leren van andermans fouten.

Met een nieuwe website komt een nieuw webdesign, wat vaak betekent dat ook de structuur van uw site gaan veranderen. Dat is een belangrijk punt, aangezien dat betekent dat de bezoeker een geheel nieuwe ervaring krijgt voorgeschoteld. Hoe kunt u deze overgang zo goed mogelijk doen?

Digital Loyalty Card Program
magnifiercross