Vrijblijvende kostenindicatie? Bel gewoon even: (+31) 085 060 3603

WebGenerator's Digest: leesvoer over online marketing

We lezen van alles over webdesign, e-commerce, e-mail marketing en SEO. De beste tips plaatsen we in “WebGenerator’s Digest”. We publiceren de Digest-berichten ook op TwitterFacebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.

LinkedIn staat nu toe om bedrijven te 'taggen' in berichten

10/04/2013

LinkedIn heeft de afgelopen maanden de nodige wijzigingen doorgevoerd die van invloed zijn op uw social media beleid. De nieuwste toevoeging is dat ook zeker: LinkedIn staat nu (in testmodus, maar steeds meer gebruikers zien het) toe om bedrijven en persoon te 'taggen' in een bericht, zoals we dat op Facebook al gewend zijn.

Het voordeel daarvan is, is dat u nu gemakkelijker kunt bijhouden wie er op LinkedIn over u praat. Ook reageren op dat soort berichten kan nu dus sneller. De nieuwe feature zal snel voor iedereen beschikbaar zijn.

Meer op Hubspot

8 basics voor zoekmachine optimalisatie

09/04/2013

Het is belangrijk om de basis van zoekmachine optimalisatie (SEO) goed in orde te hebben op uw website of webwinkel. SEO zorgt ervoor dat u goed gevonden wordt in de organische resultaten van Google, wat uiteraard weer zorgt voor gratis bezoekers. Maar waar kijkt Google naar? Wat kunt u aanpassen om beter gevonden te worden? Via onderstaande link zijn er 8 basics te vinden om SEO in orde te maken.

Lees verder

15 tests om e-mail marketing te verbeteren

08/04/2013

Conversie verhogen is niet alleen belangrijk wanneer het gaat om een website. Ook binnen e-mail marketing telt het resultaat: hoeveel mensen hebben de mail geopend of gelezen, wie hebben er doorgeklikt en zijn er conversies geweest zoals sales? Om dat resultaat goed in de gaten te houden zijn er verschillende tests die in te zetten zijn. Hieronder kunt u 15 tests vinden die voor iedere e-mail marketing campagne zijn te gebruiken om de conversie te verhogen!

Meer op Clickz.com

Webdesign om conversie te verhogen

05/04/2013

Webdesign draait niet om het winnen van prijzen of om het gebruik van de meeste kleuren: het ontwerpen van een website moet voor resultaat zorgen. Het gaat om de ervaring die de bezoeker heeft wanneer deze op de website terecht komt. Wanneer u een bedrijfswebsite heeft moet deze resultaat opleveren, bijvoorbeeld een lead of een verkoop. Webdesign moet daarom bijdragen aan het verhogen van de conversie, 5 tips om dat te doen zijn te lezen via onderstaande link.

Lees snel verder!

3 dingen die een slechte invloed hebben op een landingspagina

04/04/2013

Landingspagina's lijken best veel op mensen - dat komt waarschijnlijk omdat ze door mensen gebouwd en geschreven worden. Net als mensen hebben landingspagina's daarom soms trekjes die bezoekers afstoten, en dus een negatieve invloed hebben op het resultaat.

Het is vaak lastig om te zien wat er precies misgaat, en waarom het resultaat van een dergelijke pagina achterblijft. Daarom 3 dingen die een slechte invloed hebben op de werking van een landingspagina.

Gehele artikel lezen

5 e-mail marketing voorbeelden om van te leren

03/04/2013

Wanneer je bezig bent met e-mail marketing is creativiteit belangrijk: zonder een creatieve ingeving worden de e-mails die eruit gaan al snel meer van hetzelfde. Vandaar dat het goed is om af en toe inspiratie op te doen aan de hand van mooie e-mail marketing voorbeelden.

Daar denken ze bij B2C hetzelfde over. Zij hebben 5 voorbeelden op een rijtje gezet van e-mail marketing inspanningen waar we van kunnen leren, en inspiratie in kunnen vinden.

Lees het artikel

Zeven webdesign fouten die je moet voorkomen

02/04/2013

Beslissen dat u een goede website wilt hebben voor uw organisatie is het gemakkelijke deel, bijna ieder bedrijf is tegenwoordig online zichtbaar. De uitdaging ligt bij het ontwerpen van een website die voor conversies zorgt; de bezoeker legt een bepaald pad af om dan te converteren via bijvoorbeeld een aankoop of het invullen van een contactformulier. Een goed webdesign is daarbij essentieel. Via onderstaande link zijn er zeven fouten op een rij gezet die moeten worden voorkomen op weg naar een succesvolle website.

Lees snel verder!

Responsive webdesign begint met het lettertype

01/04/2013

Met de snelle veranderingen in webdesign kijken veel bedrijven naar de leesbaarheid van hun website door middel van responsive design: de sites nemen automatisch een optimaal formaat aan op basis van het apparaat van de gebruiker, zoals een tablet of smartphone. Wanneer er enkel naar de grafische elementen wordt gekeken, mist er een belangrijk onderdeel: het lettertype. Voor een geoptimaliseerde leesbaarheid is lettertype een onmisbaar kenmerk binnen responsive webdesign.

Lees het artikel

Het veranderende gezicht van webdesign

29/03/2013

Wanneer het al een paar jaar geleden is dat uw website een nieuw webdesign heeft gekregen, is de kans groot dat deze sterk verouderd is. Webdesign heeft, net als andere vormen van ontwerp, verschillende trends en ontwikkelingen die zorgen voor de nodige veranderingen. Het nieuwe gezicht van webdesign is enorm anders dan een paar jaar geleden: de focus gaat steeds meer naar mobiel, drukke ontwerpen worden ingeruild voor minimaal design, en nog veel meer.

Lees het artikel

E-mail marketing voor beginners

28/03/2013

E-mail marketing is een tool die al sinds jaar en dag wordt ingezet door online marketeers. De online variant op direct marketing is sinds de introductie van het internet succesvol, en wordt dagelijks gebruikt om de doelgroep te informeren en om te verkopen. Op het huidige web is e-mail marketing veranderd: bezoekers worden kritischer en willen enkel relevante informatie zien. Om toch succesvol te starten met e-mail marketing is het verstandig om je goed in te lezen: e-mail marketing voor beginners.

Lees verder!

Facebook gaat hashtags integreren

27/03/2013

Het lijkt erop dat het meest bekende kenmerk van Twitter, de hashtag, binnenkort ook op Facebook zal worden toegevoegd. Het klikbare 'onderwerp' dat kan worden neergezet om een tweet te voorzien van een keyword, staat voor een integratie op Facebook.

Vooral voor marketeers die veel met social media doen zal dit goed nieuws zijn: wanneer de hashtag een universele tool wordt, is het makkelijker om boodschappen via verschillende netwerken te verspreiden.

11 manieren om de bedanktpagina te optimaliseren

26/03/2013

De 'bedanktpagina', de pagina waar bezoekers van een webshop uitkomen na het plaatsen van een bestelling, vormen de optimale kans voor extra conversies. Zo kun je er daar voor zorgen dat de klant vaker zal terugkomen voor een bestelling, of de aankoop zal delen via social media.

Via onderstaande link kun je 11 manieren zien om deze pagina te optimaliseren, zodat je kunt toewerken naar 'microconversies'; je maakt gebruik van de aankoop van een klant om nog meer waarde te creëren!

Digital Loyalty Card Program
magnifiercross