Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

Verbeteren van gebruikersvriendelijkheid mobiele websites

07/03/2013

Als je logisch nadenkt, is de beste manier om te leren hoe een goede mobiele site in elkaar steekt door er simpelweg een aantal te bezoeken. Maak notities: zijn de sites goed leesbaar en passen ze op het scherm? Moet je teveel klikken om bij de juiste informatie te komen?

Gebruikersvriendelijkheid is erg belangrijk bij mobiele sites. Cmswire heeft 6 tips op een rijtje gezet om de ervaring voor gebruikers snel te verbeteren!

Lees verder om de 5 tips te lezen!

Social media integreren in webdesign

06/03/2013

Was de website altijd het startpunt van merkbeleving, tegenwoordig speelt ook social media daarin een grote rol. Steeds meer consumenten bezoeken vaker de accounts op twitter, Facebook of Google+ in plaats van de site - wat betekent dat de twee goed moeten samenwerken.

Het integreren van social media in het webdesign wordt steeds belangrijker: het zorgt voor meer merkbeleving bij de klant. Hoe kun je dat het beste aanpakken?

Lees verder op Cio.com

E-mail marketing inzetten om nieuwe klanten binnen te halen

05/03/2013

E-mail marketing kan een goede manier zijn om new business te genereren. Om een e-mail marketing campagne effectief in te zetten, is het belangrijk dat je gebruik maakt van gesegmenteerde lijsten, om een specifieke doelgroep te kunnen benaderen met een bepaalde campagne. De e-mailadressen van deze doelgroepen kun je genereren via verschillende kanalen. Een voorbeeld daarvan is het aanbieden van whitepapers, ebooks of webinars.

Lees verder

Een e-commerce plan als voorbereiding lancering webshop

04/03/2013

Wanneer je een nieuwe webshop wilt gaan lanceren, is een e-commerce plan minstens zo belangrijk als een businessplan. De eerste stap van een e-commerce plan is het bepalen van de ervaring die de gebruiker moet hebben: niet alleen bij de lancering maar ook over bijvoorbeeld twee jaar.

Een ander belangrijk onderdeel zijn de doelstellingen; wie is de doelgroep en wat hebben ze nodig? Moet ik ze informeren of willen ze direct kopen?

Ga naar Entrepreneur.com

Alle social cover photo afmetingen: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google + en meer

04/03/2013

In navolging van Facebook bieden tegenwoordig zowat alle social media kanalen de mogelijkheid om een 'cover photo' te plaatsen. Erg interessant natuurlijk, want zo kun je jezelf of je bedrijf een meer herkenbaar gezicht geven. En stiekem vinden we het allemaal maar wat leuk om -- al dan niet gehinderd door creatief talent -- met dat soort dingen te rommelen. Maar het is wel een beetje vermoeiend om steeds uit te zoeken welke afmetingen je daarbij moet aanhouden. Op lunametrics.com vonden ze dat ook en zij stelden daarom het ultieme spiekbriefje samen. 

Klik hier voor deze 'social media sizes cheat sheet'

E-mail marketing statistieken per branche vergeleken

02/03/2013

Als je een e-mail nieuwsbrief verstuurt, heb je (hopelijk) ook toegang tot statistieken over het lees- en klikgedrag van de ontvangers van die nieuwsbrief. Maar hoe weet je nu of jouw "open & click ratios" goed of slecht zijn? Een mooie manier om daar achter te komen is je nieuwsbriefrapportages te benchmarken met e-mail marketing statistieken van vergelijkbare bedrijven. Onafhankelijk email marketing specialist Jordie van Rijn heeft daar een heel interessante website voor opgezet, met (Nederlandse en buitenlandse) cijfers uit verschillende branches.

Bekijk de benchmark cijfers op emailstats.nl

Zakelijk twitteren: haal alles uit een tweet

01/03/2013

Twitter heeft ons geleerd om kort te zijn: we moeten alles zeggen binnen 140 karakters. Maar de beste tweets zijn nog veel korter; goede tweets trekken gelijk de aandacht en vertellen in een paar woorden een verhaal. Daarnaast zijn ze makkelijker om te delen (via retweets).

Om tweets aantrekkelijker te maken, en makkelijker om te delen, hou je een tweet binnen de 100 karakters. Lees verder om te zien hoe je dat doet!

Lees artikel

E-mail marketing: de weg naar meer geopende mails

28/02/2013

Een groot deel van de ontvangers van nieuwsbrieven, aanbiedingen en andere berichten die door middel van e-mail marketing worden verstuurd, openen die berichten niet. Dat komt omdat deze ontvangers niet zitten te wachten op een marketingverhaal.

Met de veranderingen op het gebied van e-mail marketing is het nog moeilijker geworden om de doelgroep te bereiken. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw mail WEL worden geopend?

Lees hier verder!

3 stappen tot content inzetten als marketingtool

27/02/2013

Originele content produceren is niet gemakkelijk: het vereist veel tijd en energie, om creativiteit niet te vergeten. Om content goed in te kunnen zetten als marketingtool is het belangrijk om curatie toe te passen: welke content past er wel en niet op onze website. In 3 stappen kun je via curatie van content naar een marketingtool toe.

- Welke bronnen kun je gebruiken?
- Welk type content moet je inzetten?
- Waar kunnen we de content publiceren?

Lees over de 3 stappen

Webdesign om gebruikers en zoekmachines tevreden te stellen

26/02/2013

Als je een website hebt, zijn er bepaalde stappen die je een bezoeker wilt laten maken. Ze vullen een formulier in, kopen een product, schrijven zich in voor de nieuwsbrief etc. Of de bezoekers dit doen is voor groot deel afhankelijk van de structuur van de site; webdesign speelt hierbij dus een belangrijke rol.

De beste websites zijn ontworpen met de wensen van de gebruikers in het achterhoofd. De content, navigatie, afbeeldingen - alles moet samenwerken om bezoekers naar het doel van de site te krijgen.

Lees verder op Hubspot

Infographic: hoe e-commerce wordt veranderd door mobiel

25/02/2013

Zaken doen op internet is aan verandering onderhevig. Door de vele ontwikkelingen in de markt wordt de manier waarop mensen online winkelen anders. Vooral de toename in het gebruik van mobiele apparaten als smartphones en tablets veranderen de e-commerce markt.

Op GetElastic is een uitgebreide infographic te zien die deze ontwikkelingen prachtig in beeld brengt!

Lees verder

Landingspagina's: van content naar conversie

22/02/2013

Een van de beste, doch ondergewaardeerde, marketing technieken is de call to action. Een manier om een bezoeker om te toveren tot klant. Landingspagina's kunnen een goede tool zijn om call to action's op te integreren.

Door te werken met landingspagina's kun je content gebruiken om bezoekers te converteren via een call-to-action: bezoekers worden aangetrokken tot de content, door ze daarna door te verwijzen naar bijvoorbeeld een contactpagina kun je ze als klant binnenhalen. Hoe kun je dit goed inrichten?

Lees hier verder!
Digital Loyalty Card Program
magnifiercross