Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

5 manieren om de ROI van social campagnes te bepalen

11/08/2014

Social media groeit onder marketeers uit tot een van de populairste kanalen. Dat komt aan de ene kant door de gemakkelijke beschikbaarheid van het juiste publiek, en aan de andere kant door de relatief lage investeringen die nodig zijn. Maar ook met lage investeringen is het goed om de resultaten te monitoren.

Al sinds het ontstaan van social media en sinds de eerste bedrijven het zijn in gaan zetten, is er een discussie over de ROI (return on investment). Wat wordt er precies uit social media gehaald? Er zijn verschillende manieren om dit te meten. Een goede optie is bijvoorbeeld de interactie te meten van de volgers op de verschillende netwerken.

Lees hier verder

Hoe schrijf je een social media strategie?

08/08/2014

Social media inzetten voor uw bedrijf kan erg leuk zijn, maar uiteraard moet het ook resultaat opleveren. Dat betekent dat je moet weten waarom u eigenlijk social media inzet, en voor wie. Het onderzoeken hiervan resulteert in een social media strategie - een plan waarin bovenstaande beschreven staat.

Maar hoe stelt u zo'n strategie precies op? Het begint allemaal met het bepalen voor wie je nu op social media actief bent. Is dat de hele doelgroep of maar een deel ervan? Boodschappen op sociale netwerken zijn anders voor tieners dan voor zakenmensen, en de rest van de strategie zal dan ook gebaseerd zijn op het gekozen publiek.

Lees artikel

8 webdesign trends die er toe doen

07/08/2014

'De informatie op de website is erg goed, ik vind het niet erg om de gele letters op de groene achtergrond te lezen', is iets dat we niet snel horen. Webdesign doet er toe, het is een belangrijke onderdeel van de ervaring van de gebruiker - en dat neemt alleen maar toe. Welke trends zien we op dit moment in webdesign?

Een van de interessante ontwikkelingen is 'Je bent nu hier'. Op de meeste websites verandert de navigatie niet, op welke pagina je ook zit. Eigenlijk is dat vreemd, omdat deze zou mee kunnen 'bewegen' met de gebruiker, waardoor die altijd snel heen en en weer kan klikken. Een trend die weleens serieus kan komen opzetten de komende maanden.

Lees artikel

Infographic: de klant bereiken via e-mail marketing

06/08/2014

E-mail marketing heeft al sinds het begin twee kanten. Aan de ene kant is het een geweldig marketingkanaal, aan de andere kant kan het als ongewenst worden gezien - in het laatste geval komt dat meestal doordat e-mail verkeerd wordt ingezet. Het kanaal kan erg veel waarde hebben wanneer de lezer centraal wordt gesteld.

In deze infographic wordt er duidelijk uitgelegd hoe e-mail marketing de relatie met de klant kan verbeteren, en hoe daar uiteindelijk ook flink omzet uit kan worden gehaald. Het begint met het binnenhalen van de klant als lezer, en eindigt met het reactiveren van deze klant.

Bekijk de infographic

Webdesign waar bezoekers door terugkeren

05/08/2014

Voor bedrijven die online actief zijn is de website de belangrijkste bron; hier is waar de meeste bezoekers op terecht zullen komen, en ook waar de leads of verkopen uit gehaald moeten worden. En misschien nog wel belangrijker dan nieuwe bezoekers, zijn bezoekers die terugkeren. Deze loyaliteit is veel waard.

Maar hoe pak je dat aan? Het begint helemaal bij het begin, bij het neerzetten van het idee wat betreft webdesign en de werking van de website. Er zal een balans moeten worden gevonden tussen een mooi uiterlijk en de gebruikersvriendelijkheid; als de bezoeker de juiste content niet kan vinden, zal het resultaat tegenvallen.

Lezen op theguardian.com

Wat je wel en niet moet doen bij video's in email

04/08/2014

Uit een recent onderzoek van Email Monks is gebleken dat het gebruik van video in email marketing kan zorgen voor een 280% groei in interactie van de ontvanger. Het is dus een uitstekend middel om je emails te verrijken, en dit marketingkanaal een boost te geven. Maar hoe pak je dat aan?

Wat je vooral wel moet doen is de video kort houden, en dus niet te diep in de materie in moet gaan. Voor lezers die uitgebreider willen kijken zorg je ervoor dat er een langere video op de site beschikbaar is - dit zorgt er dan weer voor dat lezers gaan doorklikken vanuit de email, met een beter resultaat tot gevolg.

Lees artikel

Social media marketing voor new business?

01/08/2014

Social media is natuurlijk een relatief nieuw kanaal dat als marketingmiddel kan worden ingezet. Dat betekent ook dat veel bedrijven moeten testen en experimenteren om goede resultaten te behalen. De belangrijkste gedachte is dat social media marketing niet direct een saleskanaal is, maar vooral een manier om een merk op te bouwen.

Dat betekent niet dat er geen verkopen uitgehaald kunnen worden, in tegendeel zelfs; met de juiste strategie kan dat zeker, en staat het een merk niet in de weg. Het is daarbij wel van belang om vooraf goed op te schrijven wat er gedaan gaat worden, en vooral ook welke platformen er worden gebruikt.

Lees artikel

5 social media tips om marketing te verbeteren

31/07/2014

Kunnen uw marketingcampagnes op social media wel een boost gebruiken? Dat is goed mogelijk, daar lopen namelijk veel bedrijven tegenaan. Door het 'snelle' karakter van social media kan je content ondersneeuwen, hoe goed deze ook is. Maar met een aantal tips zijn daar verbeteringen mogelijk.

Het tijdstip van publiceren bijvoorbeeld is een manier om de resultaten snel op te krikken. Content delen via verschillende platformen kan op verschillende tijdstippen. Uit onderzoek van SumAll is gebleken dat de ochtend erg goed converteert op Google+, de vroege middag op Twitter, de namiddag op Facebook en Instagram en de avond op Pinterest.

Lees hier verder

Webdesign en SEO: een doorlopend proces

30/07/2014

Het ontwerpen van een website zorgt voor vele uitdagingen. Een onderdeel waar webdesign mee te maken krijgt is SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Het scoren in de zoekresultaten van Google is voor veel bedrijven erg belangrijk, omdat er veel (gratis) klanten vandaan komen.

Dat betekent dat bij webdesign al rekening moet worden gehouden met SEO. Waar komen bepaalde onderdelen van de site te staan, zoals de titels en de teksten? En hoe zal dat er technisch uitzien? Doordat zoekmachine optimalisatie iedere dag ontwikkelingen doormaakt, is ook dit deel van webdesign een doorlopend proces.

 

Verder op Huffpost

Video gebruiken in email marketing?

29/07/2014

Het versturen van een nieuwsbrief of actiemailing begint met het verzamelen van content. Wat hebben we te vertellen en willen de ontvangers dat eigenlijk wel horen? De volgende stap is de presentatie van de content; en dat is een punt waar veel bedrijven te weinig aandacht aan besteden.

De content wordt op een rijtje gezet, soms nog opgeleukt met een foto'tje, maar dat is het dan wel. Jammer! Door de content interessant te verpakken zal de ontvanger veel sneller doorklikken of een andere interactie doen. Video is bijvoorbeeld een interessant medium om op deze manier te gebruiken.

Lees hier verder

7 social media marketing trends voor 2014

28/07/2014

Social media platformen zijn altijd in beweging. Niet alleen de sites zelf, waar gebruikers een enorme hoeveelheid berichten per dag plaatsen, maar ook het landschap. We zien ontwikkelingen of trends die zich doorzetten en die we op alle platformen terugzien. Voor bedrijven wordt social media ook steeds belangrijker.

Een voorbeeld van zo'n social media marketing trend is de hernieuwde groei voor Google+, het sociale netwerk van Google. Doordat de zoekmachine dit netwerk steeds belangrijker maakt binnen de organische zoekresultaten, kijken steeds meer bedrijven naar de inzet ervan. In een recent onderzoek geeft 60% van de bedrijven aan dit jaar daar meer tijd in te stoppen.

Lees artikel

Hoe je een succesvolle email marketing campagne lanceert

25/07/2014

Een succesvolle email marketing campagne lanceren kan voor veel bedrijven een uitdaging zijn. Nadenken over een strategie, de content, de call to actions, het kan al snel veel informatie zijn. Maar het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn; met een simpel stappenplan kun je iedere campagne succesvol lanceren.De eerste twee stappen zijn direct van grote invloed. De focus moet liggen op relevante content; wanneer de inhoud van de mail niet klopt bij de doelgroep heeft het weinig kans van slagen. Daarnaast moet je niet direct willen verkopen. Je moet de ontvanger laten zien wat de opties zijn, maar deze moet zelf een keuze maken.

Bericht lezen
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross