Bij WebGenerator zijn we een grote fan van bloggen. Omdat we weten hoeveel het voor je website kan betekenen. We gaan nu even geen opsomming geven van alle goede redenen waarom je zou moeten bloggen, want waarschijnlijk kun je ze zelf ook wel verzinnen. Zo niet, lees dan nog even deze gastblog van Elja Daae, die zelf - stoer! - elke dag een nieuw blogartikel op haar website plaatst en en passant ook nog op frankwatching.nl blogt.
Maar goed, we heten niet allemaal Elja. In de praktijk horen we vaak de volgende twee argumenten van ondernemers waarom zij niet bloggen:
Okee, die eerste factor, tijd, da's altijd een lastige. Maar voor belangrijke dingen moet je tijd maken. Dus klap die laptop 's avonds op de bank een keer open. Of in het weekend. Of ga 's ochtends een paar uurtjes later naar de zaak en begin de dag fris en ongestoord met een blogartikel.
Je kan het natuurlijk ook delegeren of uitbesteden. Loopt er binnen jouw onderneming geen vakman of vakvrouw rond met een beetje schrijveritis? Of zou je er een stagiaire op kunnen zetten? En wist je dat er tegenwoordig zat tekstschrijvers en journalisten zijn die - tegen schappelijke kosten - graag hun pen in dienst van jouw blog stellen?
Er zijn zelfs websites waar je kant-en-klare blog content kunt kopen, hoewel dat voor zover ik heb kunnen ontdekken voornamelijk Amerikaanse websites zijn, dus Engelstalig. Maar misschien zit er wat voor je tussen dat je prima kunt (laten) vertalen.
Volgens ons kan ieder bedrijf bloggen. Ja, echt ieder bedrijf. Maakt niet uit in welke business je zit. En om dat te bewijzen doen we hier in dit blogartikel een tweeledige oproep:
Je krijgt dan van ons, via dit blogartikel, alle ideeën die wij maar voor je kunnen bedenken. Gratis en voor nop. Dus laat via de commentaarfunctie onder dit artikel weten wat je doet, geef de URL van je site door, waar je 'drempels' liggen en wij gaan voor je brainstormen. Liever niet openbaar? Stuur dan een mailtje naar blog@webgenerator.nl. We plaatsen ons advies dan wel hier bij dit artikel, maar zonder je naam of website, en zodanig dat het niet naar jou te herleiden is.
Veel lezers van onze blog bloggen er zelf lustig op los ("ons kent ons"), zijn erg actief in marketing en social media, en adviseren vaak zelf organisaties over online marketing. Ik maak me sterk dat zij niet met wat leuke voorbeelden kunnen komen van blogs van bedrijven waar je het misschien niet van zou verwachten. Gooi het in de comments en help daarmee ondernemers met een "blog block".
We zijn benieuwd!
En direct onze handige 10 zoekmachine-tips downloaden? WebGenerator blogt over online marketing, webdesign, e-commerce en nog veel meer. Onze artikelen per e-mail ontvangen zodra we ze plaatsen? Meld je dan hieronder aan en download meteen onze “10 SEO Tips Cheat Sheet“.