Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Meer volgers op social media door foto's in te zetten

21/02/2013

Foto's en beeld maken alles beter, vooral online. Een blok tekst ziet er bijvoorbeeld veel beter uit met een aantal afbeeldingen. Een groot deel van je doelgroep denkt er hetzelfde over.

Social media is een goed voorbeeld waar we dit kunnen inzetten. De netwerken lenen zich er goed voor, en volgens een recent onderzoek genereren foto's 53% meer 'likes' dan tekst. Tijd om dit meer in te zetten en meer volgers op social media binnen te halen.

Lees verder op Inc.com

Facebook's zoekmachine Graph Search - hoe werkt het?

20/02/2013

Facebook is bezig met de uitrol van haar nieuwe zoekmachine: Graph Search. Het moet een manier worden om nieuwe vrienden te leren kennen, en ook nieuwe plekken te leren kennen die je vrienden leuk vinden. Hiermee wil Facebook meer inzicht geven in de enorme data die het heeft.

Dit zal ook voor bedrijven interessant zijn - hoe worden we beter zichtbaar binnen Facebook? Graph Search kan ervoor zorgen dat meer mensen zich aansluiten bij je pagina. The Verge zocht uit hoe dit precies werkt en of het eigenlijk wel werkt.

Facebook Graph - wat is het en hoe werkt het?

In 9 stappen naar de beste homepage slogan

19/02/2013

Ongeveer 6 tot 12 woorden hebben een directe invloed op je bouncerate. En op de conversie. Wat zijn deze woorden? Het is de slogan (of headline) op je homepage, die bezoekers laat zien waar de site voor staat.

Het is niet gemakkelijk om een goede introductie te schrijven, zeker niet in 1 zin. Wel is het enorm belangrijk dat deze goed is, het maakt het verschil tussen een goed of slecht resultaat van de homepage. Via onderstaande link ga je in 9 stappen naar een perfecte slogan.

Lees snel verder op Kissmetrics

4 manieren om Google Analytics te personaliseren

18/02/2013

Nu online marketing en adverteren steeds meer gepersonaliseerd wordt, is het vanzelfsprekend dat ook Google met deze personalisatie bezig is. Een aantal (nieuwe) mogelijkheden binnen Analytics maken het mogelijk om je account te personaliseren en daarmee een beter overzicht van de data te krijgen. Hierbij 4 manieren om dit platform naar eigen smaak in te richten;

  • Custom dashboards
  • Nieuwe widgets
  • De navigatie heeft een update gehad
  • Geavanceerde segmenten
Lees verder hoe je dit kunt gaan gebruiken

Wat werkt nog in e-mail marketing?

15/02/2013

Sommige mensen zeggen dat e-mail marketing aan zijn einde is gekomen. Dat niets minder waar is blijkt wel uit de e-commerce giganten zoals Amazon, Zalando en anderen - die het kanaal nog volop inzetten. Wel is het zo dat e-mail marketing veranderd is: wat werkt er nog? Wanneer heb je jouw e-mail gecheckt? In de laatste 24 uur? Of 8 uur? Mijn gok is dat het in het laatste uur was: op je PC, of (waarschijnlijker) op je smartphone. De regels van e-mail marketing zijn gewijzigd, maar het kanaal blijft waardevol voor online bedrijven.

Lees verder!

Content marketing gaat verder groeien in 2013

14/02/2013
Een onderzoek in opdracht van Adobe, “Quarterly Intelligence Briefing: Digital Trends for 2013", laat zien dat content marketing bovenaan het digitale trends-lijstje staat voor 2013.
 
Content wordt dus belangrijker dan ooit - het wordt een middel om je te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie.
 
White papers, videos, widgets, webinars en blogartikelen zijn de onderscheidende factoren die een website maken. Daarnaast neemt ook het belang van conversie optimalisatie toe: het testen van verschillende versies van pagina's, buttons etc. om meer bezoekers te converteren zal komend jaar een belangrijk onderdeel zijn. Social media sluit de top-3 met digitale trends voor 2013 af.
Lees verder

De grote (91 punten!) e-commerce checklist

13/02/2013

Ga je een webshop starten? Of wil je een lopende webshop kritisch bekijken? Dan hebben we precies wat je nodig hebt. Een e-commerce checklist met maar liefst 91 punten om de webwinkel in te richten en te optimaliseren. Het begint bijvoorbeeld met het leren kennen van je klanten, kanalen inrichten om met ze te communiceren, het neerzetten van de homepage, populaire producten laten zien, lokaliseren van je webshop - en nog veel meer! Via onderstaande link kom je bij de checklist uit!

De grote e-commerce checklist

Google laat posts van haar sociale netwerk in zoekresultaten zien

11/02/2013

Er gingen al een tijdje geruchten over: Google gaat posts uit haar sociale netwerk (Google Plus) integreren binnen de zoekresultaten. Daarmee willen ze relevanter en actueler worden, maar vooral krijgt het sociale netwerk er een boost mee.

Het zal nu namelijk zo zijn dat online marketeers Google Plus wel in moeten gaan zetten: er liggen immers kansen te wachten om naast de top-zoekresultaten te verschijnen. De eerste voorbeelden zijn al te vinden, al is het onduidelijk of dit al wereldwijd is uitgerold.

Google Plus in zoekresultaten - lees verder

8 online tools die je zakelijk kunt (of moet) inzetten

08/02/2013

Heeft u een bedrijf in het MKB-segment? Dan is er vaak teveel te doen in te weinig tijd. Het zou dan ook een uitkomst zijn om bepaalde onderdelen van het zaken doen te automatiseren waardoor er meer tijd overblijft om u te richten op de dingen die echt belangrijk zijn. Gelukkig zijn er op het moderne web enorm veel tools te vinden die ons kunnen helpen om de tijd die we hebben beter in te richten - en zelfs bepaalde taken uit handen te nemen waardoor er meer tijd overblijft. Efficiënter werken in 2013 kan nu met 8 online tools die je kunt, of eigenlijk moet gaan gebruiken.

Lees verder om een uitleg van alle tools te zien

Webdesign prioriteiten: de gebruiker staat voorop!

07/02/2013

Het web van 2013 is enorm groot: niet alleen het aantal is groot, ook de complexiteit van websites neemt steeds verder toe. Nieuwe technologie zorgt voor nieuwe trends, die weer zorgen voor nieuwe standaarden. Dat heeft tot gevolg dat gebruikers nieuwe eisen stellen aan websites, iets dat voor webdesign een grote impact heeft. Hoe kunnen we prioriteiten stellen wanneer het gaat om webdesign? Het antwoord is (in principe) simpel: de gebruiker staat voorop! Websites moeten worden ontworpen voor gebruikers, de mensen die we als bezoekers op de site willen hebben. Lees verder om meer te weten te komen over de belangrijkste webdesign concepten voor het komende jaar.

Lees meer op Usabilla's blog

Meer omzet door een goede online prijsstrategie

06/02/2013

Als het aankomt op het evalueren van de prijzen op een website of webshop, hebben veel organisaties geen idee waar te beginnen. Uit onderzoeken blijkt dat veel websites de prijzen 'op gevoel' neerzetten, niet echt een solide manier van zaken doen. Hoe kun je de strijd met concurrenten winnen wanneer het aankomt op prijs? Het antwoord is door te vertrouwen op meermaals gehouden psychologische onderzoeken naar de gevolgen van een prijsstrategie. Dat geeft inzicht in de meest voorkomende fouten die worden gemaakt met online prijzen, en hoe we daar van kunnen leren.

Lees verder om uw online prijzen te kunnen optimaliseren

Social media trends voor 2013

05/02/2013

Het is bijna niet te geloven, maar dit jaar bestaat Facebook alweer 10 jaar: in 2003 ontwikkelde Mark Zuckerberg namelijk Facemash, de voorloper van het sociale netwerk dat we nu kennen. In de afgelopen jaren heeft social media een enorme groei doorgemaakt, waarin het is ontwikkeld tot een waardevolle tool om merken op te bouwen. Daarmee zijn de zorgen voor online marketeers ook toegenomen: hoe kan ik mijn doelgroep het beste bereiken? Is het mogelijk om de ROI van social media te meten? Zijn acties op Facebook ook voor onze site geschikt? Lees verder voor alle antwoorden.

Social media trends voor online marketeers in 2013
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross