Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

10 vragen over social media ROI

21/11/2013

Social media is een landschap van verschillende sites en platformen, wat voor bedrijven zorgt voor een uitdaging om goed te kunnen meten wat de waarde er nu precies van is. Is het mogelijk om een ROI van social media te meten? Jazeker.

Door de juiste vragen te stellen en de antwoorden daarop te integreren binnen uw bedrijf, kunt u goed zien wat de waarde is van ieder platform - en of u juist meer of minder tijd en geld moet stoppen in een bepaald platform. Lees alle 10 de vragen en leer van de antwoorden!

Pinterest binnen e-mail marketing integreren

20/11/2013

Pinterest is niet alleen populair bij gebruikers die er voor de fun opzitten, ook merken ontdekken het platform steeds vaker als marketingtool. Ook binnen e-mail marketing is Pinterest aan het groeien - retailers zien dat ze gemakkelijk meer bezoekers kunnen aantrekken.

Het platform biedt de mogelijkheid om afbeeldingen, video's en sites te 'pinnen', en daarbij komt e-mail om de hoek kijken. In een e-mail kun je deze grafische elementen gemakkelijk terug laten komen, om de e-mail aantrekkelijker te maken en de lezer vast te houden door deze naar Pinterest te verwijzen.

Gehel artikel lezen

Onthoud dit bij kiezen nieuw webdesign

19/11/2013

Bent u van plan om een nieuw webdesign te implementeren? Dat kan een goede manier zijn om uw website aan te passen naar de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden, zodat uw website weer helemaal up-to-date is. Uiteraard kan dit wel een uitdaging zijn.

Door de vele aanbieders en mogelijkheden kan het gemakkelijk gebeuren dat u de controle over het project verliest. Er zijn daarbij verschillende dingen die u in de gaten kunt houden, zoals het uiteindelijke doel van de website, de kleuren die u voor ogen heeft, en nog veel meer.

Tactieken om meer nieuwsbrief inschrijvingen te krijgen

18/11/2013

Wanneer u de e-mail inschrijvingen op uw nieuwsbrief wilt uitbreiden, zijn er vele manieren om dat aan ta pakken. Een recent onderzoek laat de meest populaire tactieken zien, en daarnaast ook de meest gebruikte. Opvallend is dat dit niet perse dezelfde tactieken hoeven te zijn.

Zo zijn er verschillende kanalen om met een inschrijfformulier nieuwe inschrijvingen te genereren, zoals de eigen website, specifieke pagina's van een website, en social media platformen. De effectiviteit verschilt enorm per kanaal, en dat heeft ook invloed op de populariteit.

Meer op Marketingprofs

Video als belangrijk onderdeel van social media campagnes

15/11/2013

Marketeers over de hele wereld maken steeds meer gebruik van online video binnen social media campagnes. Wanneer social media wordt ingezet als marketingtool, is video daarbij een logische stap. Deze beelden trekken snel de aandacht, en spelen daarmee een belangrijke rol.

Door de opkomst van snel mobiel internet, is ook de groeiende groep mobiele internetters de oorzaak van de groei van video - op mobiele apparaten zijn ze snel te bekijken en gemakkelijk te delen, waardoor het een aantrekkelijk medium is om te integreren in een campagne.

Lees hier verder

Waarom uw website responsive moet zijn

14/11/2013

Wanneer u eerdere signalen over de opkomst van mobiel internet heeft genegeerd, dan is het nu wellicht tijd om daar nog eens bij stil te staan. Het aantal internet gebruikers dat via een mobiel apparaat een website bezoekt, blijft stevig doorgroeien.

Dat moet een reden zijn om ook naar uw eigen website te kijken, en te bepalen of u klaar bent voor deze mobiele doelgroep. Een responsive website, die qua formaat iedere bezoeker aankan, is daarbij een voor de hand liggende oplossing. Hoe past dat binnen uw strategie?

Verder op Forbes

Infographic: de ontwikkeling van webdesign

13/11/2013

Webdesign heeft zich sinds de late jaren '90 enorm ontwikkeld. Het begon met sites als AOL, Lycon en Geocities, die steeds meer grafische elementen aan hun sites gingen toevoegen. Ook brachten ze de mogelijkheid voor iedereen om websites te bouwen.

In de jaren daarna is alles snel gegaan. Websites gingen er steeds beter uitzien, en door de technische verbeteringen in PC's en browsers kwamen er steeds meer mogelijkheden qua webdesign. In deze infographic zien we de ontwikkeling van webdesign door de jaren heen.

Bekijk infographic

10 inspirerende e-mail marketing voorbeelden

12/11/2013

Normaal gesproken is het niet (meer) zo moeilijk om inspiratie op te doen wanneer het gaat om marketinguitingen. Deze boodschappen zijn, met behulp van bijvoorbeeld social media, gemakkelijk publiekelijk bereikbaar. Maar dat is niet voor alle kanalen zo.

E-mail marketing bijvoorbeeld, speelt zich veel meer achter de schermen af. De e-mails worden direct verstuurd naar de ontvangers, maar blijven verder buiten het zicht. We hebben daarom via onderstaande link 10 inspirerende voorbeelden verzameld, om snel inspiratie op te kunnen doen!

Bezoekers vasthouden in de eerste 5 seconden

11/11/2013

De eerste indruk is belangrijk. Niet alleen bij fysieke ontmoetingen, maar ook online. Meerdere onderzoeken hebben uitgewezen dat een bezoeker een website beoordeeld in de eerste 0,5 seconde - dat is het knipperen van je ogen. Maar ook dan is het nog niet zeker dat bezoeker op zijn plaats is.

De volgende stap is het beoordelen of de website, die qua uitstraling voldoet, wel relevant genoeg is om de informatie te kunnen vinden die hij of zij zoekt. Dat gebeurt binnen een paar seonden. Het is dus goed om te realiseren dat je een bezoeker binnen 5 seconden moet zien te overtuigen.

Lang leve e-mail marketing

08/11/2013

We hebben het allemaal weleens voorbij horen komen uit de mond van zelfbenoemde experts: e-mail marketing is dood. Dat is simpelweg niet waar. Ondanks de introductie van talloze nieuwe technologieen op het internet, heeft e-mail zich staande gehouden als een tool die we iedere dag gebruiken.

Vanuit recente onderzoeken is gebleken dat 92% van alle volwassenen die online actief zijn, iedere dag e-mail gebruiken. Dat betekent dat het ook als marketingtool enorm interessant blijft - de doelgroep gebruikt e-mail iedere dag, daar zijn ze te bereiken. Uiteraard is er wel een uitdaging: hoe zorg je ervoor dat deze doelgroep de e-mails opent?

3 webdesign elementen die je moet kennen

07/11/2013

Als MKB'er heeft u een online aanwezigheid nodig, dat is wat iedere ondernemer zich wel beseft. Dan begint in de meeste gevallen de zoektocht naar een passende webdesigner, om een website neer te zetten die past bij uw bedrijf en wat u doet.

Maar voordat u deze stap zet, is het goed om een aantal webdesign elementen te leren kennen. Zo ziet u welke technologie het mogelijk maakt om al uw bezoekers, zowel op mobiel als op de PC, te bedienen bijvoorbeeld. Bij het plannen van uw website kunt u nu uw wensen duidelijk kenbaar maken.

Verder op entrepreneur.com

30 e-mail marketing tips voor de kerstdagen

06/11/2013

De eerste kerst artikelen verschijnen in de winkels, en ook online zien we de eerste uitingen rondom de feestdagen verschijnen. Dat betekent dat ook binnen e-mail marketing stappen gezet kunnen gaan worden - dit is al jarenlang een erg belangrijke tool voor bedrijven.

Via onderstaande link zijn maar liefst 30 tips verzameld die kunnen bijdragen aan succesvolle campagnes rondom de kerstdagen. Mensen gaan erop uit om cadeau's te kopen, of zullen dat online doen. Om de doelgroep een goed idee te geven voor dit soort cadeau's, kan e-mail marketing worden ingezet.

Klik hier om verder te lezen
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross