Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 036 30 200 15

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Call-to-action altijd boven de 'vouw', of toch niet?

12/02/2019

Webdesign heeft zich in de loop van de jaren stevig ontwikkeld: mede door onderzoeken, ervaringen en nieuw opgedane kennis kunnen we steeds beter inspelen op de wensen van de gebruiker. Iets dat bij webdesign centraal staat is de conversie: hoeveel bezoekers kunnen we naar onze call-to action leiden.

Nu is de algemene regel dat die call-to-action boven de zogeheten vouw moet staan, zodat bezoekers niet naar beneden hoeven te scrollen. Iedereen neemt aan dat dit de hoogte conversie oplevert, maar is dat ook zo? Maar er zijn ook voorbeelden waarbij de call-to-action juist helemaal onderaan de pagina staat. In het artikel van vandaag lees je over 4 soorten call-to-actions en hoe jij die het beste in je website kunt verwerken.

Social media marketing leren van grote merken

12/09/2014

Social media is bij uitstek een kanaal dat als marketingmiddel gebruikt kan worden zonder dat daar hoge investeringen tegenover staan. Dat betekent kansen voor kleinere bedrijven om een groot publiek aan te spreken. Hoe je dat het beste kunt doen?

Om daar achter te komen is het goed om te leren van bestaande cases. De grote merken op aarde zijn volop aanwezig op sites als Facebook, Twitter en LinkedIn - en halen daar een flinke omzet uit. Om dat te bereiken worden allerlei creatieve campagnes ingezet.

Lees verder

6 tips om social media in je marketingplan te integreren

11/09/2014

In 2014 is het lastig om onder social media uit te komen. Het is een uitstekend middel om een merk op te bouwen, om service te verlenen, en ook om nieuwe klanten aan te trekken. Social media moet dan ook een onderdeel zijn van een marketingplan, om dit zo goed mogelijk in te kunnen zetten.

Dit begint al bij de onderzoeksfase; hierin wordt social media bekeken vanuit een theoretische hoek, om te zien hoe social media functioneert in jouw markt, en hoe dit onder de doelgroep leeft. Vanaf daar kan er worden gekeken naar de integratie en de uitvoering ervan.

 

Lees artikel

Visuele webdesign trends ter inspiratie

10/09/2014

Een onderdeel van een website zijn de dynamische elementen die gebruikt worden voor bijvoorbeeld campagnes. Daarbij kun je denken aan de banners op de homepage, en andere onderdelen waar veel beeld wordt gebruikt.

Op dat vlak zijn er voldoende trends die dit onderdeel van webdesign verder laten ontwikkelen. Een voorbeeld daarvan is het gebruik van 'natuurlijke' fotografie; daarbij wordt gewerkt met 'echte' mensen in echte situaties, in plaats van geacteerde beelden. Dit zorgt voor een bepaalde authenticiteit in campagnes.

Bekijk meer trends

De e-mail marketing trends voor deze herfst

09/09/2014

E-mail marketing blijft een marketing kanaal waar veel ontwikkelingen te zien. Ook dit jaar zien we weer de nodige verbeteringen die ervoor zorgen dat e-mail nog waardevoller wordt. De komende laatste maanden het jaar zullen bedrijven proberen om e-mail marketing beter in te zetten.

Om dat te kunnen doen gaan we kijken naar een aantal trends. De eerste in dat rijtje zijn gif's, oftewel bewegende afbeeldingen. Een minder grote stap dan bijvoorbeeld video, maar wel de voordelen van bewegend beeld. Een grote gif in een e-mail zorgt voor een dynamisch geheel, en meer kliks in de e-mail zelf.

Lees artikel

De evolutie van webdesign

08/09/2014

De perceptie van webdesign is enorm veranderd over de afgelopen tien jaar. Kinderen en jongeren die de afgelopen jaren internet zijn gaan gebruiken hebben een heel ander beeld van het internet, dat gebruikers van het eerste uur. De evolutie van webdesign speelt daarbij een grote rol.

Wat hetzelfde is gebleven, is dat het internet ontworpen is geworden voor de gebruiker ervan; zeker de afgelopen paar jaar is de gebruiker erg centraal gesteld - alle overige elementen binnen webdesign zijn naar de achtergrond verdwenen, de gebruiker, daar draait het allemaal om.

Lees hier meer

De invloed van responsive webdesign op SEO

05/09/2014

Responsive webdesign is de afgelopen jaren als een bom ingeslagen in de online wereld. Door de opkomst van mobiele apparaten als smartphones en tablets moeten bedrijven zich gaan aanpassen naar de gebruikers, en responsive is een van de manieren om dat snel te kunnen doen.

Met een responsive design wordt een site automatisch geschaald naar het scherm van de gebruiker. Dat heeft ook een directe invloed op zoekmachine optimalisatie (SEO), Google heeft aangegeven websites met een responsive design voorrang te geven in de zoekresultaten.

Lees artikel

6 e-mail marketing cases om van te leren

04/09/2014

E-mail marketing zou ouderwets zijn, weinig meer opbrengen, ga zo maar door. De waarheid is dat dit kanaal nog steeds enorm waardevol is - en verschillende grote merken laten zien dat wanneer je e-mail goed inzet, dit zelfs het meest belangrijke kanaal kan zijn.

De reden dat er kritiek op is, kan voort komen uit het feit dat e-mail marketing wel een stuk voorbereiding nodig heeft. Wanneer je zomaar 'wat' doet kan dit inderdaad weinig resultaat opleveren. Maar door te leren van anderen, een duidelijke boodschap te hebben, relevantie te bieden - zal e-mail marketing van grote waarde zijn.

Bekijk de cases

7 social media fouten die je wilt voorkomen

03/09/2014

Als het aankomt op social media is het wel duidelijk dat dit hét populaire marketingkanaal is voor veel bedrijven. Ieder merk gedraagt  zich anders op social media, wat natuurlijk prima is, maar er zijn aspecten die minder goed zijn - en die een negatieve invloed kunnen hebben op je merk.

De eerste in die rij is een veel voorkomende fout; bedrijven die social media zien als een manier om hun advertentiecampagne voort te zetten - er wordt enkel promotie voor het merk geplaatst, zonder stil te staan bij relevantie, en of er wel interactie is. Door te gaan communiceren kun je veel meer bereiken.

Verder op mashable.com

11 e-mail marketing tips om direct te implementeren

02/09/2014

Uit een recent onderzoek van Kissmetrics blijkt dat er 3 keer zoveel actieve e-mail accounts zijn dan accounts op Twitter en Facebook samen. Dat zegt dus wel iets over het bereik van dit kanaal; e-mail is nog altijd een erg interessante manier om de doelgroep te bereiken.

Maar hoe doe je dat? Allereerst door de basis op orde te hebben. Dat betekent dat je moet beginnen bij het begin; wat is het doel van jouw e-mail marketing inspanningen en wie zijn de ontvangers eigenlijk precies? Vanaf daar kun je gaan kijken naar het verzenden van de juiste content op het juiste tijdstip.

Lees artikel

Infographic: het webdesign proces in beeld

01/09/2014

Het webdesign proces bestaat uit een aantal stappen. Iedere stap moet worden doorlopen met een zekere mate van precisie, zodat er uiteindelijk een lancering van de nieuwe website kan plaatsvinden. Wanneer er iets misgaat in deze stappen zorgt dat voor vertraging, onzekerheid bij de klant, of een mindere ervaring voor de bezoeker.

In deze infographic is het hele webdesign proces prachtig gevangen in 1 beeld. Het overzicht visualiseert de stappen van het proces dat wordt gevolgd bij het ontwerpen van een nieuwe site, of het updaten van een huidige. Dat begint dus bij het voorbereiden en schetsen, en loopt door tot het onderhoud van de site.

Lees artikel

Waarom je e-mail marketing moet personaliseren

29/08/2014

Een onderzoek in 2013 door Experian wees uit dat alleen al het personaliseren van de onderwerpregel zorgt voor 26% meer kliks vanuit de nieuwsbrief. En dan hebben we het nog niet eens over de inhoud van de e-mail zelf. Het personaliseren van e-mail marketing biedt dus veel kansen.

Toch zetten bedrijven dit middel nog niet volop in. E-mail marketing werkt het beste wanneer de ontvanger het idee heeft dat de e-mail op hem of haar gericht is, in plaats van dat het een generiek bericht is. Het personliseren kun je daarbij doorvoeren in bijvoorbeeld de aanhef, maar ook in het tijdstip van versturen.

Lees verder op marketingprofs.com
1 2 3 36
magnifiercross