Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

5 voorbeelden van e-mail marketing tijdens feestdagen

09/12/2013

In de Verenigde Staten is er traditioneel ieder jaar een dag die 'cyber monday' heet, de dag dat alle records op het gebied van online verkopen worden gebroken. Dat was ook dit jaar weer het geval, toen Amerikanen massaal online op zoek gingen naar cadeau's.

Uiteraard kennen we deze dag hier niet, maar het is wel mogelijk om te leren van de successen die andere bedrijven op die dag boeken. Vooral e-mail marketing is een kanaal dat veel wordt ingezet voor en op cyber monday, en we hebben 5 succesvolle voorbeelden op een rijtje gezet.

Video in uw mobiele e-mail marketing gebruiken

06/12/2013

Heeft u de e-mail marketing inspanningen al  aangepast zodat ook mobiele gebruikers een goed leesbare e-mail binnenkrijgen? Dat is mooi! Maar in sommige gevallen zien bedrijven veel minder interactie (kliks etc) bij mobiele gebruikers dan bij lezers via een laptop of PC.

Een goede oplossing daarvoor kan video zijn. Het mooie van een video is dat gemakkelijk in een e-mail te plaatsen is door bijvoorbeeld Youtube of Vimeo te gebruiken. Daarnaast zijn video's perfect te gebruiken op mobiele apparaten, en ze nodigen dus ook uit om te bekijken. Dat kan de interactie zijn waar u naar op zoek bent.

Hele artikel lezen

Links op uw website: SEO versus webdesign

05/12/2013

De links op uw website, oftewel de interne links, zijn belangrijker dan u wellicht denkt. Zowel vanuit het perspectief van zoekmachine optimalisatie (SEO) gezien, als ook vanuit webdesign oogpunt en gebruiksvriendelijkheid. Wat is de juiste keuze?

Een uitdaging kan bijvoorbeeld zijn om de interne links in een nieuw venster te laten openen, iets wat een SEO specialist zou aanraden maar een webdesigner zou afraden. Het is daarbij goed om de gebruiker niet uit het oog te verliezen - wat zou de gebruiker van uw website als voorkeur hebben?

Webdesign nog belangrijker in 2014

04/12/2013

Het online kanaal wordt voor bedrijven over de hele wereld steeds belangrijker. Door de verschuivingen van uitgaven door zowel consumenten als bedrijven van offline naar online, is een website belangrijker dan ooit. Of, een goede website is belangrijker dan ooit.

Door de verschillen in gebruikers, bijvoorbeeld internetters die via een laptop komen en anderen die juist via tablets shoppen, is een goed webdesign meer van belang dan ooit. In 2014 zal dat het belangrijkste punt worden voor bedrijven, hoe kunnen we door middel van het webdesign een zo goed mogelijke website neerzetten?

Door naar Forbes.com

5 manieren om e-mail marketing beter in te zetten met kerst

03/12/2013

Het weer is omgeslagen, de dagen worden korter en donkerder, het betekent dat de belangrijkste maand voor retailers is aangebroken. December staat bol van de feestdagen, en consumenten gaan massaal op zoek naar cadeau's voor sinterklaas of kerst.

E-mail marketing kan een fantastische tool zijn om deze doelgroep te bereiken, en dus te zorgen voor een enorme boost in de omzet. Hierbij 5 manieren om e-mail beter in te zetten - zodat ook uw webshop of website tijdens de feestdagen druk bezocht zal zijn.

Strategie moet social media marketing sturen

02/12/2013

Wanneer het aankomt op social media binnen uw bedrijf, staat u wellicht nog voor de keuze om dit wel of niet te gaan integreren in uw marketing inspanningen. Het is daarbij belangrijk, mocht u besluiten om dit te gaan doen, om allereerst te zorgen dat er een strategie op zijn plaats is.

Vanuit deze strategie kunt u social media gaan inzetten als marketingtool. Helaas werken veel bedrijven op de verschillende social media platformen zonder een echt idee te hebben waar ze naartoe willen, en hoe ze precies met het publiek communiceren. Dat zorgt voor tegenvallende resultaten, en kan zelfs zorgen voor schade aan uw imago of merk.

Meer op B2C

Responsive webdesign is hier om te blijven

29/11/2013

Wanneer je een jaar geleden keek naar responsive webdesign, toen dat nog een nieuwe technologie was, werd dit vooral gebruikt door startups, creatieve bureau's en andere voorlopers in de markt. Dat is nu wel anders. Responsive webdesign lijkt een vaste plaats te hebben veroverd.

Bedrijven als Volkswagen, en andere grote ondernemingen, hebben de overstap al gemaakt en dat lijkt in de toekomst alleen nog maar meer te worden. Door de toename van het gebruik van mobiele apparaten worden websites die op ieder formaat leesbaar zijn alleen nog maar belangrijker in de toekomst.

Klik hier om verder te lezen

Infographic: meer conversie uit e-mail marketing

28/11/2013

De uitgaven aan e-mail marketing worden in een recent rapport de komende jaren weer een stuk hoger voorspeld. Bedrijven zien het nog altijd als een betrouwbaar marketingkanaal, waar ze een groot deel van de omzet uit kunnen halen. Belangrijk is daarbij de conversie.

De ontvanger wordt steeds kritischer, wat betekent dat e-mail marketing geraffineerder moet worden ingezet om een goede conversie (kliks naar de site, of verkopen op de site etc) te behalen. In deze infographic zijn een flink aantal tips verzameld om die conversie te verbeteren.

Bekijk infographic

De evolutie van video binnen webdesign

27/11/2013

Video heeft de afgelopen jaren een stevige opmars gemaakt op het internet. Door de snellere verbindingen van gebruikers wereldwijd, en de groei in technische mogelijkheden, zijn paltformen als Youtube enorm populair geworden. Ook op websites zien we veel video terug.

Echter zijn dit vaak verstopte video's aan de zijkant van een website. Dat is jammer, aangezien bewegend beeld een hele nieuwe dimensie aan een webdesign kan geven. Maar hoe zorg je ervoor dat video een grotere rol op een wesite kan spelen en hoe implementeer je dit?

Verder lezen

Wanneer moet u e-mail marketing inzetten?

26/11/2013

Of u nu zelfstandig ondernemer bent, een klein bedrijf of een grote organisatie bent - e-mail marketing kan een waardevol kanaal zijn om uw doelgroep te bereiken en uw klanten dicht bij u te houden. Maar in deze tijd is het ook nodig om Facebook en Twitter bij te houden, blogs te schrijven, foto's te delen etc.

Het komt er dus op neer dat u wellicht keuzes moet maken om de beschikbare tijd in te vullen met kanalen die het meest interessant zijn. E-mail marketing is al erg lang een populair middel om te communiceren met klanten, maar wanneer is het voor uw bedrijf interessant om het in te gaan zetten?

Responsive webdesign ook voor uw site geschikt?

25/11/2013

In een wereld waarin we zoveel verschillende apparaten gebruiken om op internet te werken, is responsive design een prachtige oplossing. het zorgt ervoor dat een website in ieder formaat goed leesbaar is. Maar uiteraard zorgt het wel voor een investering, is dat voor uw website wel nodig?

Een recent onderzoek van Forrester heeft daarover nieuwe inzichten opgeleverd: ze hebben een tool gebouwd die een website en/of bedrijf op 7 punten beoordeeld, zodat er kan worden ingeschat of het investeren in een responsive webdesign een goed idee is.

Webdesign als basis van de marketing strategie

22/11/2013

Er zijn veel (kleinere) bedrijven die een website hebben die qua niveau niet laat zien wat het bedrijf allemaal kan. Het webdesign speelt daarbij een belangrijke rol - wanneer u niet weet wat de website moet uitstralen of vertellen, dan is het moeilijk om de website van waarde te laten zijn.

Door een goed webdesign kan een website plots veranderen tot de basis van een marketing strategie. Doordat de site goed in elkaar zit kan deze een bezoeker omtoveren tot een klant, door deze de juiste informatie te presenteren op een logische plek, en door de bezoeker uiteindelijk te converteren..

Digital Loyalty Card Program
magnifiercross