Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

5 manieren om meer omzet uit je webshop te halen (2)

In deel 1 van dit artikel hebben we gekeken naar de steeds belanrijker wordende samenwerking tussen offline en online, en het belang van inzicht hebben in je doelgroep. Er zijn natuurlijk nog meer ontwikkelingen waar je als webshop van kunt profiteren, daar gaan we nu naar kijken.

1. Data, data, data.

We leven in een tijdperk dat draait om informatie. Degene met de meest (of: de beste) data zal een voordeel hebben ten opzichte van de concurrentie. Het gebruiken van deze data kan dan ook een stap zijn naar meer omzet.

Zo ligt er al veel data voor het oprapen via bijvoorbeeld social media; consumenten delen veel via Facebook en Twitter. Maar ook de data vanuit je eigen bestelhistorie kan ervoor zorgen dat je klanten een gepersonaliseerd aanbod kunt doen, en daarmee de klant bij je kunt houden.

2. Ga mobiel

Tablets en smartphones zijn in rap tempo bezig om de desktop naar de achtergrond te laten verdwijnen. Naar schatting wordt ongeveer een derde van alle online bestellingen nu al via mobiel gedaan. Wanneer je nog niet mobiel bent, is het noodzaak om dat zo snel mogelijk wél te gaan doen.

3. Personalisatie

Door de wildgroei aan webwinkels wordt het voor de consument niet makkelijker. Zeker voor producten die in een hogere prijsklasse vallen, verwacht de klant een ‘ervaring’. Deze wil niet zomaar een product kopen, maar wil daartoe verleid worden. Probeer te werken aan een persoonlijke aanpak; gebruik data van de klant om deze voor je te winnen, doe hem een persoonlijk aanbod, laat producten zien op basis van orderhistorie, etc etc.

Met bovenstaande stappen kun je profiteren van de ontwikkelingen die e-commerce de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Door je webshop ook te blijven ontwikkelen kun je door blijven groeien naar een hogere omzet, en naar klanten die nóg meer tevreden zijn.

Digital Loyalty Card Program
magnifiercrosschevron-down