Spam is wettelijk verboden. Met speciale functies en onze strikte gebruiksregels voorkomen we misbruik en beschermen we onze klanten tegen spam-klachten.
Iedereen kan met WebGenenerator ProMail een mooie, professionele email nieuwsbrief versturen. ProMail maakt het u ontzettend makkelijk: uw nieuwsbrief is zo klaar.
Na het opstellen en opmaken kunt u direct uw nieuwsbrief versturen, maar u kunt ‘m ook klaarzetten voor verzending op een latere datum en tijd.
E-mail adressen invoeren of importeren is ontzettend eenvoudig: ProMail leidt u er stap voor stap doorheen. En aan- en afmeldingen worden automatisch verwerkt.
ProMail is niet duur: de opstartkosten zijn laag en u betaalt geen vaste periodieke kosten, maar alleen daadwerkelijk gebruik bij verzending d.m.v. mailcredits.
Onze nieuwsbriefsjablonen zijn niet alleen erg mooi, maar worden ook goed getest in alle belangrijke e-mail programma’s. U kunt kiezen voor verschillende designs.
Spam is wettelijk verboden. Met speciale functies en onze strikte gebruiksregels voorkomen we misbruik en beschermen we onze klanten tegen spam-klachten.
Laat lezers uw nieuwsbrief delen via Twitter en liken op Facebook, of doorsturen via de forward-to-a-friend functie. Alle shares ziet u terug in de nieuwsbriefstatistieken.
Na verzending ziet u precies wie uw nieuwsbrief opent, wie welke links aanklikt, wie de nieuwsbrief doorstuurt of deelt, wie zich afmeldt en nog veel meer.
Email marketing automatiseren? Het kan. Verstuur mails vanuit RSS-feeds uit uw site of webshop of stel autoresponders in op basis van eigen criteria.
We hebben honderden opdrachtgevers die hun nieuwsbrief versturen met WebGenerator ProMail. Variërend van eenmanszaak tot multinational en van goede doelen tot sales-driven bedrijven. ProMail biedt dus alles wat grote veeleisende gebruikers verlangen, maar is ook betaalbaar voor kleine en startende ondernemers. Hieronder een greep uit de organisaties die al voor ProMail kozen:
Kent u de uitdrukking ‘The money is in the list’? Daarmee wordt bedoeld dat u met een goed bestand van trouwe lezers van uw email nieuwsbrief geld kunt verdienen. Het wordt wel eens vergeten, maar email marketing is nog steeds een van de meest kostenefficiënte marketing tools die er is.
Email marketing is een van de oudste online marketing tools. Met de opkomst van social media zou u denken dat het “traditionele” e-mail nieuwsbrief versturen wellicht op zijn retour is. Maar niets is minder waar. Keer op keer tonen onderzoeken weer aan dat een nieuwsbrief versturen nog steeds een van de meest succesvolle marketinginstrumenten is. Misschien is dat ook niet zo vreemd. In een digitale omgeving waar gebruikers uit allerlei kanalen signalen en boodschappen krijgen, blijf de inbox een constante factor. Wie zich daar een (vertrouwd) plekje weet te veroveren, kan zijn doelgroepen dus zeer gericht bereiken.
Email marketing staat niet stil
Email marketing blijft zich ontwikkelen. In een communicatielandschap waar voortdurend nieuws kansen maar ook uitdagingen ontstaan, zijn de mogelijkheden qua nieuwsbrief versturen steeds uitgebreider geworden. Een van de uitdagingen is bijvoorbeeld de toenemende overlast van spam. Daardoor worden door internetproviders, maar ook door ICT-afdelingen en individuele computergebruikers steeds meer maatregelen genomen om spam te filteren.
Voor de email marketeer is het daarom steeds moeilijker geworden om zijn legitieme e-mail nieuwsbrief op de plaats van bestemming te krijgen. De Engelse term hiervoor is deliverability: de mate waarin een e-mail nieuwsbrief uiteindelijk alle ontvangers ook daadwerkelijk bereikt. WebGenerator neemt daarom maatregelen om ervoor te zorgen dat alle e-mail die met ProMail worden verstuurd uit de vangnetten van spam-filters blijven. Zo hanteren wij een strikt anti-spam beleid dat ervoor zorgt dat de e-mails die vanaf onze mailservers worden verzonden alleen worden verstuurd volgens de daarvoor geldende wettelijke regels.
Verder kent ProMail ingebouwde technische voorzieningen — zoals automatische authenticatie — die de bezorgen van e-mail nieuwsbrieven verder waarborgen. In onze telefonische training leggen wij onze klanten ook uit hoe zij er in de inhoud van hun nieuwsbrief op kunnen letten dat daar geen ‘aanstootgevende’ zaken in staan die zouden kunnen leiden tot spam-markering.
Email marketing & social media
Email marketing laat zich uitstekend combineren met social media. ProMail voorziet bijvoorbeeld in een aantal functies waarmee uw e-mail nieuwsbrief eenvoudig via Twitter, Facebook en LinkedIn gedeeld kan worden. Dit kunt u zelf doen vanuit de beheeromgeving van ProMail, maar belangrijker: ook de ontvangers van uw nieuwsbrief kunnen deze delen via hún social media kanalen. WebGenerator bouwt hiervoor in uw nieuwsbriefsjabloon speciale buttons in.
E-mail nieuwsbrief design
Wat veel mensen niet weten is dat e-mail nieuwsbrief design — en dan vooral het omzetten daarvan naar een in alle e-mail programma’s goed leesbare nieuwsbrief — bijna een kunst op zich is. Helaas hanteren verschillende e-mail programma’s totaal verschillende manieren om HTML-nieuwsbrieven weer te geven. Populaire programma’s en webmailclients zoals Outlook, Gmail en Outlook.com/Hotmail hebben allemaal zo hun ‘eigenaardigheden’ als het gaat om de weergave van in HTML opgemaakte nieuwsbrieven. Dat maakt het tot een uitdaging om een nieuwsbriefdesign dusdanig naar HTML om te zetten dat de weergave in alle e-mail programma’s gelijk blijft. WebGenerator heeft op dit gebied enorm veel ervaring en maakt al haar nieuwsbriefsjablonen dan ook zodanig dat een juiste weergave altijd gewaarborgd blijft. Ook bij de invulling van de inhoud die u zelf per nieuwsbriefeditie uitvoert is hieraan gedacht: ProMail zorgt ervoor dat de tekst en afbeeldingen die u invoert altijd netjes ‘overeind’ blijven in de inbox van de ontvanger. Wel zo’n prettige gedachte toch?
Adressenbeheer
Adressenbeheer wordt vaak gezien als een van de meer ingewikkelde onderdelen van email marketing, maar juist dit wordt u met ProMail erg makkelijk gemaakt. In ProMail kunt u een aanmeldformulier maken dat u eenvoudig op uw website kunt plaatsen om daarmee automatisch nieuwsbriefaanmeldingen op te vangen in een speciaal daarvoor aangemaakte verzendlijst. Maar u kunt natuurlijk ook zelf e-mail adressen invoeren. Importeren van e-mail adressen is erg eenvoudig vanuit een Excel-, CSV- of txt-bestand. Bij het importeren kunt u ‘on the fly’ waardes uit uw importbestand toewijzen aan velden in de ProMail-verzendlijst. ProMail controleert zelf op een aantal zaken zoals dubbele adressen en foutief geformatteerde e-mail adressen. Ook controleert ProMail of een adres dat u probeert te importeren zich niet heeft afgemeld. Is dat het geval dan zal het adres niet worden geïmporteerd en zo wordt voorkomen dat u onbedoeld iemand ongewenste e-mails zou zenden.
Gerichte email marketing met segmentatie
Email marketing wordt succesvoller naarmate het gerichter wordt toegepast. ProMail stelt u in staat om uw geïmporteerde adresbestanden onder te verdelen naar segmenten die u afzonderlijk of in combinaties kunt benaderen. U kunt bijvoorbeeld segmenteren op informatie die u bij de adressen mee heeft geïmporteerd, denk aan geslacht, functie, verjaardag, woon- of vestigingsplaats. Maar u kunt ook segmenteren op basis van het lees- en klikgedrag op vorige mailings. Hoe handig is het bijvoorbeeld niet om een reminder mailing te kunnen sturen naar alle ontvangers die een vorige mailing over dat onderwerp niet hebben gelezen? Zo kunt u op allerlei manier heel gericht uw nieuwsbrief versturen.
Email marketing rapportage
ProMail biedt zeer uitgebreide rapportages over de verzonden e-mail nieuwsbrieven. U kunt zien hoe vaak, wanneer, door wie en zelfs waar een nieuwsbrief is geopend. Dit geldt ook voor de doorkliks op uw nieuwsbrief. Maar dat is nog maar het begin, want binnen de e-mail rapportages kun u verder inzoomen op allerlei interessante data die u in staat stellen uw volgende nieuwsbrief weer wat beter te maken. Welke artikelen scoren bijvoorbeeld het beste? Op welke tijden openen lezers uw nieuwsbrief en met welke programma’s lezen zij die? Ook wordt bijgehouden hoe vaak uw nieuwsbrief wordt doorgestuurd of door lezers gedeeld via social media. Natuurlijk worden ook bounces gerapporteerd zodat u uw e-mail bestand waar nodig kunt bijwerken. Harde of meervoudige bounces worden door ProMail bovendien automatisch apart gezet, zodat u geen onnodige verzendkosten maakt voor adressen waar e-mails niet meer aankomen.
Gebruiksgemak
Ondanks de hoge mate van professionaliteit en vele functies is ProMail toch zeer gebruikersvriendelijk. Het samenstellen en opmaken van een nieuwsbrief is dankzij de slimme editor en automatische schaling van afbeeldingen werkelijk een fluitje van een cent. Ook het adressenbeheer — in de regel toch het wat meer ‘ingewikkelde’ deel van e-mail marketing — vergt geen enkele technische kennis van de gebruiker.