Meer SEO met minder inspanning: content cureren i.p.v. creëren

Meer SEO met minder inspanning: content cureren i.p.v. creëren
13.07.2012 | seomoz.org

Google houdt van verse, waardevolle content en legt de lat wat dat betreft steeds hoger. SEO-tactieken die tot voor kort nog prima werkten (en dan heb ik het niet eens over de “SEO-trucjes” of foute black hat technieken) werken niet meer of veel minder goed. “Content is King”, zegt Google en als je daar niet in meegaat, moet je je zorgen gaan maken over je posities in de zoekresultaten. Dus in een ideale wereld voeg je regelmatig nieuwe inhoud toe aan je website. Maar dat vergt tijd, inspanning en inspiratie. Of geld, als je het uitbesteedt. Allemaal “resources” die niet onbeperkt beschikbaar zijn. Maar er is een manier om met relatief weinig moeite toch regelmatig – met iets meer moeite zelfs dagelijks – nieuwe content aan je website toe te voegen. Het toverwoord is “content curation”. We vonden een artikeltje dat goed uitlegt wat dat precies. En als je een praktijkvoorbeeld zoekt: je zit er nu middenin ;-)

In WebGenerator's Digest verzamelen we interessant leesvoer van toonaangevende websites over webdesign, e-commerce, e-mail marketing, SEO en meer. We publiceren de Digest-berichten ook op Twitter, Facebook en Google+. Meer lezen over online marketing? Neem dan ook eens een kijkje in onze eigen blog.