Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Webdesign: vormgeven van de toekomst

14/05/2013

Het bezorgen van een gebruikerservaring van hoge kwaliteit, staat tegenwoordig bovenaan de lijst van webdesigners, ontwikkelaars en iedereen die aan websites werkt. Wanneer een bezoeker op de site komt weet hij of zij meestal al wat er gevonden moet worden, als dat niet direct lukt gaat deze bezoeker verder kijken.

Webdesign speelt een grote rol in dat proces; het uiterlijk van een website bepaalt voor een groot deel of de bezoeker blijft hangen - en of bijvoorbeeld de navigatie duidelijk genoeg is.

Meer op business2community.com

E-mail marketing: het segmenteren van inschrijvingen

13/05/2013

E-mail marketing is nog altijd een erg betrouwbare en waardevolle marketingtool; zowel om bestaande klanten op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen, als om nieuwe klanten binnen te halen. De resultaten kunnen daarbij nog beter door het segmenteren van de inschrijving, hoe doe je dat?

Het segmenteren is het indelen van alle inschrijvingen in bepaalde groepen, bijvoorbeeld op basis van functie, branche of interesse. Daardoor kun je gericht mailings sturen naar groepen die daarmee relevante content binnenkrijgen, wat weer zorgt voor betere resultaten.

Link naar gehele artikel

7 redenen waardoor e-mail marketing kan mislukken

10/05/2013

Een probleem van e-mail marketing kan zijn dat het bij een matige uitvoering nog steeds werkt - maar niet zoals het zou kunnen werken! Het is zo dat e-mail marketing niet makkelijk is; om echt goede resultaten te boeken moet je bepaalde onderdelen in de gaten houden.

Via onderstaande link kun je 7 redenen terugvinden waardoor e-mail marketing zou kunnen mislukken: dat wil zeggen, waardoor je er niet alles uithaalt dat erin zit. Gebruik die tips om je eigen campagne te verbeteren en nog betere resultaten te behalen!

Lees verder op Clickz

6 social media regels voor content marketing

09/05/2013

Content marketing is een beproefde methode om meer bezoekers en/of klanten naar een website te krijgen. Door de content te richten op een specifieke doelgroep kan deze makkelijk worden bereikt, en daarna worden omgetoverd tot klant. Social media speelt daarbij ook grote rol.

Social media wordt in dit geval vooral ingezet om de content te verspreiden, en het dus bij de juiste doelgroep te krijgen. Om dit optimaal in te zetten - en dus het beste uit de content te halen - staan er via onderstaande link 6 gouden social media regels, in combinatie met content marketing.

Meer op B2C

5 slechte webdesign ideeën die zomaar kunnen werken

08/05/2013

Het huidige web laat enorm veel trends zien - de ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op en iedereen is bezig om bij te blijven. Dit zorgt er soms voor dat webdesign op elkaar begint te lijken: wanneer we allemaal dezelfde trends volgen, krijgen we allemaal een zelfde uitstraling.

Het is daarom soms goed om eens wat dingen uit te proberen die niet binnen dat vaste kader passen. Webdesign out of the box zorgt vaak voor verrassende resultaten. Via onderstaande link zie je 5 slechte ideeën die zomaar kunnen werken.

Gehele artikel hier

Webdesign versus SEO: is er een discussie nodig?

07/05/2013

Het is een veel voorkomend probleem: mensen die verantwoordelijk zijn voor webdesign raken in een discussie met de mensen die zich over SEO buigen. Twee disciplines die op elkaar aan zouden moeten sluiten, maar toch ontstaat er dikwijls een flinke discussie.

De vraag is of dit echt nodig is: er komt een punt dat beide partijen zich moeten gaan realiseren dat ze samen moeten gaan werken aan het grote doel - een website neerzetten die voor de gebruiker perfect is, en tegelijkertijd goed scoort in de zoekmachines.

Meer op SEJ

Het opstellen van een social media plan, hoe doe je dat?

06/05/2013

Het uitbreiden van je online zichtbaarheid is een continu proces. Een proces ook waarin social media een belangrijke rol kan spelen. Voor iedere organisatie is de invulling van het aanwezig zijn op sociale netwerken anders, vandaar dat veelal wordt aangeraden om een social media plan op te stellen, maar hoe doe je dat?

Via onderstaande link kun je alvast een aantal onderdelen terugvinden die erin terug moeten komen. Zo richt een plan zich op de mogelijkheden die er liggen qua doelgroep, de doelstellingen en de middelen om die doelen te bereiken.

Lees het gehele artikel

Het functionele hart van webdesign

03/05/2013

Toen vorige maand, tijdens een prijsuitreiking van het London Museum Of Art, het 'niet erg aantrekkelijke' Gov.uk de prijs voor beste design won voor de neus van top architecten en ontwerpers, brandde een discussie los over wat (web)design nu precies is. De website is inderdaad niet erg mooi, maar is dat erg?

De directeur van het museum dat de prijs mocht uitreiken, geeft aan dat design niet alleen gaat om hoe iets eruit ziet, maar vooral ook om hoe het werkt. Zodat de gebruiker optimaal kan profiteren van het design. Is dat het functionele hart?

Meer op CMSWire

Infographic: e-mail marketing optimaliseren voor mobiele apparaten

02/05/2013

E-mail (marketing) is niet dood, sterker nog; het is springlevend. E-mail is nog altijd een van de meest gebruikte communicatiemiddelen op smartphones en andere mobiele apparaten. De vraag die daarbij belangrijk is: is jouw e-mail marketing wel afgesteld op deze groep mobiele gebruikers, die alleen maar groter aan het worden is?

Marketingland stelde daarvoor een infographic op, die illustreert wat het belang van mobiele optimalisatie is - en hoe je dat het beste kunt inrichten.

Lees het hele artikel hier

Tijd maken voor social media marketing, hoe doe je dat?

01/05/2013

Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn, Instagram - het lijstje met sociale netwerken die interessant zijn voor bedrijven wordt steeds langer, en daar lijkt voorlopig ook geen einde meer aan te komen. Maar om dat goed te doen is veel tijd nodig, iets waar veel mensen tegenaan lopen.

Wanneer je niet de luxe hebt om dit te delegeren of uit te besteden, komt het er simpelweg op neer dat je enorm efficient moet zijn. Om dat gemakkelijker te maken kun je via onderstaande link vier tips terugvinden die je daarbij kunnen helpen!

Meer op Forbes.com

Gaat responsive webdesign ons allemaal redden?

30/04/2013

De nieuwe 'slimme' mobiele apparaten hebben bedrijven enorm veel nieuwe mogelijkheden gegeven maar ook veel vragen. Zo is er het vraagstuk van responsive webdesign: een website die automatisch schaalt op basis van welk apparaat er wordt gebruikt - zoals een smartphone, tablet of laptop. Velen juichen de ontwikkeling toe en zien responsive als de toekomst van webdesign, anderen zijn erg skeptisch. Gaat responsive webdesign ons allemaal redden?

Verder lezen!

'Plat' webdesign een nieuwe trend?

29/04/2013

Eens in de zoveel tijd sluipt er een nieuwe trend binnen in de wereld van webdesign. Terwijl iedereen het heeft over mobiel of responsive, maakt 'plat' webdesign een opmars. De designs zijn strak, met veel witruimte, en 2 dimensionaal. Een trend die door zal zetten of een hype? Het voordeel van een plat design is dat het enorm veel duidelijkheid biedt voor de bezoeker, en zonder elementen als gradients en 3d afbeeldingen is de snelheid en het gebruikersgemak een stuk hoger.

Lees het gehele artikel
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross