Oh oh… gaat Facebook de “gewone” website vervangen?

Oh oh… gaat Facebook de “gewone” website vervangen?
16.07.2012 | marketingfacts.nl

Is het je wel eens opgevallen dat grote “brands” (denk Coca Cola, Nike, enzovoort) steeds vaker adverteren met de URL van hun Facebook-pagina dan met de URL van hun “gewone” website? Dat geeft aan dat die bedrijven Facebook als een hyperbelangrijk medium zien om hun doelgroepen te bereiken. Want zo’n bord langs het veld bij een Champions League finale kost een paar stuivers, dus daar zetten ze niet zomaar iets op. Sanne Vaissier schreef op Marketingfacts een heel interessant artikel daarover, met o.a. (althans voor schrijver dezes) verrassende cijfers over het bereik van enkele Facebook-pagina’s van grote merken versus dat van hun websites.

In WebGenerator's Digest verzamelen we interessant leesvoer van toonaangevende websites over webdesign, e-commerce, e-mail marketing, SEO en meer. We publiceren de Digest-berichten ook op Twitter, Facebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.